وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدون ضامن

خبر مهم برای وام بدون ضامن | وام بدون ضامن در کوتاهترین زمان

بانک کشاورزی یکی دیگر از بانک‌های عامل برای پرداخت وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی است. این مجموعه به کسانی که از این مجموعه حقوق بگیرند و دارای رتبه اعتباری مناسب باشند، این مبلغ تسهیلات را می‌پردازد.

خبر مهم برای وام بدون ضامن | وام بدون ضامن در کوتاهترین زمان
کدخبر : 5712
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بدون ضامن وامی است که در چند هفته اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.  وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

وام بدون ضامن

بانک کشاورزی یکی دیگر از بانک‌های عامل برای پرداخت وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی است. این مجموعه به کسانی که از این مجموعه حقوق بگیرند و دارای رتبه اعتباری مناسب باشند، این مبلغ تسهیلات را می‌پردازد.

برای وام بدون ضامن بانک کشاورزی، داشتن رتبه اعتباری آ، بی یا سی از بانک مرکزی در کنار نامه کسر از حقوق ضروری به نظر می‌رسد. در واقع چون این وام بدون ارائه ضامن یا سفته به وام گیرندگان پرداخت می‌شود، شرط توانایی بازپرداخت اقساط و داشتن رتبه اعتباری مناسب است.

بیشترین سود این وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد بوده و وام گیرندگان این امکان را دارند تا اقساط تسهیلات مذکور را طی ۴۸ ماه بپردازند. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید در بانک کشاورزی حساب سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا در یکی از شعب آن حساب مذکور را افتتاح کنند.

افراد متقاضی می‌توانند برای وام ۵۰ میلیونی بدون ضامن بانک کشاورزی هم درخواست دهند که تنها مدت زمان بازپرداخت آن با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تفاوت دارد. حداکثر زمان پرداخت اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی بدون ضامن ۳۶ ماه اعلام شده است.

مبلغ اقساط وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی بانک کشاورزی

افرادی که متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند باید مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بابت تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه به بانک بپردازند. در صورتی که وام گیرنده بتواند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را با شرایط و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده دریافت کند، باید هر ماه دومیلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان قسط بپردازد. کل سود وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و جمع رقم وام و سود آن ۱۴۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

وام بدون ضامن

 هر چند بانک ها به طور سنتی و از سالهای پیش معمولا پرداخت وام و تسهیلات را در ماه پایانی سال به حداقل می رسانند و یا به طور کلی متوقف می کنند ٬ امسال و با دستور وزیر اقتصاد به بانک ها جهت پرداخت وام و تسهیلات بدون ضامن و یا حداقل دریافت ضامن و وثیقه ٬ بانک رفاه کارگران با صدور بخشنامه ای جدید شرایط ضامنین و وثیقه جهت پرداخت وام و تسهیلات به کارکنان و بازنشستگانی که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند ٬ آسان تر کرده است.

بانک رفاه کارگران با صدور بخشنامه ای به کلیه شعب خود دریافت وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را تسهیل کرد.

بر این اساس مقرر گردید کلیه کارکنان ٬ بازنشستگان ٬ و مستمری بگیران بخش های دولتی ٬ عمومی و خصوصی که حقوق ایشان از طریق بانک رفاه پرداخت می شود ٬ به صورت ذیل اقدام نمایند:

۱- کلیه شاغلین و مستمری بگیران دستگاههای اجرایی دولتی (شامل : وزارتخانه ها ٬ سازمان های دولتی ٬ شرکت های دولتی و....) و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی و سایر شرکتهای بخش خصوصی حسب تشخیص بانک که حقوقشان نزد بانک رفاه کارگران است و دارای رتیبه اعتباری A-B و C می باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق از این تسهیلات استفاده کنند.

۲- کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی به تسخیص بانک که مشمول بند ۱ نبوده و واریز حقوقشان نزد رفاه است و دارای رتبه اعتباری A و B می باشند ٬ تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و تا  سقف ۱۰۰ میلیون تومان با یک نفر ضامن معتبر و نامه کسر از حقوق و اخذ چک یا سفته  این تسهیلات را دریافت می کنند.

۳-کلیه مشمولین بند ۲ که دارای رتبه اعتباری C  می باشند با ارایه یک ضامن معتبر و نامه کسر از حقوق و اخذ چک یا سفته می توانند از این تسهیلات بهرمند گردند.

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و تسهیلات معوق و سررسید گذشته در شبکه بانکی کشور باشند.

وام گیرنده باید مدارک لازم مبنی بر احراز توان بازپرداخت اقساط را به بانک ارایه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه