پایگاه خبری خانه فوتبال:

خانه کعبه یا خانهٔ خدا بنایی در میان مسجد الحرام در شهر مکه و قبله مسلمانان جهان است.خانه کعبه مقدس‌ترین مکان دین اسلام است. نام خانه کعبه اشاره به چهارگوش بودن این سازه دارد.در قرآن، آمده که بنای کعبه بدست حضرت ابراهیم بازسازی شده‌است و نخستین سازنده آن حضرت آدم بوده‌است. هرساله مسلمانان جهان برای ادای فریضه حج عمره و واجب به دوره خانه کعبه طواف می کنند

پوشش ممنوع در کنار خانه کعبه مشخص شد

دولت سعودی اعلام کرد از امروز آقایانی که بدون لباس احرام در نزدیکیِ کعبه حاضر شوند جریمه خواهند شد.
 سعودی‌ها ورود آقایان بدون لباس احرام به محل مطاف (نزدیکی کعبه) را از امروز چهارم دی ممنوع کرده‌اند. یکی از مسئولان مسجدالحرام با بیان اینکه این اقدام برای «ایجاد هماهنگی بصری در اطراف کعبه» اعمال شده، گفته است که فقط «حدود ۳۰ درصد زائران عمره بانوان هستند.»
فقط آقایان برای حضور در جوار کعبه باید لباس احرام به تن کنند. متولیان مسجدالحرام اعلام کرده‌اند که در صورت تخلف زائران، با آنها برخورد شده و باید جریمه بپردازند.
ورود آقایان به محل مطاف قبل از ایام حج تمتع هم ممنوع شده بود که پس از پایان مناسک حج، وضعیت به حالت قبلی بازگشت. اما اکنون با افزایش تعداد زائران، سعودی‌ها به آقایان گفته‌اند که بدون لباس احرام فقط امکان طواف کعبه از طبقات بالایی مسجدالحرام را دارند. پوشیدن لباس احرام برای تشرف به نزدیکی کعبه در حالی است که بسیاری از زائران وقتی مُحرم نیستند، با لباس معمولی وارد مسجدالحرام می‌شوند.

جزئیات سفر 10 روزه به خانه کعبه و حج عمره

خانه کعبه

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج‌و زیارت سیدعباس حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با همکاری نهادهای مختلف مقدمات تشرف زائران به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه ۲۸ آذر صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اولویت‌های یک تا ۱۵۰ در مرحله نخست می‌توانند برای تشرف به عمره اقدام کنند، افزود: متقاضیانی که در سال ۱۳۸۷ نزد شعب بانک ملت و ملی ودیعه‌گذاری کردند و اولویت‌های یک تا ۱۵۰ هستند، به سامانه عمره مراجعه کنند.
حسینی با اشاره به اینکه در این سامانه گروه‌بندی امکان‌پذیر است، خاطر نشان کرد: پس از گروه‌بندی، افراد دارای اولویت پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح ثبت‌نام قطعی می‌کنند و گروه قیمتی و تاریخ اعزام و همچنین شرکت مجری را انتخاب و با حضور در شرکت زیارتی منتخب ادامه مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان حج‌ و زیارت با بیان اینکه با نزدیکی زمان اعزام، متقاضیان نخستین گروه با هماهنگی با بانک ملی و ملت روز جمعه و یکشنبه هفته آینده هم می‌توانند ثبت‌نام و تکمیل وجه را انجام دهند، تصریح کرد: فرجه برای واریز وجه ۴۸ ساعت است تا ما بتوانیم در موعد مقرر پروازها را انجام دهیم. در این مراجعه با توجه به ظرفیت ۱۰ ایستگاه پروازی شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، یزد، کرمان و زاهدان عملیاتی شده  است و سایر استان‌ها از فرودگاه‌های استان همجوار به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی گفت:مدت زمان سفر ۱۰ روز شامل ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه است که در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی در نظر گرفته شده است. 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: