زلزله در مرز استان های همدان و قزوین تاکنون ۵ پس لرزه داشته است.

وقوع زلزله در شهرهای ایران؛ پس لرزه ها ادامه دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه زلزله در مرز استان های همدان و قزوین تاکنون ۵ پس لرزه داشته است، گفت: یک نفر در شهر رزن در به دلیل ترس ناشی از زلزله در هنگام فرار مصدوم شده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشورگفت: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری که مرز قزوین و همدان ( آوج - رزن ) را در ساعت ۱۵:۰۴ لرزانده است تاکنون ۵ مورد پس لرزه داشته است که بزرگترین آن ۳ ریشتر بوده است.

زلزله تهران

مصدومیت یک نفر به دلیل ترس ناشی از زلزله

وی ادامه داد: براساس گزارش تیم های ارزیاب، ارزیابی شهر آوج و ۸ روستا بدون صدمات جانی ترک جزیی منازل مسکونی در روستای دیدار گزارش شده است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همچنین پس از ارزیابی شهر رزن و ۵روستا نتیجه ارزیابی ۱ مصدوم ناشی از ترس و فرار در شهر رزن - بدون خسارات مالی اعلام شد.

زلزله شهرستان آوج هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت

زمین لرزه‌ای که دقایقی قبل به بزرگی ۵.۴ ریشتر با مرکزیت آوج، استان قزوین را لرزاند هیچگونه خسارات جانی و مالی در این شهرستان برجای نگذاشت.

نصرت الله علیرضایی با اعلام این خبر افزود: به محض وقوع این زمین لرزه، تکان‌های شدیدی در دو مرحله در سطح شهرستان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیابی از دهیاران و بخشداران در چهارگوشه شهرستان وارد عمل شدند و خوشبختانه با بررسی صورت گرفته مشخص شد این زلزله هیچ گونه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.

علیرضایی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست و ممکن است پس لرزه‌هایی نیز داشته باشد دام‌ها و احشام خود را از آغل‌ها خارج کرده و از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های فرسوده و قدیمی پرهیز کنند.

وی گفت: از شهروندان آوجی درخواست داریم ضمن حفظ آرامش در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه، کمترین میزان خسارات جانی و مالی را داشته باشیم.

فرماندار آوج افزود: ما در حال حاضر با مدیریت بحران استان در حال تعامل و ارتباط هستیم و ضمن رصد آخرین وضعیت شهرستان، اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در شهرستان آوج به وقوع پیوست که تکان‌های شدید آن در این شهرستان موجب ترس و وحشت مردم شد.

زلزله تهران

اعزام پنج تیم ارزیابی شهرستان زلزله به آوج

 زلزله‌ای که دقایقی قبل در شهرستان آوج به وقوع پیوست خسارتی نداشته، ولی پنج تیم ارزیابی برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شده است.

قدرت الله مهدیخانی با اعلام این خبر افزود: هم اینک تمامی دستگاه‌های امدادی استان و شهرستان‌های همجوار آوج در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به سرعت برای امدادرسانی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: به‌رغم اینکه حدود نیم ساعت از زمین لرزه اول، پس لرزه‌های دیگری در آوج ثبت شده ولی خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است .

مهدیخانی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از استان‌های حادثه خیز کشور است ضمن حفظ آرامش و خونسردی به شایعات توجه نکنند و نقاط امن را برای سکونت خود انتخاب کنند.

ساعت ۱۵ و چهار دقیقه امروز شنبه سوم آبان ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر، آوج در استان قزوین را لرزاند که تکان‌های شدید آن در این شهرستان موجب ترس و وحشت مردم شد