پایگاه خبری خانه فوتبال:

شب گذشته و پس از پایان بازی‌های این هفته لیگ برتر، جلسه مهمی در سازمان لیگ برگزار می‌شد تا اینکه علی خطیر به صورت ناگهانی وارد محل جلسه شد.
به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته و با شکایت چند تیم از استقلال، پرونده این تیم در کارگروه نقل و انتقالات سازمان لیگ مورد بررسی قرار گرفت. جلسه بررسی با حضور مسئولان سازمان لیگ و همچنین نماینده اداره امور بازرسی کل کشور در حالی به انجام رسید که باشگاه استقلال پنج اتهام مهم را پیش روی خود داشت.

این پنج اتهام عبارتند از:

۱. امضای چند قرارداد داخلی و ارائه نشده به سازمان لیگ

۲. قرارداد و مالیات بازیکن خارجی جدید، بلانکو

۳. واریزی بیشتر به چند بازیکن و مربی

۴. عدم احتساب رضایتنامه خالدآبادی در مجموع هزینه‌ها

۵. موضوع احتساب مالیات یامگا در بودجه این فصل

با این حال کارگروه نقل و انتقالات سازمان لیگ 72 ساعت به باشگاه استقلال فرصت داد تا دفاعیه و اسناد خود را در این خصوص ارائه کند اما در این مهلت تعیین شده (تا 18 آبان) استقلال مدارک خود را در اختیار سازمان لیگ قرار نداد.

اما سازمان لیگ جلسه بعدی خود را با چند روز تاخیر برای یکشنبه 21 آبان برنامه‌ریزی کرد. شب گذشته اعضای کارگروه نقل و انتقالات به همراه نماینده سازمان بازرسی و چند فرد دیگر این جلسه را برگزار کردند و پنج اتهام استقلال را مورد بررسی دوباره قرار دادند.

نکته جالب و عجیب اینکه در اواسط جلسه علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال که از برگزاری این جلسه اطلاع داشت، خود را به ساختمان سازمان لیگ رساند تا در این جلسه شرکت کند. در ابتدا باتوجه به عدم دعوت یا احضار او، حضورش در جلسه غیرقانونی شمرده شد اما با اصرار مدیرعامل استقلال، کارگروه موافقت کرد که دفاعیه مدیرعامل باشگاه را بشنود.

به این ترتیب مدیرعامل استقلال در ادامه جلسه تبدیل به یکی از حاضران شد و در حالی که نماینده سازمان بازرسی کار را در دست گرفته و تقریبا تنها کسی بود که سوالات و اتهامات را از خطیر می‌پرسید، مدیرعامل استقلال نیز به برخی از این سوالات پاسخ داد.

در این جلسه یک مورد جدید دیگر هم مطرح شد که دادن چک سال آینده به یکی از بازیکنان استقلال بود که به زعم کارگروه در اسناد باشگاه استقلال ذکر نشده که این علاوه بر پنج اتهام قبلی مورد بررسی و سوال قرار گرفت.

با این حال بر اساس گزارش حاضران در جلسه، نماینده سازمان بازرسی و اعضای کارگروه از چند دفاعیه خطیر قانع نشدند و قرار شد فرصت 48 ساعته دیگری به استقلال داده شود تا آخرین دفاعیه را برای کارگروه نقل و انتقالات بفرستد.

در صورتی که دفاعیه استقلال مورد تائید این کارگروه قرار نگیرد، پرونده نقل و انتقالات آبی‌ها به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد تا این نهاد حقوقی فدراسیون فوتبال اتهامات را مورد بررسی نهایی قرار دهد و حکم این باشگاه را ارسال کند.

بر اساس پیشبینی ناظران احتمال می‌رود که در صورت ارجاع پرونده به کمیته انضباطی تا پایان آبان ماه حداقل یک جلسه در این خصوص در کمیته انضباطی برگزار شود.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: