پایگاه خبری خانه فوتبال:

بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال اعلام کرد احمد نوراللهی از تیم ملی کنار گذاشته شد.
به گزارش "ورزش سه"، احمد نوراللهی، هافبک دفاعی تیم الوحده امارات در اولین مسابقه ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از لیست تیم ملی خط خورده بود و مهم‌ترین غایب ایران بود که حتی روی نیمکت هم جایی نداشت.
نکته سوال برانگیز جایی بود که احمد نوراللهی کنار بازیکنان جوانگذاشته شده از لیست بازی هنگ‌کنگ و مهرداد محمدی، روی سکوهای ورزشگاه آزادی حاضر نبود و سرانجام تیم ملی ساعاتی پس از این مسابقه در مورد وضعیت نوراللهی شفاف‌سازی کرد.

سایت فدراسیون فوتبال در این خصوص نوشت:

"به منظور حفظ اتحاد تیمی و در پی رفتار غیرحرفه‌ای احمد نوراللهی و با تصمیم کادر فنی، این بازیکن از تیم ملی کنار گذاشته شد."

وقتی حاضران در استادیوم نام احمد نوراللهی را بین نفرات ذخیره پیدا نکردند، دنبال او روی سکوها می‌گشتند اما کنار سکونشینان نیز خبری از احمد نبود.

امیر قلعه‌نویی از ابتدای حضورش در این دوره روی نیمکت تیم ملی چندین بار بازیکنان مهم و باتجربه‌اش را به دلیل مسائل انضباطی خط زده است. آخرین نمونه آن حسین کنعانی بود که پس از اخراج غیرفنی مقابل ازبکستان در کافا، از لیست فیفادی شهریورماه خط خورد. پیش‌تر شهریار مغانلو نیز چنین شرایطی را تجربه کرده بود.

یکی از پرترافیک‌ترین پست‌های تیم ملی همین هافبک دفاعی است و امیر قلعه‌نویی دستِ بازی در مورد انتخاب بازیکن در این پست دارد و این خط خوردن انضباطی بدون شک کار نوراللهی را حتی برای اردوهای بعدی نیز سخت می‌کند. در کنفرانس پس از بازی امیر قلعه‌نویی، در شرایطی که وضعیت نوراللهی هنوز مشخص نشده بود، سرمربی تیم ملی بدون نام بردن، به نوعی به غیبت این بازیکن اشاره کرد و گفت: "تو بعضی از پست‌ها مثلا در هافبک وسط، ما سه چهار تا بازیکن خیلی خوب داریم که بعضی‌شان حتی امروز در ۲۳ تا نبودند اما می‌توانستند جزء ۱۱ تا هم باشند."

نکته مهم اینکه پیش آمدن چنین اتفاقی برای احمد نوراللهی بعید به نظر می‌رسید اما او حالا باید چمدان‌هایش را جمع کند و به امارات برگردد. احمدنوراللهی تیم ملی را در سفر به تاشکند همراهی نخواهد کرد و باید دید این کنار گذاشته شدن از تیم ملی تا چه زمانی طول خواهد کشید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: