پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازی با قیمت دلار به کدام سو می رود.قیمت دلار نوسانی تند دارد.قیمت دلار عجیب‌تر شد.قیمت دلار در حال شکستن سقف است.در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت دلار بوده است.

قیمت دلار درحال عجیب شدن در بازار بعد از انتخابات است

قیمت دلار

همبستگی قیمت دلار و تورم در کشور وجود دارد

قیمت دلار

در همین راستا سجاد بوربور فعال و کارشناس اقتصادی در خصوص پیش‌بینی روند قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت دلار با تصمیم سیاست‌گذار کاهش داشته است و غیر از سرکوب این اسکناس هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. زیرا تورم ۵۰ درصدی روی تمام کالا‌ها و خدمات اثر افزایشی گذاشته و دلار نیز یکی از همین کالاهاست.»

وی با تاکید بر اینکه تورم از تفاضل رشد نقدینگی و رشد اقتصادی نشات می‌گیرد، خاطرنشان کرد: «برای مهار قیمت دلار باید رشد نقدینگی را مهار کنیم. این در حالی است که کسری بودجه ساختاری دولت، ریشه در رشد نقدینگی دارد. مادامی که دولت کسری بودجه ساختاری داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند؛ در نتیجه نه تنها قیمت دلار بلکه همه کالا‌ها رشد خواهند داشت.»

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: «با وجود قیمت‌گذاری دستوری دولت، افت تولید، رشد نقدینگی و افزایش تورم رخ خواهد داد و کالا‌ها و خدمات گران می‌شوند و دلار و ارز نیز رشد خواهد داشت. این در حالی است که رشد قیمت دلار نیز یک پرده رشد تورم روی کالا‌ها و خدمات می‌گذارد که اصطلاحا به آن اثر نرخ ارز می‌گویند.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: