پایگاه خبری خانه فوتبال:

بهروز وثوقی بازیگر سینمای ایران پیش از انقلاب است.بهروز وثوقی محبوبیت خاصی بین سینما دوستان دارد.بهروز وثوقی در آمریکا زندگی می کند.بهروز وثوقی توانایی کم نظیری در ارائه نقش های مختلف داشته است.

ماجرای تهدید بهروز وثوقی توسط رئیس ساواک

بیوگرافی بهروز وثوقی را بخوانید

بهروز وثوقی بازیگر سینما و تلویزیون با نام  شناسنامه‌ای اصلی خلیل است در 1316/12/20 در شهر خوی متولد شد. به گفته خودش از شش ماهگی به تهران آمد و در خیابان خرمشهر ساکن شد. مدرک تحصیلی بهروز وثوقی دیپلم است. دو برادر به نام های چنگیز و شهراد دارد که هر دو بازیگر هستند و در ایران مشغول به بازیگری هستند.
بهروز وثوقی قبل از پیروزی انقلاب از ایرلن خارج شده بود و برای ساخت فیلمی با آقای زرین دست به آمریکا سفر کرده و با شنیدن وقوع انقلاب شرایط را برای بازگشت نامناسب دیده و از همان زمان در آمریکا ماندگار شد.

شروع فعالیت هنری بهروز وثوقی

بهروز وثوقیبهروز وثوقی به بازیگری علاقه بسیاری داشته و زمانی که در حال تماشای یکی از فیلم های ناصر ملک مطیعی بوده علاقه مندی اش به این حرفه بیشتر می شود و در سن ۱۸ سالگی نقشی را در یک فیلم ایفا می کند.
از طرف دیگر مسعود صمدی از کارگردانان قبل از انقلاب در سال 1334 استعداد و هنر وثوقی را کشف کرده پی می برد وی در این عرصه به بهروز گفت که در آینده به موفقیت خواهد رسید.‌ بعد آن با معرفی به کارگردانان معروف مانند کیمیایی عرصه برای فعالیتش باز شده و در مدت کوتاه به یکی از بازیگران مطرح و محبوب و ستاره دهه چهل و پنجاه تبدیل می شود.
شاید نزدیک به یازده سال زمان نیاز بود تا بهروز وثوقی کشف شود. او از سال 1337 با بازی در فیلم طوفان در شهر ما به سینما‌ وارد شد و تا سال 1347 در نقش‌های متفاوت اما نچندان پررنگی ظاهر شد. انتخاب او برای بازی در فیلم قیصر توسط مسعود کیمیائی کافی بود تا نام بهروز وثوقی زبانزد خاص و عام شود. نقش‌آفرینی تحسین برانگیز بهروز وثوقی در ̎قیصر ̎ پس از سال‌ها توانست بت فردین را شکسته و چهره اواخر دهه چهل و نیمه اول دهه پنجاه سینمای ایران شود.
او را به دلیل بازی در نقش ها و کارکتراهای گوناگون هنرپیشه هزار چهره می شناسند. حتی به نظر متتقدان سینما نیز او یکی برترین و بهترین بازیگران مرد تاریخ نیم قرن اخیر سینمای ایران است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: