پایگاه خبری خانه فوتبال:

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با هوادار، اظهار داشت: لیگ قهرمانان را گذراندیم و تلاش زیادی کردیم تا از گروه صعود کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. اکنون شروع دوباره لیگ است. خوشبختانه ۶_۵ بازی پشت سر هم داریم که می‌تواند به روند پیشرفت تیم کمک کند. اولین دیدار هم بازی فردا مقابل هوادار است که نتایج به نسبت خوبی با محمود فکری گرفته و تیم قابل احترامی برای ما است. باید سعی کنیم دیدارهای آینده را ببریم و پیروز شویم تا مسیر خودمان را ادامه بدهیم.

*باید از لحاظ ذهنی، روحی و روانی آماده شویم

وی افزود: موضوع مهم این است بازی قبلی را فراموش کنیم و از لحاظ ذهنی، روحی، روانی و فکری سعی کنیم خود را ریکاوری کرده و آماده بازی با هوادار کنیم. بازیکنان من احساس مسئولیت خود را نشان دادند و احساس می‌کنم با توجه به اینکه همه ما برای جبران نتایج قبلی اراده داریم، فکر می‌کنم بتوانیم بازی‌های خوبی را انجام بدهیم.

*باید بازی هجومی به نمایش بگذاریم

سرمربی تیم پرسپولیس تاکید کرد: برخی مسائل مثل مصدومیت‌ها و بدشانسی‌ها وجود دارد. البته من به شانس در فوتبال اعتقاد زیادی ندارم اما مقداری مصدومیت‌ها در این مدت ما را اذیت کرد‌. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را برای کل فصل از دست دادیم. وحید امیری، امید عالیشاه، میلاد سرلک و... در کل به تناوب بازیکنان زیادی مصدوم یا به خاطر ویروس آنفولانزا مریض شدند. به هر صورت اکنون شرایط بهتر است و باید سعی کنیم فردا بازی خوب و هجومی را به نمایش بگذاریم‌.

*این روزهایی که می بینیم را پیش بینی کرده بودم

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس پس از حضور رضا درویش در تمرین روز گذشته و صحبت او با بازیکنان و خودش به ساحل آرامش رسیده است، عنوان کرد: شاید یک جورهایی این روزها را خودم پیش‌بینی کرده و می‌دانستم با توجه به عملکردمان در خیلی از بخش‌ها روزهای سختی در پیش داریم. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما این روزها قابل پیش‌بینی بود‌. اکنون موضوعی که خیلی برای ما مهم است و باید آن را حل کنیم این است که بتوانیم راه و مسیری که در پیش گرفته‌ایم، با قدرت، تمرکز و انرژی بیشتری در همه بخش‌های فنی و غیرفنی ادامه بدهیم.

*شاید انتظار درستی نباشد که روند موفقیت یک تیم سال ها ادامه داشته باشد

وی درمورد اینکه خبرنگار شبکه اسکای، ۲ روز قبل از پپ گواردیولا پرسید ۴ بازی متوالی پیروز نشدن منچسترسیتی برای همه فوتبالدوستان خیلی عجیب است و این یک اتفاق غیرقابل تصور محسوب می‌شود که سرمربی سیتی نیز در پاسخ عنوان کرد وظیفه من است با مدیریت خود شرایط را به سمت موفقیت تغییر بدهم و اکنون که پرسپولیس برای اولین بار با هدایت خودش چنین شرایط سختی را تجربه می‌کند در شرایطی که او در هر تیمی بوده تیمش در نوک قله قرار داشت یا برای قهرمانی می‌جنگید، چه راهکاری برای خروج سرخ‌پوشان از این وضعیت دارد، توضیح داد: به مورد خوبی اشاره کردید. یک تیم ممکن است مثل پرسپولیس یا منچسترسیتی سال‌ها در سطح یا رده‌های اول قرار گرفته باشد و جام‌های متعددی به دست بیاورد. شاید انتظار درستی نباشد که این روند سال‌های سال ادامه پیدا کند.

*به هواداران حق می‌دهم

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: مگر اینکه برنامه‌ریزی، امکانات و سازماندهی خوبی داشته باشیم. پس از قهرمانی‌های سال قبل باید به لیگ قهرمانان می‌آمدیم. متاسفانه همان تیمی که سال گذشته داشتیم هم به سختی حفظ کردیم و نتوانستیم ۳_۲ بازیکن را نگه داریم‌. بچه‌هایی هم که آمدند نیاز به زمان دارند. با توجه به بازی کردن در یک تیم بزرگ ممکن است از لحاظ روحی و روانی دچار افت شوند و نتوانند خودشان را پیدا کنند. هواداران هم انتظار دارند همیشه تیم بالا باشد و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد که هواداران عادت ندارند تیم در رتبه ششم جدول باشد یا چنین نتایجی بگیرد، عصبانی یا ناراحت می‌شوند. به آنها حق می‌دهم و هیچ وقت نمی‌گویم چرا چنین اتفاقی افتاد.

گل‌محمدی اضافه کرد: هوادار دوست دارد تیمش برنده یا قهرمان شود. عصبانیتش ما را عصبانی نمی‌کند و با ناراحتی‌شان هم ناراحت نمی‌شویم. از این مسئله باید خوب استفاده کرده و سعی کنیم این نتایج را با اراده و تمرکز بیشتر جبران کنیم.

*بزرگ‌ترین مشکل ما مصدومیت‌های بد موقع بود

وی درپاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس در این فصل چیست، گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما مصدومیت‌های بد موقع بود. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی در ساختار دفاع و حمله پرسپولیس را دچار مشکل کرد. مصدومیت‌های خیلی زیاد و طولانی وحید امیری را داشتیم. امید عالیشاه در ۳ مقطع مصدوم شد و هنوز هم آسیب دیده است. مهدی ترابی و سرلک نیز مصدوم شدند. اتفاقاتی به این شکل برای ما افتاد.

سرمربی پرسپولیس افزود: همین بازیکنان نزدیک ۴۰_۳۰ درصد تیم هستند و نبودشان اثر منفی می‌گذارد. نفرات جایگزین هم نیاز به زمان دارند. برخی اتفاقات و حواشی را هم می‌دانید از شروع فصل به وجود آمد و مشکلات زیادی به ویژه در بحث مالی، امکاناتی و پروازی داشتیم. همه این موارد وجود داشت. نمی‌توانیم زیاد درموردشان صحبت کرده و نبش قبر کنیم. تنها موضوع مهم الان برای ما بازی با هوادار است که باید با تمام وجود و تمرکز به زمین برویم و این بازی را ببریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: