کد خبر: 618067
تاریخ انتشار :

پشت پرده گران شدن قیمت مسکن

عدم مدیریت دولت در بازار مسکن باعث تغییرات پی درپی در قیمت مسکن و کاهش خرید و فروش مردم شده است.

پشت پرده گران شدن قیمت مسکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت مسکن در سال های اخیر با نابه سامانی های زیادی روبرو شده است.نوسانات شدید در قیمت مسکن باعث نوعی آشفتگی در این بازار وسیع در خرید و فروش شده است.عدم مدیریت دولت در بازار مسکن باعث تغییرات پی درپی در قیمت مسکن و کاهش خرید و فروش مردم نیز شده است.نابه سامانی قیمت مسکن باعث رکود در این بازار شده است زیرا تسهیلات نیز در این بازار افزایش چندانی نداشته است.جزییات درباره قیمت مسکن را در ادامه میخوانید.

نابه سامانی در بازار مسکن / لیست ارزان ترین خانه ها

بازار مسکن پس از افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی در ۷ سال گذشته با ریزش قیمت به استقبال مذاکرات وین می‌رود.

ریزش قیمت شدید در بازار مسکن / لیست ارزان ترین خانه ها از افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی در ۷ سال گذشته با ریزش قیمت به استقبال مذاکرات وین می‌رود.

در حالی که معمولا اکثر معاملات مسکن چه در بخش خرید و فروش و چه در بخش اجاره نیمه اول سال به پای امضا می‌رسند اما گویا فعلا بازار مسکن در رکود انتظاری قرار دارد. در طول کمتر از ۷ سال گذشته قیمت مسکن رشد ۷۰۰ درصدی داشته بنابراین در این مدت فاصله قیمت‌ ها تا توان خرید مردم شکاف عمیقی برداشته و یکی از دلایل رکودی شدن بازار همین افزایش جهشی قیمت‌هاست.

در این مدت تسهیلات خرید مسکن هم رشدی نداشته و همچنین میزان عرضه هم تکانی نخورده‌ است که بخواهد حریف تقاضا شود و نرخ را بشکند.

 دولت، عامل اصلی نابسامانی بازار مسکن

همین رکود بازار باعث ریزش جزئی قیمت‌ها هم شده به طوری که طبق آمار بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران از کانال ۳۰ میلیون تومان در سال گذشته، امسال به ۲۹ میلیون تومان رسیده است.

اما موضوعی که باعث ایجاد انتظار در بازار شده، نتیجه مذاکرات وین و احیای برجام است. با اخبار خوبی که به گوش می‌رسد قیمت دلار از ۲۳ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌شود در صورت توافق دوباره، قیمت ارز روند کاهشی را ادامه دهد.

می‌دانیم که بازار مسکن تابع سایر بازارها است و اثرپذیری بالایی دارد. از این رو پیش بینی رییس اتحادیه مشاوران املاک این است که احتمالا در همین نیمه اول سال قیمت‌ها بیشتر از ۲۵ درصد ریزش خواهد داشت و به همین دلیل انتظار تورمی برای بازار مسکن به شدت کاهش یافته است و به زودی ریزش قیمت محسوس می‌شود.

هر چند که باید توجه داشته باشیم که کمتر از ۴ سال گذشته متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۶ میلیون تومان بود و در صورت ریزش هم دیگر به این عدد نخواهیم رسید اما هنوز هم بسیاری از مردم قصد دارند با کاهش قیمت‌ها، پس اندازهای خود را وارد این بازار کنند. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نیاز سالانه کشور به ساخت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد است و هر چه ساخت و عرضه کمتر باشد، این تقاضا انباشته و درنهایت باعث افزایش قسمت مسکن می‌شود.

در جدول زیر لیست ارزان‌ترین خانه‌های شهر تهران آمده است که شامل خانه‌های حومه تهران نمی‌شود:

خانه-های-ارزان-تهران

خانه-های-ارزان-تهران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها