پایگاه خبری خانه فوتبال:

در این طرح که اجرای آن از از امروز پنجم دی ماه آغاز شده، از مادران باردار و شیرده دارای فرزند زیر ۲ سال حمایت شده و حساب این مادران برای خرید کالا شارژ شده است. طرح یسنا در گام اول در ۸ استان آغاز شده و به زودی در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

طرح یسنا سومین طرح تشویقی دولت پس از طرح یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی و یارانه کودکان دارای فقر غذایی و نیازمند تغذیه است و در گام اول مادران شیرده (دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک یک درآمدی در ۸ استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، ایلام، خراسان‌شمالی، گلستان، فارس، هرمزگان و لرستان، مشمول این طرح هستند.

اجرای این طرح در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران شیرده دارای فرزند زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم‌برخوردار (با اولویت محرومیت و نرخ باروری زیر ۲/۵ درصد) با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.

عیدی دولت به مادران چقدر است؟

معاون رفاهی وزارت درباره طرح یسنا که در آستانه روز مادر رونمایی شده است بیان کرد: طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود. مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده‌اند.

عسگریان عنوان کرد: در طرح سوم به هر مادر مشمول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود که باید از ۱۶ قلم معرفی شده در طرح کودکان استفاده کنند.

عسگریان تاکید کرده است که این طرح اقلام بهداشتی را هم شامل می‌شود.

عیدی مادران قابل برداشت است؟

طبق گفته معاون رفاهی وزارت کار، یارانه تشویقی مادران باردار و شیرده قابل برداشت نیست و مشمولان این یارانه می‌توانند به صورت کالابرگ از آن استفاده کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: