کد خبر : 27099 / /
/

علی کریمی | حواشی علی کریمی

فوری: دستور بازداشت علی کریمی توسط پلیس اینترپل صادر شد! | جرم علی کریمی چیست؟

ساعاتی پیش در فضای مجازی اعلام شد که پلیس اینترپل برای علی کریمی فوتبالیست سابق درخواست اعلان قرمز کرده است. تصویری در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن گویا برای علی کریمی فوتبالیست سابق که در جریانات اخیر، هدایت اغتشاش‌گران را برعهده داشته است، از سوی پلیس اینترپل اعلان قرمز صادر شده است. ماجرای صدور اعلان قرمز اینترپل برای علی کریمی فرآیند صدور اعلان قرمز به این صورت است که ابتدا باید درخواست قضائی ارائه شود و سپس پلیس اینترپل اعلان قرمز صادر کند. پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که تا به این لحظه هنوز درخواست رسمی از سوی مقامات قضائی به مقامات انتظامی جهت صدور درخواست قرمزِ علی کریمی که هم اکنون در دبی حاضر است، ارائه نشده است.

فوری: دستور بازداشت علی کریمی توسط پلیس اینترپل صادر شد! | جرم علی کریمی چیست؟

علی کریمی در 17 آبان ماه سال 1357 متولد شد. علی کریمی در کرج بدنیا آمد . علی کریمی فوتبالیست بازنشسته است. علی کریمی تا مقطع دیپلم تحصیل کرد اما از 12 سالگی پا به توپ شد تا اینکه با پرسپولیس درخشید و در تیم ملی لقب جادوگر را گرفت سپس بعنوان مارادونای آسیا مشهور شد. علی کریمی با 178 سانتی متر قد در پست هافبک نجومی بازی می کرد و 38 گل ملی هم دارد.

علی کریمی

 بیوگرافی علی کریمی

  نام:محمد علی

    نام خانوادگی:کریمی پاشاکی

    تاریخ تولد:1357/08/17

    محل تولد:کرج

    پست:هافبک تهاجمی

    باشگاه فعلی:پرسپولیس تهران

    شماره پیراهن: 8

    فرزندان:یک دختر و دو پسر

خانواده علی کریمی

خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند.فعالیت مورد علاقه اش والیبال ساحلی است. در کرج پیتزا فروشی دارد. بسیار انسان خونسردی است که به قول فردوسی پور بعضی اوقات این خونسردی هایش روی اعصاب آدم می رود.پس از شکست تلخ تیم پرسپولیس برابر سپاهان نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

علی کریمی

ازدواج علی کریمی

علی کریمی در سال 1378 زمانی که تنها 21 سال سن داشت با سحر داوری ازدواج کرد. آنها دارای دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا و یک دختر به نام هیما هستند.

آغاز فوتبال حرفه ای علی کریمی

او فوتبال خود را از نوجوانان نفت تهران شروع کرد، سپس به نوجوانان سایپا پیوست و بعد از آن به فتح تهران منتقل شد و از آن جا بود که به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.علی کریمی در سال 1377 به پرسپولیس پیوست و توانست دو سال پیاپی در سال های 1378 و 1379 لیگ آزادگان را فتح کند. علی کریمی در سال 2111 به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش را یعنی جام امیر را در فصل 2111-2112 فتح کند. کریمی در سال 2114 توانست 14 گل برای تیمش به ثمر برساند.

علی کریمی در مونیخ آلمان

علی کریمی روز 3 مه سال 2115 بنا به گزارش وب گاه رسمی باشگاه بایرن مونیخ به این تیم آلمانی پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی بود که در این باشگاه مشهور به اف سی هالیوود بازی می کرد. در ابتدا بسیاری معتقد بودند که انتقال کریمی برای این باشگاه تنها جنبه اقتصادی دارد، اما بازی های خوب این بازیکن مانع این انتقادات شد.

بازی علی کریمی در بایرن مونیخ

شهرت علی کریمی

علی کریمی خیلی زود توانست در جمع نام داران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند، به طوری که برخی از این بازیکنان نیمکت نشین شدند. طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن مونیخ، پس از 12 بازی این قرارداد به طور خودکار تمدید می شد که در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد، اما در همین بازی وی متأسفانه مصدوم شد، به طوری که نتوانست در بازیهای جام جهانی 2116 آلمان در اندازه های واقعی خود ظاهر شود. کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب می شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است و در مقابل سالزبورگ یک گل به ثمر رساند.

علی کریمی

بازگشت علی کریمی به پرسپولیس

علی کریمی بعد از عدم درخشش در بایرن مونیخ به قطر رفت و برای تیم القطر بازی کرد اما بازیهای او مورد توجه کسی قرار نگرفت و وقتی او را به تیم نه چندان قوی السیلیه فرستادند او خواستار جدایی از تیم شد و به پرسپولیس بازگشت.

گلزنی علی کریمی در شهرآورد

او در اولین گلزنی خود توانست در شهرآورد تهران موفق به گلزنی شود و دو دقیقه بعد از 1 بر صفر جلو افتادن استقلال بازی را به تساوی بکشاند.کریمی پنج روز بعد در بازی مقابل ابومسلم، هت تریک کرد ولی نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد و بازی در پایان با شکست 4-3 پرسپولیس به پایان رسید. علی کریمی در سال 1388 به سبب عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست.در فصل 87-88 لیگ برتر علی کریمی 14 گل به ثمر رساند و با دریافت 9 کارت زرد و 3 کارت قرمز خشن ترین بازیکن درلیگ برتر نهم شناخته شد.

علی کریمی در دربی

بازی در شالکه آلمان

علی کریمی با عقد قرارداد 5 ماهه به شالکه14 آلمان پیوست و با شماره 11 وارد میدان مسابقه شد. او به خاطر نیمکت نشینی و دقایق کم حضور در زمین ناراضی بود. سپس طبق صحبتش مبنی سر رفتن حوصله اش در آلمان به تهران بازگشت.

خداحافظی با آلمان تا سرمربی گی پرسپولیس

او بالآخره در سال 1391 بعد از صحبت با حبیب کاشانی با عقد قرار دادی به پرسپولیس بازگشت و به دوران حضورش در آلمان پایان داد. علی کریمی در 14 تیر 1391 و یک روز پس از انتخاب مانوئل خوزه به عنوان سرمربی پرسپولیس,قرارداد خود را در هیئت فوتبال استان تهران با سرخ پوشان تمدید کرد.

علی کریمی

فوتبال ملی علی کریمی

کریمی از سال 1377 سابقهٔ بازی در تیم ملی ایران را دارد و با 124 بازی ملی و 38 گل ملی،دومین بازیکن ایرانی از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید.کریمی در واقع کاپیتان اصلی تیم ملی فوتبال ایران می باشد ولی جواد نکونام بازوبند کاپیتانی را بر دست می بندد. او اولین بازی ملی خود را در سال 1377 برابر تیم ملی کویت انجام داد. و در همان سال قهرمانی بازی های آسیایی 1998 بانکوک را به همراه تیم ملی جشن گرفت و یکی از 2 گل ایران در بازی فینال را مقابل کویت به ثمر رساند.

او در مقدماتی جام جهانی 2112 نیز از بازیکنان تیم ملی ایران بود و توانست در بازی مقابل گوآم پنج گل به ثمر برساند. همچنین وی اولین بازیش را در پست هافبک تهاجمی را مقابل ایرلند را در مرحله پلی-آف جام جهانی در شهر دوبلین انجام داد.

علی کریمی آقای گل آسیا

علی کریمی در جام ملت های آسیا 2114 با زدن 5 گل آقای گل مشترک مسابقات شد. ایران در این مسابقات پس از ژاپن و چین سوم شد و هت تریک علی کریمی در بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی نقش مهمی در این موفقیت ایران داشت. او در همان سال بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شناخته شد و قهرمانی بازی های غرب آسیا را نیز به همراه تیم ملی کسب کرد.

مصدومیت و دوری طولانی از فوتبال

کریمی در جام جهانی 2116 نمایش ضعیفی داشت که به مصدومیت طولانی مدت او مربوط می شد.در اکتبر 2118 در حالی که علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرده بود، کناره گیری خود را از فوتبال ملی اعلام کرد. علی دایی اعلام کرد که کریمی دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و اینچنین هم شد. کریمی با برکناری دایی مجدداً برای حضور در تیم ملی افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و به تیم دعوت شد. او تک گل ایران در مقابل امارات در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2111 را به ثمر رساند و امیدهای ایران را برای صعود زنده نگاه داشت. او پس از مدتی دوری از تیم ملی دوباره توسط کارلوس کی روش، سرمربی تیم، به تیم ملی ایران دعوت شد.

مربیگری علی کریمی

علی کریمی در سال 1393 با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت اما با گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد علاقه ای به حضور در این عرصه ندارد. اما او در سال 1396 به تیم سپیدرود پیوست. او هم اکنون مربی این تیم است.

علی کریمی

افتخارات علی کریمی

افتخارات باشگاهی علی کریمی

پرسپولیس تهران

    قهرمانی جام آزادگان 78-1377

    قهرمانی جام آزادگان 79-1378

    قهرمانی جام حذفی 79-1378

    نایب قهرمانی جام آزادگان 81-1379

    بایرن مونیخ

    قهرمانی جام حذفی آلمان 16-2115

    قهرمانی بوندسلیگا 16-2115

    الاهلی

    قهرمانی جام حذفی امارات 12-2111

    قهرمانی جام حذفی امارات 14-2113

    نایب قهرمانی لیگ امارات 14-2113

    نفت تهران

    نایب قهرمانی نوجوانان تهران

    قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

 

افتخارات ملی

    1998 - قهرمانی بازی های آسیایی

    2114 - مقام سوم جام ملت های آسیا

    2117 - یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا

    2116 - راهیابی و بازی در جام جهانی 2116 آلمان

    2114 - قهرمانی فوتبال غرب آسیا

    2113 - قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

افتخارات فردی

    بهترین بازیکن سال 2114 آسیا

    آقای گل مشترک جام ملت های آسیا 2114

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.