پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 افزایش پیدا کرد.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا رو به افزایش است. قیمت طلا در  هفته گذشته صعودی بود. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا نیز به روند ریزشی خود بازگشته و به نظر می رسد اخبار مربوط به آزادسازی منابع ارزی ایران اثر خود را بر بازار طلا و ارز گذاشته و باید منتظر کاهش بیشتر قیمت ها باشیم.

قیمت امروز طلا به شرح زیر است؛

قیمت امروز طلا

انس طلا ۱۹۴۹ دلار

مظنه تهران ۱۰٫۶۵۰٫۰۰۰

طلای ۱۸ عیار ۲٫۴۵۸٫۶۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳٫۲۷۷٫۰۰۰

قیمت انواع سکه به شرح زیر است؛

قیمت انواع سکه

سکه طرح جدید ۳۰٫۴۰۰٫۰۰۰

سکه طرح قدیم ۲۷٫۰۰۰٫۰۰۰

نیم سکه ۱۶٫۷۰۰٫۰۰۰

ربع سکه ۱۱٫۳۵۰٫۰۰۰

سکه گرمی ۶٫۶۵۰٫۰۰۰

قیمت جهانی طلا امروز 1402/02/25

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۲۰۱۴ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به نقل از رویترز، ترس از کند شدن رشد اقتصاد آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره باعث شده سرمایه‌گذاران به دلار به‌عنوان یک پشتوانه ایمن روی بیاورند که مانع افزایش قابل‌توجه قیمت طلا می‌شود.

 تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.17 درصد افزایش به 2014 دلار و 14 سنت رسید.

تقاضا زیاد و عرضه کاهشی است

برخی معامله‌گران بازار افزایش تقاضا در بازار را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها می‌دانند و معتقدند مردم از ترس از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان سرمایه‌ ریالی خود را تبدیل به طلا،‌ سکه و دلار می‌کنند.

از سوی دیگر برخی فعالان بازار نیز معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل نوسانات سنگین در بازار سکه، کمبود فیزیکی این فلز گران‌بهاست. کمتر معامله‌گری در روزهای ابتدایی هفته جاری حاضر بوده در موقعیت فروش قرار بگیرد.

در همین راستا اکوایران در گزارشی نوشته که این کمبود عرضه به اندازه‌ای بود که دیروز سکه در بازار نقدی بالای سطح 18 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت ولی در بازار فردایی، معامله‌گران حاضر به خرید سکه بالای محدوده 18 میلیون تومان نبودند.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که تقاضای احتیاطی تازه‌ای وارد بازار نقدی شده باشد، ولی معامله‌گران بزرگ همچنان سعی می‌کنند بااحتیاط گام‌های خرید خود را تنظیم کنند.

نه می‌خریم، نه می‌فروشیم

این در حالی است که با نگاه به فراز و فرودهای قیمت طلا و سکه در سال‌های گذشته؛ برخی خریداران از ترس سیاست بازارساز و بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی از بازار و کاهش یکباره قیمت طلا و سکه در بازار ، فعلا دست نگه داشته‌اند؛ نه می‌خرند و نه می‌فروشن

 ۲۱ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله‌ ۸ کانال ۱۷ میلیون تومان باز شد اما در ادامه معاملات، روند افزایشی قیمت این قطعه از سکه افزایشی بود به طوری که در محدوده ۱۸ میلیون و ۵۹۳ هزار تومانی معامله شد یعنی بیش از ۸۰۰ هزار تومان رشد قیمت در چند ساعت و همچنان نوسان دارد.

سکه بهار آزادی هم دیروز همین مقدار نوسان داشت. در لحظه  نگارش این گزارش،سکه بهار در حدود ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و با سکه امامی در یک کانال معامله شد. قیمت سکه بهار ۱۸ میلیون و ۲۰۶ هزار تومان در بازار معامله شد.

طلای نو بخریم یا دست دوم؟

خرید طلا هم جزو گزینه‌های سرمایه‌گذاران است. خرید طلا در مقایسه با سکه به خصوص طلای نو، هزینه بالایی برای مشتریان دارد. چراکه افراد هنگام خرید باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای 18 عیار، مالیات، سود و اجرت ساخت هم پرداخت کنند. اجرت ساختی که گاهی ممکن است بین 10 تا 30 درصد در نوسان باشد. همین عوامل سبب می‌شود خرید طلا به خصوص برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نباشد.

در مرحله بعد خریداران دنبال خرید طلای کارکرده هستند که اگرچه از طلای نو بهتر است اما هم خرید آن غیرقانونی تلقی می‌‌شود و هم اینکه خرید آن هم حدود 7 درصد هزینه اضافه روی دست خریدار می‌گذارد. چراکه خریدار باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای 18 گرم، 7 درصد مالیات هم به فروشنده پرداخت کند.

زمان فروش طلا هم مجددا همین مبلغ از طلا کم می‌شود. برای همین خرید طلای دست دوم هم برای سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلندمدت خوب است و برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و یکی دو ماهه چندان مقرون به صرفه نیست.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: