پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه معیشتی به حساب سرپرست خانواده واریز می شود. یارانه معیشتی قرار است افزایشی شود. یارانه معیشتی هر ماه برای افراد واریز خواهد شد. یارانه معیشتی چندسالی است که افزایش نداشته است. یارانه معیشتی اردیبهشت ماه هفته آینده واریز خواهد شد.

امشب؛ واریز یارانه معیشتی 205 هزارتومانی | حساب این خانوارها پر پول شد

سی امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مانند ماه های قبل، یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

«هفدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد. منبع:باشگاه خبرنگاران

«یارانه عید فطر» کی واریز می شود ؟

اگرچه برخی اخبار تایید نشده از احتمال واریز یارانه معیشتی جدید خبر می‌دهند اما وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت هرگونه یارانه عید فطر را تکذیب می کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی اخبار تایید نشده از احتمال پرداخت چهارمین یارانه نقدی مناسبتی برای عید فطر خبر می‌دهند. در مقابل نهادهای دست اندرکار در پرداخت یارانه‌های نقدی چنین احتمالی را تکذیب می‌کنند.

برخی از رسانه‌ها در گزارش‌هایی مدعی شدند که قرار است به مناسبت عید فطر ۱۴۰۱ یارانه جدیدی با عنوان یارانه عید فطر پرداخت شود. علت تردید در اصالت و صحت این خبر توضیحات نامفهومی است که به دریافت کنندگان این یارانه جدید مربوط می‌شود.

براساس این روایت نامعتبر، یارانه عید فطر به سرپرستان خانواده‌های فاقد درآمد، صاحبان مشاغل آزاد، افراد فاقد درآمد ثابت و آسیب دیدگان محدودیت های کرونایی تعلق می‌گیرد. اما هم سازمان‌های پرداخت‌کننده یارانه واریز یارانه عید فطر را تکذیب می‌کنند هم اینکه بعد از اتمام تعطیلات نوروز تاکنون هیچ محدودیت کرونایی در چهار گوشه کشور اعمال نمی‌شود، در عین حال صاحبان مشاغل آزاد به فعالیت خود مشغولند.

از همه مهمتر اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هفته‌های گذشته به مناسبت ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان یارانه به افراد فاقد درآمد ثابت پرداخت کرد. عمده این افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند.

در همین رابطه پیگیری های تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان داد که فعلا هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه عید فطر وجود ندارد.

به صورت مشخص تا این لحظه روابط عمومی هر دو سازمان متولی شناسایی مشمولان مستحق و پرداخت یارانه نقدی، اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد.

از زمستان گذشته تاکنون دولت سه نوبت یارانه به مناسبت بیست و دوم بهمن، عید نوروز و ماه رمضان پرداخت کرده است.

منبع: تجارت نیوز

حذف یارانه این افراد

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقدام کرده است. دیوان محاسبات گزارش داد بیش از ۲۳ میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده‌اند اما به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای قطع یارانه اعلام نشده است.

در این گزارش اعلام شد: طبق جز یک قانون بودجه سال ۹۹، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌ بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد،‌ اقدام کند. نتایج تفریغ بودجه نشان می‌دهد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای حکم این بند و ماد ه ۴ آیین نامه اجرایی آن، نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی یارانه بگیران از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقدام کرده است.

در حال حاضر ۷۶ میلیون ۸۵۵ هزار نفر یارانه بگیر ثبت شده که از این میزان ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار نفر یارانه بگیر سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده اند که البته به سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اعلام نشد.وزارتخانه مزبور در خصوص اعلام خانوارهای شناسایی شده به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت حذف از لیست یارانه بگیران اقدامی انجام نداده که مبین عدم رعایت مفاد حکم این جزء است.

بر این اساس بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان یارانه به سه دهک بالای درآمدی اختصاص یافت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: