پایگاه خبری خانه فوتبال:

مورایس در دقیقه 69 دیدار برابر آلومینیوم اراک تصمیمی اتخاذ کرد که شاید مهم‌ترین دلیل شکست تیمش شد.
به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان برای پیروزی و ادامه روند فوق‌العاده خودش به زمین آمده بود و در سوی مقابل شاگردان مجتبی حسینی امیدوار بودند با اجرا کردن تفکرات سرمربی‌شان بتوانند حداقل با یک امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند.
اگرچه سپاهان در خانه بازی می‌کرد، اما شرایط بازی به گونه‌ای بود که مجتبی حسینی به خوبی بر آن احاطه داشت. او می‌دانست سپاهان با تمامی نفراتش حمله خواهد کرد و اگر تیمش بتواند در کار دفاعی با چند لایه و بدون اشتباه کارش را پیش ببرد، می‌تواند وقتی تیم حریف در دقایق پایانی نیمه دوم برای کسب 3 امتیاز سراسیمه شد، در وقت مناسب آنها را غافلگیر کند.

اما مروری بر اتفاقات مسابقه نشان می‌دهد که مورایس هم در این مسیر به مجتبی حسینی کمک کرده است! 

این مربی پرتغالی در نیمه دوم 15 دقیقه برای گلزنی شاگردانش منتظر ماند، اما وقتی دید روند نیمه اول در حال تکرار است و روزنه‌ای برای باز کردن دروازه گوهری پیدا نمی‌شود، تصمیم ریسکی خود را اجرا کرد. او در دقیقه 69 دو تعویض به‌صورت همزمان انجام داد که یکی ورود رضا شکاری به جای کاوه رضایی بود و دومی که با تغییرات تاکتیکی قابل توجه همراه بود، بیرون کشیدن هادی محمدی و اضافه کردن محمدجواد حسین‌نژاد به ترکیب اصلی بود.

در واقع مورایس با تعویض هادی محمدی و آوردن محمدجواد حسین‌نژاد، یک مدافع میانی خود را بیرون کشید تا با اضافه کردن قدرت خلاقیت حسین‌نژاد و اضافه کردن نفرات هجومی‌اش، سد دفاعی چندلایه آلومینیوم را بشکند.

طی چند دقیقه حملات سپاهان پرفشارتر و خطرناک‌تر از چپ و راست ادامه پیدا کرد، اما 10 دقیقه بعد از این تعویض کمبود بازیکن در خط دفاعی عیان شد و عیدی توانست بدون اینکه مزاحمتی داشته باشد، با یک بغل پای فنی دروازه نیازمند را فرو بریزد.

کم کردن یک دفاع و اضافه کردن یک هافبک البته تصمیمی جسورانه از سوی مورایس بود که در  مصاف با مجتبی حسینی و شاگردانش که روز بدون نقصی را در ورزشگاه نقش جهان پشت سر گذاشتند، جواب نداد. شاید در روزی دیگر و مقابل تیمی دیگر این تغییر تاکتیک جواب می‌داد، اما حالا مورایس باید تیمش را هر چه سریع‌تر برای مصاف روز پنج‌شنبه مقابل گل‌گهر در سیرجان جمع و جور کند!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: