پایگاه خبری خانه فوتبال:

اقتدار مورایس در فوتبال ایران

سرمربی پرتغالی سپاهان طی یک‌سال و چند ماه حضور در ایران به خوبی توانسته خودش را با فرهنگ جدید وفق بدهد. او در این مدت با چالش‌هایی مواجه شده که شاید برای بسیاری مربیان در سطح او غیرقابل تحمل باشد، اما او به‌خوبی و با درک کاملی که از تفاوت‌های محیطی و فرهنگی دارد، توانسته حتی زیر بار فشار خردکننده‌ای که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته در اصفهان تجربه کرده دوام بیاورد.
علاوه بر این مورایس توانسته در لیگ برتر نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای در نتایج تیمش ایجاد کند. فصل گذشته وقتی سپاهان به هفته نهم رسیده بود، امتیازات زیادی را از دست داد و همین امتیازات سوخته در پایان سبب شد طلایی‌پوشان با وجود کسب 37 امتیاز موفق به قهرمانی نشوند.
در فصل جدید اما شاهد یک ورژن بی‌رحم و سرحال از تیم مورایس هستیم. سپاهان در 8 هفته گذشته اگرچه یک تساوی و یک شکست هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود، اما شاید اگر اتفاقات مربوط به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و همینطور حکم سنگین کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود، نتایج دیدار برابر نساجی در وطنی و ملوان در نقش جهان به شکل دیگری رقم می‌خورد.

با این حال کسب 6 پیروزی که 4 تای آن‌ها مقابل تیم‌های سرسخت و مدعی تراکتور، استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن رقم خورده، به خوبی نشان می‌دهد که از پیش‌رو برداشتن سپاهان و مورایس در فصل جاری حتی برای آماده‌ترین تیم‌های لیگ کار بسیار سختی خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: