پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی دایی در نخستین روز از اولین ماه فصل بهار و سال 1348 بدنیا آمد.علی دایی همانگونه که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.علی دایی کارهای خیر زیادی را پنهانی انجام می دهد.

علی دایی:می خواهم آرامش داشته باشم

علی دایی می‌گوید به هر آنچه در فوتبال می‌خواسته رسیده است و از این به بعد، قصد دارد در آرامش زندگی کند. تجربه نشان داده تصمیم دایی خیلی سخت عوض می‌شود و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع او شود.
سوابق قبلی و تجربه‌ای که در این زمینه وجود دارد نشان داده علی دایی به هر آنچه می‌گوید عمل می‌کند و معمولا در این جور وقت‌ها با کسی شوخی ندارد. دایی وقتی می‌گوید؛ «فوتبال بس است، می‌خواهم زندگی کنم» یعنی دیگر فوتبال برایش به هر دلیلی تمام شده و دیگر قصد بازگشت ندارد.
به یاد می‌آوریم در سال‌هایی که علی دایی روی نیمکت تیم‌های مختلف لیگ برتری می‌نشست، با زمین و زمان دچار چالش می‌شد. خیلی وقت‌ها هم حق با او بود، اما اعتبار و شخصیت دایی در آن مناقشه‌ها زیر سوال می‌رفت. همان روز‌ها خیلی‌ها به دایی توصیه می‌کردند دست از مربیگری بردارد و در قامت یک مدیر فوتبالی ظاهر شود. ریاست در فدراسیون فوتبال، حتی فکر کردن به حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بخشی از آرزو‌های هر کدام از ما بود. چرا که تصور می‌کردیم دایی می‌تواند از وجاهت بین المللی خود استفاده کند و در بالاترین پست‌ها مشغول به کار شود.
علی دایی، اما با تمام این تفاسیر سعی می‌کرد صراحتا بگوید هیچ علاقه‌ای به حضور در بخش‌های مدیریتی فوتبال ندارد و آنچه او را اقناع می‌کند، حضور در نیمکت مربیگری است. دایی تا آخرین روز‌هایی که در فوتبال حضور داشت، یک مربی بود و در تصمیمش نیز هیچ تغییری حاصل نشد.
حالا او می‌گوید به هر آنچه در فوتبال می‌خواسته رسیده است؛ ضمن اینکه نیمی از عمرش را طی کرده و از این به بعد، قصد دارد در آرامش زندگی کند. مسلما به تصمیم علی دایی باید احترام بگذاریم و اگرچه دوست نداریم به همین زودی، فوتبال ایران را خالی از ظرفیت‌های او ببینیم، اما چاره‌ای جز پذیرفتن واقعیت نداریم. تجربه نشان داده تصمیم دایی خیلی سخت عوض می‌شود و در اغلب اوقات هم هیچ چیزی نمی‌تواند مانع او شود.
به نظر می‌رسد علی دایی دیگر دور تمام فوتبال را خط کشیده و از او فقط خاطراتی بر جا مانده است. از این پس ظاهرا باید به مناسبت‌های مختلف، یادی از دایی در فوتبال ایران کنیم یا هر از چندی مانند صفحات کنفدراسیون فوتبال آسیا در فضای مجازی، گل‌های تاریخی او را به تصویر بکشیم و با همدگیر در این باره گپ بزنیم. از این بابت، سخت متاسفیم، اما به نظر می‌رسد این پرونده همین جا بسته شده است؛ برای همیشه!

علی دایی آب شد،تصویراسطوره فوتبال ایران در کنار فرهاد کاظمی

علی دایی

 علی دایی میزبان کودکان بهزیستی در محل کارش بود

فیلمی از علی دایی منتشر شده که او را در حال پذیرایی از کودکان بهزیستی نشان می دهد. علی دایی که سابقه زیادی در انجام این سبک کارها دارد، این بار میزبان کودکان بهزیستی بود. علی دایی عادت دارد فعالیت های خیرخواهانه خود را به صورت مخفیانه و به دور از هیاهوی رسانه ها انجام دهد و همین ویدیو چند ثانیه ای نیز از سوی مسئولان بهزیستی در فضای مجازی منتشر شده است. 
علی دایی و وحید هاشمیان که در گذشته تجربه بازی در کنار هم به‌عنوان زوج خط حمله تیم ملی ایران را داشتند و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز همراه یکدیگر در ترکیب منتخب برانکو ایوانکوویچ بودند و البته قبل‌تر از آن هم خاطرات شیرین و به یادماندنی برای هواداران فوتبال با بازی‌هایشان رقم زدند، پس از مدت‌ها دوباره باهم دیده شدند.
وحید هاشمیان که علاوه بر هم‌بازی بودن با علی دایی در تیم ملی، زیر نظر او نیز در پرسپولیس به‌عنوان بازیکن کار کرده بود، از دیدار دوباره با این پیشکسوت به وجد آمده و تقابل گلزنان سابق تیم ملی قاب خاطره انگیز و جالبی را ثبت کرده است.

انتشار تصویری از علی دایی و هاشمیان

 

علی دایی

 

«امروز بعد مدت‌ها فرصتی دست داد تا با کاپیتان ، سرمربی و همبازی و‌ پیشکسوت پر افتخار فوتبال ایران علی آقای دایی دیدار کنم. تداعی دوران پر از خاطرات خوش با علی دایی که برای نسل ما و بهتر بگویم فوتبال ایران خط شکن و سنت شکن بود. همیشه علی آقا برایم قابل احترام بوده و هست و به هم‌بازی و دوستی با وی افتخار می‌کنم. به راستی که تلاش و غیرت و گلزنی‌های مثال زدنی‌اش نام ایران و ایرانی را در جهان همیشه نمایان و درخشان کرده است.»

 قاب یادگاری و ویژه محسن کیایی در کنار علی دایی

علی دایی

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: