پایگاه خبری خانه فوتبال:

به دلیل مصدومیت‌های کهنه مرادمند و سلیمی و امکان تکرار آنها، نکونام به دنبال بازگرداندن رافائل سیلواست.

به گزارش "ورزش سه"، رافائل سیلوا را می توان نخستین خرید زمستانی استقلال دانست. بازیکنی که با آبی‌ها به توافق دست یافته و به زودی وارد کشور می‌شود. فرهیختگان در گزارشی به بررسی علل انتخاب این بازیکن پرداخته و نوشته است که علت اصلی بازگشت مدافع برزیلی، تدابیری است که نکونام در نظر گرفته است.

استقلال درحالی نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری را با قهرمانی به پایان رساند که این تیم بهترین خط دفاعی این رقابت‌ها تا پایان هفته پانزدهم لیگ برتر را به نام خود زد و با 9 گل خورده از این حیث در بالاترین مکان قرار گرفت. با وجود ثبت بهترین خط دفاعی، همچنان شنیده می‌شود تقویت فاز دفاعی این تیم در پنجره پیش‌رو مهم‌ترین برنامه این باشگاه است تا صدرنشین فعلی با قدرت بیشتر و شرایط بهتر، نیم‌فصل دوم را آغاز کند.

در همین راستا مذاکراتی برای بازگشت رافائل سیلوا به استقلال انجام شده تا این بازیکن بار دیگر در بازگشت به تهران پیراهن این تیم را بر تن کرده و با لباس استقلال در ادامه رقابت‌ها به میدان برود. نکته قابل توجه اینکه این بازیکن در نیم‌فصل دوم فصل بیست‌ویکم برای تقویت خط دفاعی استقلال درحالی به این تیم پیوست که در آن زمان نیز شاگردان فرهاد مجیدی تنها با 5 گل خورده عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در پایان نیم‌فصل به خود اختصاص داده بود اما با جدایی اجباری سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند و مشمول شدن آنها، سیلوای برزیلی از عربستان راهی تهران شد تا درنهایت با حفظ انسجام خط دفاعی آبی‌ها، استقلال در پایان فصل عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

سیلوا معادلات را برهم می‌زند

نکته قابل توجه اینکه برای سیلوا تاریخ دوباره در حال تکرار است. به این شکل که اگر شرایط بازگشت او به استقلال فراهم شود یک بار دیگر درحالی در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد که این تیم از لحاظ انسجام دفاعی، شرایط ایده‌آلی را در نیم‌فصل اول به ثبت رسانده اما از لحاظ ارکان دفاعی و نفرات حاضر در پست دفاع میانی وضعیت مطلوبی را سپری نکرده تا جایی که به‌خاطر مصدومیت دو مدافع ثابت این تیم یعنی مرادمند و سلیمی، درنهایت در چند بازی اخیر این تیم، صالح حردانی به‌عنوان یک مدافع غیرمتخصص استقلال را در این دیدارها همراهی کرد.

با این حال و با وجود تداوم همراهی سلیمی و مرادمند با استقلال در نیم‌فصل دوم، سیلوا با این استدلال در لیست نکونام قرار گرفته که سرمربی این تیم معتقد است سلیمی و مرادمند مصدومیت‌های کهنه دارند و این احتمال وجود دارد که در ادامه فصل دوباره با غیبت‌های طولانی‌مدت، دست کادر استقلال را خالی گذاشته و به این دلیل مدافع برزیلی یک بار دیگر برای بازگشت گزینه شده است. این امر نشان دهنده این است که نکونام در استقلال به چشمی به‌عنوان یک هافبک جنگنده و بازیساز برای وسط زمین نیاز دارد و با اضافه شدن سیلوا حالا نکونام می‌تواند با خیال راحت مهره محبوبش را به وسط زمین منتقل کرده و از تجربیات چشمی در میانه میدان بهره لازم را ببرد.

دلیل اصلی بازگشت سیلوا

درباره سیلوا آخرین اخبار حکایت از آن دارد که روند مذاکرات صورت گرفته مثبت بوده و به نظر می‌‌رسد دوطرف به توافقات اولیه هم رسیده‌ باشند؛ هر چند هنوز توافق نهایی حاصل نشده اما این امر در آستانه تحقق قرار دارد. بدون شک دلیل اصلی برای انتخاب دوباره مدافع برزیلی به بدهی میلیاردی باشگاه استقلال به او مرتبط می‌شود، تا جایی که زمزمه‌های شکایت سیلوا از باشگاه ایرانی سابق خود به فیفا نیز شنیده می‌شد و حالا در صورت تحقق بازگشت مدافع تنومند و مستحکم برزیلی، استقلالی‌ها می‌توانند با یک تیر به 3 نشان شلیک کنند!

سیلوا پیش از این با شکایت از باشگاه استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در فصل گذشته حکمی 900 هزار دلاری را با در نظر گرفتن جرایم مالی ناشی از عدم تعهد مالی، علیه این باشگاه گرفته بود اما در مذاکرات جدیدی که با این بازیکن صورت گرفته، برای پرداخت این بدهی نیز توافقاتی حاصل شده است. سیلوا که یک بار با حضور در استقلال با کسب عنوان قهرمانی، عکس جام قهرمانی لیگ را روی دستانش تتو کرده بود، با توجه به شرایط این فرصت را دارد تا احتمالا دومین جام قهرمانی لیگ را بار دیگر روی دستانش در پایان فصل نقش بزند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: