واکسن برکت| پشت پرده واکسن برکت| افشاگری درباره واکسن برکت| افشاگری سیناژن از برکت

فوری/ افشاگری عجیب و دردناک سیناژن درباره برکت

افشاگری مدیرعامل سیناژن از پشت پرده واکسن برکت را در ادامه بخوانید.

فوری/ افشاگری عجیب و دردناک سیناژن درباره برکت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مدیرعامل سیناژن،تولیدکننده واکسن کرونا اسپایکوژن در مصاحبه با فانا افشا کرده ستاد اجرایی فرمان امام با مدیریت ‎مخبر دزفولی و باند حامیانش با چه روش‌های غیرانسانی، جلوی تولید واکسن‌های دیگر را گرفته و جان شهروندان را گروگان ‎واکسن برکت کرده بودند.

واکسن برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که از همان سال‌های اولیه انقلاب شکل گرفت این روزها به قدری قدرتمند و ثروتمند شده که در هر بخشی از کشور می‌توان اثر آن را دید، از ساخت و ساز گرفته تا واردات دارو و تامین مالی طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف تا ساخت کیت تشخیص و واکسن کرونا؛ همگی در ید این نهاد قرار کرفته است.

پشت پرده واکسن ایرانی کرونا!

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که از همان سال‌های اولیه انقلاب شکل گرفت این روزها به قدری قدرتمند و ثروتمند شده که در هر بخشی از کشور می‌توان اثر آن را دید، از ساخت و ساز گرفته تا واردات دارو و تامین مالی طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف تا ساخت کیت تشخیص و واکسن کرونا؛ همگی در ید این نهاد قرار کرفته است.

به گزارش مردم سالاری آنلاین، با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی و اقداماتی که این نهاد انجام می‌دهد؛ همیشه این سوال بوده که چرا این نهاد درباره فعالیت‌های زیرمجموعه‌ها و بخش مالی خود شفاف‌سازی نکرده و نمی‌کند!؟ نکته جالب اینجاست این بنیاد برکت در حال حاضر به یک هلدینگ اقتصادی بدل شده که با زیرمجموعه‌های فراوان در کنار اقدامات اقتصادی و پول‌ساز؛ اقدامات عام‌المنفعه هم انجام می‌دهد.

مردم و افکار عمومی‌و حالا کاربران فضای مجازی بارها از ضرورت وجود چنین مجموعه‌ای سوال کرده‌اند ولی جوابی درخور نگرفتند. دلیل آن هم مشخص است؛ حجم گسترده و عظیم سود مالی فعالیت‌هایی که می‌توان گفت به صورت انحصاری برای بنیاد برکت و ستاد اجرایی بدست می‌آید!

 

چرا ساخت واکسن برای بنیاد برکت مهم است؟

ماه‌ها است که واکسن کرونا کشف و در حال تزریق است. نخستین واکسن‌ها فایزر و مدرنا بودند که شرکت‌های داروسازی آمریکایی آنها را ساختند، نتایج آزمایشات و تحقیقات نشان می‌داد این واکسن‌ها توانایی ایمن سازی تا 95 درصد را دارند و این موضوع از سوی سازمان بهداشت جهانی هم تایید شد. برنامه ایران هم واردات واکسن از منابع مطمئن نظیر چین و روسیه و در کنار آن فایزر بود ولی واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع شد. پس از این ممنوعیت، بنیاد برکت به سمت کشف واکسن و ساخت کیت تشخیص کرونا رفت. 

امیرهادی انواری، بلاگر؛ در توییتر در رشته توییتی مباحث قابل تاملی را درباره بنیاد برکت مطرح کرده که در ادامه می‌خوانیم:

این بلاگر می‌گوید: «مردم وحشت زده و مستاصل هشتگ می‌زنند #واکسن_بخرید، پاسخ می‌شنوند ورود واکسن غربی ممنوع است. واکسن شرقی هم وارد نمی‌شود، اما چرا؟ شاید چون سود ساختن واکسن داخلی بیش از همه است! مثل ساخت کیت تشخیص کرونا. چه کسی می‌سازد؟» 

«همان کسی که برای انحصار خود در ابتدای شیوع کرونا جلوی واردات تست کرونا به کشور را گرفت. در آن زمان ماجرا از این قرار بود که شرکتی ایرانی به نام «ایرگان مهر» قصد داشت کیت‌های تشخیص کرونا از مبدا کره جنوبی وارد کند. این شرکت پیشنهاداتی به وزارت بهداشت، بیمارستان مسیح دانشوری و همچنین «بنیاد برکت» داد. بنیاد برکت پیشنهاد این واسطه را رد می‌کند. موضوع اینجا تمام می‌شود، اما چند وقت بعد، شرکتی به نام «کی.بی.سی» وارد می‌شود و مستقیما با شرکت کره‌ای وارد مذاکره شده و کیت‌ها را به کشور وارد می‌کند و پروژه «آزمایشگاه سیار بسیج جامعه پزشکی» شکل می‌گیرد.»

«تست کرونا در مبادی شهرها هم کلید می‌خورد. کی.بی.سی از کجا آمد؟ این شرکت از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری البرز از شرکت‌های تابعه بنیاد برکت است و بنیاد برکت هم وابسته به ستاد اجرایی. سود چقدر است که به این همه بدنامی ‌می‌ارزد؟ اجازه دهید ابتدا نگاهی به شبکه بنیاد برکت در بازار دارو بیاندازیم. چارت زیر مختصری از وضعیت را نشان می‌دهد.

 

این شرکت‌ها هر کدام در چندین شرکت دیگر حضور دارند و این چارت فقط لایه اول این سیستم پیچیده تهیه شده است. شرکت «برکته الصحه» و «برکت الصحت للمقاولات» و «التجارت العام» که در کشورهای عراق، سوریه و لبنان فعالیت می‌کنند و ارتباط اینها با سازمان شستا، خود قصه پر غصه‌ای دارد.

 

درخواست افزایش سرمایه دوبرابری!

اما می‌دانید چرا واکسن نمی‌خرند؟ این درخواست هیات مدیره شرکت البرز برای افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی یا به عبارتی دو برابر کردن سرمایه شرکت به تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ است.

 

در اینجا هم حسابرس با پیشنهاد موافقت کرده است.

 

ممکن است گفته شود این افزایش سرمایه دو برابری برای مدت زمان طولانی است، که باید متذکر شد: خیر، آخرین تجدید ارزیابی برای تاریخ ۲۱ برج ۸ سال ۹۸ بوده است، یعنی دقیقا قبل از شیوع کرونا و این افزایش سرمایه دو برابری از 8/4 هزار میلیارد به 4/8 هزار میلیارد ریالی، دستاورد همین کروناست. در نظر داشته باشید عدد سرمایه شرکت لزوما نشان دهنده کل دارایی‌های شرکت نیست، اما تغییرات آن معیار مناسبی برای ارزیابی کلی شرکت‌هاست. در صورت مالی مربوط به شش ماهه منتهی به آخر شهریور ۱۳۹۹، در صفحه ۵۸، ذیل یادداشت توضیحی ۳۸-۷ که به تایید حسابرس هم رسیده، ماجرا اینطور شرح داده شده است: (تصویر شماره چهار) همانطور که ملاحظه می‌شود، تنها تاثیر منفی کرونا روی این مجموعه مربوط به ۲ و ۳ ماه اول بوده، اما بعد شرکت با حضور در بخش محصولات ضدعفونی و … و همچنین در اختیار گرفتن عرضه داروهای موثر بر کرونا، توانسته آثار منفی را به مثبت تبدیل کند.» 

«از بیست و یکم بهمن ۱۳۹۸، تا امروز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، در ایران دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر به کرونا مبتلا و ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر جان باختند. در این مدت با در نظر گرفتند بعد خانوار (تعداد متوسط افراد یک خانواده) حدودا ۸ میلیون نفر ایرانی یعنی اندکی کمتر از ۱۰ درصد با این بیماری و مشکلات آن دست به گریبان شدند. آثار اقتصادی، روانی، آسیب‌های اجتماعی و … ناشی از این همه‌گیری هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما حداقل از هر ۱۰ نفر ایرانی یک نفر با کرونا به طور مستقیم سر و کار داشته است. اما آیا همه از بابت کرونا متضرر شدند؟ نه؛ بودند کسانی که از این درد سودهای هنگفتی هم کردند، هنوز هم می‌کنند.»

هر بخشی که در باره بنیاد برکت مطرح شده نشان می‌دهد که مساله شبکه سازی در نهادهای وابسته به رده‌های قدرت برای سلامت کشور و اقتصاد و مردم چقدر خطرناک است. حتما حق پاسخگویی بنیاد برکت به این موضوعات محفوظ است و حتما هم باید در این باره به رسانه‌ها و مردم و افکار عمومی‌پاسخگو باشد

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حسن جلیلی با اعلام این خبر افزود: تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به ۱۰ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تولید شده که از این تعداد حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت، تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

جلیلی توضیح داد: روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه ازهفته گذشته آغاز شده و در روزهای آینده اولین محموله تولیدی این خط توسط دانشمندان گروه دارویی برکت به دست خواهد آمد و فاز دوم رسما افتتاح خواهد شد.

مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به نصب تجهیزات سومین فاز صنعتی کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: فعالیت در خط سوم تولید هم به صورت بی‌وقفه درحال انجام است و طی هفته‌های آتی  خبرهای خوبی درخصوص راه‌اندازی فاز سوم تولید واکسن کوو ایران برکت و ایجاد ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

مدیر گروه دارویی برکت گفت: اثر بخشی واکسن ۹۳ درصد بوده؛ یعنی ایمنی آن ۹۳ درصد است.

مدیر گروه دارویی برکت از تولید روزانه ۲۰۰ هزار دُوز واکسن کووبرکت خبر داد و اظهار کرد: میزان ایمنی بخش کووبرکت ۹۳ درصد است.

اکبر برندگی در پاسخ به این پرسش که "اکنون روزانه چه تعداد واکسن کووبرکت تولید می‌شود؟ "، گفت: روزانه ۲۰۰ هزار دُوز واکسن تولید می‌شود؛ البته این بستگی به تولید ما دارد و قاعدتاً هرچه تولید بیشتری داشته باشیم بیشتر تحویل می‌دهیم.

وی درباره «میزان اثر بخشی و ایمنی واکسن کووبرکت»، بیان کرد: اثر بخشی واکسن ۹۳ درصد بوده؛ یعنی ایمنی آن ۹۳ درصد است.

به گفته دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ واکسیناسیون ابتلا را کم نمی‌کند بلکه میزان مرگ و بیماری شدید را کاهش می‌دهد و افرادی که علائم خفیف کرونا دارند، نباید واکسن بزنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عاطفه عابدینی در خصوص احتمال ابتلا و مرگ پس از تزریق واکسن گفت: وقتی واکسیناسیون برای فرد انجام می‌شود، فرد نباید در دوره کمون بیماری‌اش باشد، نباید به تازگی تماس نزدیک با یک فرد آلوده داشته باشد و یا اینکه نباید علائم خفیف کووید را قبل از تزریق داشته باشد.

علائم شدید بیماری در بعضی افراد

وی اضافه کرد: مثلا برخی افراد می گویند: «صبح همان روزی که برای تزریق واکسن رفتم تب خفیف داشته‌ام یا یکی از افراد خانواده به تازگی مبتلا به کرونا شده‌اند اما فعلا علائم خفیفی دارند»؛ این افراد پس از تزریق واکسن علائم شدید در آنها بروز پیدا می‌کند زیرا سیستم ایمنی آنها خیلی تحریک می‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص افرادی که پس از تزریق دز اول به کرونا مبتلا می‌شوند گفت: برخی افراد دز اول واکسن را تزریق می‌کنند و بعد از کمتر از دو هفته مبتلا به کووید می‌شوند. معمولا در دز اول واکسن به تأثیر حداکثری خود نرسیده و حتی در افراد مسن همان دو هفته بعد از تزریق نیز برای اثرگذاری واکسن کافی نیست و تولید آنتی بادی طول می‌کشد.

عابدینی گفت: پس از تزریق دز دوم واکسن نیز حداقل سه هفته باید بگذرد که واکسن تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. در ضمن یادآوری می‌کنم واکسیناسیون ابتلا را کم نمی‌کند بلکه میزان مرگ و بیماری شدید را کاهش می‌دهد.

کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ کادر درمان

وی در رابطه با کاهش ابتلا و مرگ و میر کادر درمان پس از تزریق واکسن بیان کرد: میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر کادر درمان پس از تزریق واکسن کمتر شده اما طبق مشاهداتی که در بیمارستان مسیح دانشوری داشته‌ایم، قبل از واکسیناسیون، اعضای کادر درمان از جمله پرستار، ماما، پزشک و غیره) که مبتلا می‌شدند خیلی به بیمارستان ما ارجاع می‌شدند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ادامه داد: با وجودی که الان در این پیک جدید با موتاسیون دلتا روبه‌رو هستیم که قدرت سرایت بالایی دارد، تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر کادر درمان پس از واکسیناسیون، خیلی پایین آمده است.

برکت بزنیم یا سینوفارم؟

این فوق تخصص ریه در زمینه ی انتخاب واکسن برای تزریق گفت: به افرادی که ریسک خطر بالا یا بیماری خاص دارند یا داروهای سرکوب ایمنی مصرف می کنند، توصیه می‌کنیم که از واکسن‌های کشته شده مانند برکت یا سینوفارم استفاده کنند زیرا تفاوتی بین این دو نیست. یا مثلا در خانم‌های جوان زیر ۳۰ سال تزریق آسترازنکا کمی خطرناک است و بهتر است از انواع دیگر استفاده کنند.

عابدینی ادامه داد: شعار سازمان جهانی بهداشت را نباید فراموش کنیم که هر واکسنی که در دسترس ماست باید تزریق کنیم و با وجود اینکه انتخاب واکسن به سن، بیماری زمینه‌ای و مواردی دیگر ارتباط دارد اما به هر صورت هر واکسنی تا حدودی ایمنی را در مردم ایجاد می‌کند و مهم واکسینه شدن درصد مطلوبی از جامعه برای ریشه‌کنی ویروس است.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: تزریق واکسن با مصرف دارو منافاتی ندارد یعنی افراد در صورت مصرف دارو برای بیماری خود می‌توانند واکسن را نیز تزریق کنند. اما یک سری داروها برای افراد پیوندی هست که کمیته علمی دستورالعمل داده که این افراد فاصله بین واکسن و دارو را چطور باید تنظیم کنند که بهترین تأثیر را از واکسن بگیرند.

دیدگاه خود را ارسال کنید