سود سهام عدالت | سود سهام عدالت واریز

سود سهام عدالت برای این افراد واریز شد | چه کسانی سود سهام عدالت نمی گیرند

سود سهام عدالت هر ساله بین دارندگان سهام عدالت تقسیم می گردد. با توجه به ارزش سهام، در هر سال دارندگان مبلغ متفاوتی را به عنوان سود سهام عدالت دریافت می کنند. هم چنین با توجه به نوع سهامی که هر فرد دارد، سود سهام عدالت برای همه افراد یکی نبوده و متغیر می باشد. در روز های پایانی سال 1400 سود سهام عدالت برای افراد واریز شد که در این بین افرادی بودند که سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند. اکنون اخرین اطلاعیه مبنی بر واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان را در ادامه بخوانید.

سود سهام عدالت برای این افراد واریز شد | چه کسانی سود سهام عدالت نمی گیرند
کدخبر : 1308
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سود سهام عدالت هر ساله بین دارندگان سهام عدالت تقسیم می گردد. با توجه به ارزش سهام، در هر سال دارندگان مبلغ متفاوتی را به عنوان سود سهام عدالت دریافت می کنند. هم چنین با توجه به نوع سهامی که هر فرد دارد، سود سهام عدالت برای همه افراد یکی نبوده و متغیر می باشد. در روز های پایانی سال 1400 سود سهام عدالت برای افراد واریز شد که در این بین افرادی بودند که سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند. اکنون اخرین اطلاعیه مبنی بر واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان را در ادامه بخوانید.

علی‌رغم وعده‌ها همچنان سود برخی از دارندگان سهام عدالت پرداخت نشده و قرار است امروز سودهای باقی مانده از سال ۹۹ و ۹۸ پرداخت شود.

حسین قشمی، مدیر پرداخت سود سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برخی از افراد به دلیل  شماره شبای نامعتبر و حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود خود را دریافت نکرده‌اند.پ

سود سهام عدالت سال ۹۹، اسفند ماه واریز شد. اما برخی از افراد به دلیل مشکلات حساب خود، نتوانستند این سود را دریافت کنند. اما جاماندگان دریافت سود سهام عدالت تنها مربوط به سال ۹۹ نیست و برخی از افراد سود سهام عدالت سال ۹۸ را هم دریافت نکرده‌اند.

بر این اساس افرادی که سال ۹۸ و ۹۹ سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند از امروز می‌توانند منتظر واریز این سود باشند. البته مشروط به اینکه اطلاعات حساب خود را تکمیل و تصحیح کرده باشند.

برخی از دارندگان این سهام می‌گویند اطلاعات‌شان در سامانه سجام تکمیل است اما هنوز سودی برای آنها واریز نشده.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که بیش از دو میلیون از دارندگان این سهام به علت نداشتن شماره شبای معتبر سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

در آخرین روزهای اسفند ماه سود سال ۹۹ برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد. همچنین هفته اخیر واریز سود سهامداران حقوقی‌ انجام شد.

سود سهام عدالت چقدر است؟

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند، مبلغی معادل ۵۳۲ هزار تومان واریز شده است. همچنین افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی نیز ۵۷۵ تومان و دارندگان سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۸۱۳ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

بر این اساس خانوارهای چهار نفره‌ امروز باید منتظر واریز حدود دو میلیون تومان از سود سهام عدالت خود باشند.

محمود حسنلو معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص افرادی که سود سهام عدالت خود را تاکنون در یافت نکرده اند گفت: بیش از ۲ میلیون نفر سود سهام عدالت خود را تاکنون دریافت نکرده اند که این امر به دلیل نبود شماره شبای معتبر از سوی این سهامداران بوده است.

او ادامه داد: این افراد با اولویت ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس www.sejam.ir باید در نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت برای این افراد صورت گیرد.

حسنلو در خصوص روش دیگر تکمیل اطلاعات مربوط به افرادی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند نیز گفت: این افراد همچنین می‌توانند به www.sahamedalat.ir مراجعه کنند و اطلاعات حساب خود را در این سامانه تکمیل کنند و شماره شبای ویرایش کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه در خصوص سهامدارانی که سود سهام عدالت مرحله قبل را دریافت کرده اند، اما سود سهام این مرحله را دریافت نکرده اند نیز گفت: برخی از این افراد در بانک‌هایی حساب داشتند که ادغام شده اند، بنابراین شماره شبای جدیدی برای آن‌ها تعریف نشده است.

حسنلو ادامه داد:، اما گروه دیگر نیز به دلیل اینکه حسابشان از سوی بانک‌ها مسدود شده واریز سود نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه سود سهام عدالت افراد محفوظ است، ادامه داد: افرادی که اطلاعتشان تا آخر هفته تکمیل شود در هفته بعد واریز سود سهام عدالت خواهند داشت.

وی در خصوص سهام عدالت متوفیان نیز گفت: تا آخر شهریور ماه با کمک قوه قضاییه سایت مریوط به جمع آوری اطلاعات ورثه این افراد معرفی می‌شود و پس از آن تمام سود‌های مربوط به سهام این افراد به حساب ورثه واریز خواهد شد.

هفته گذشته بود که پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سود سهام عدالت افراد حقیقی، اسفندماه سال ‌گذشته پرداخت شد. از اسفندماه سال‌ گذشته تاکنون، حدود ۱۰۰‌هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت ‌نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت‌نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ‌ماه جاری واریز خواهد شد.

به گفته وی، طبق هماهنگی ‌هایی که با شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت‌نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ‌ماه ثبت‌نام خود، سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

پیش از این نیز، ذبیح الله سلمانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود به طور حتم تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود. به گفته وی، مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ پرداخت و مقرر شده برای بقیه هم تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب حدود ۴۵ میلیون نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.

آخرین ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه)، ارزش سهام عدالت ۱.۳درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۶۵۸هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۶۱۲هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۸۸هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۹۵هزار تومان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان