پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد.سود سهام عدالت برای مردم مهم است.سود سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سود سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

رمان دقیق واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

تا قبل از شب عید، سود دارندگان سهام عدالت می‌توانند میزان سود خود را مشخص کنند. بر اساس تجربه سال‌های گذشته، احتمالاً می‌توانیم منتظر افزایش جزئی مبلغ سود نسبت به مرحله اول باشیم.
سود مرحله دوم سهام عدالت نه تنها واریزی مهم در روزهای آخر سال نیست، بلکه براساس ترتیب و توالی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از بیستم اسفند ماه به واریز آن شاهد خواهیم بود. همچنین، در این تاریخ، واریز یارانه‌های جدید نقدی و معیشتی نیز انجام می‌شود.
در مورد عیدی کارگران، معمولاً تاریخ دقیق واریز آن مشخص نیست، اما به طور عمومی می‌توان گفت که کارفرماها تا قبل از پایان سال، مبلغی که به عنوان کف و سقف عیدی کارگران تعیین شده است را پرداخت می‌کنند. این مبلغ ممکن است در روزهای آخر سال یا قبل از آن پرداخت شود.

ناریخ مرحله دوم واریز سود سهام عدالت
سود مرحله دوم سهام عدالت به‌زودی واریز می‌شود. این خبری است که احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی روز سه‌شنبه هشت اسفند در نشست خبری به اهالی رسانه اعلام و تاریخ دقیق واریز سود مرحله دوم سهام عدالت را ۲۵ اسفند مشخص کرد.
مقدار سود سهام عدالت مرحله دوم هنوز به‌شکل رسمی مشخص نشده و فعلا برای این عدد دو سناریو وجود دارد. سناریو اول این است که مقدار سود سهام عدالت چیزی درحدواندازه همان مرحله اول باشد. یعنی دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و دارندگان سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.
سود سهام عدالت مرحله دوم در قالب سناریو بعدی، مثل سال گذشته نسبت به مرحله اول مقداری افزایش پیدا می‌کند و لابلای شایعاتی که وجود دارد، بحث افزایش ۱۷ درصدی مقدار سود سهام عدالت مرحله دوم مطرح است.
سود سهام عدالت در سال جاری، برای اولین مرتبه روز ۲۳ آذر به حساب دارندکان سبد سهام عدالت واریز شد و حالا آنطور که وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌گوید، باید تا قبل از پایان سال منتظر واریز سود سهام عدالت مرحله دوم باشیم.
۲۳ آذر امسال در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

واریز سود غیر منتظره برای وراث

در کنار سود مرحله دوم که تمامی دارندگان سهام عدالت آن را دریافت می‌کنند، برخی از صاحبان سهام ممکن است در ماه آینده سورپرایز شوند، زیرا به تازگی اعلام شده است اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، واریز سود سهام عدالت متوفیان مشروط و منوط بر تقسیم سود سهام عدالت وراث تا دهم اسفندماه شده است که در صورت تحقق چنین پیش شرطی، برخی از دارندگان برگه‌های سهام عدالت که همان وراث خواهند بود در شب عید دو سود سهام جداگانه دریافت می‌کنند.

پرداخت سود به سهم از سوی هفت ناشر

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده درباره جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی، ۴ ناشر سود سنواتی و ۷ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.
همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، ۷ ناشر«داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا، صنایع‌ فروآلیاژ ایران و توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ)»، سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ سهامدار که شامل ۴۳۱ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.
در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

سود بیشتر در مرحله دوم سهام عدالت

سود سهام عدالت

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: