پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی پرداخت می شوند.یارانه نقدی ممکن است کاهش پیدا کند.یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد.مجلس اخبار جدیدی درباره یارانه نقدی مطرح کرد. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

تعدادی از مشمولان یارانه‌ نقدی یارانه دو برابری گرفتند

در طرح «امنیت غذایی کودکان» برای هر کودک زیر ۵ سال مشمول طرح در دهک یک تا ۵، مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ششم و هفتم، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز شد
بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و اجتماعی یارانه «امنیت غذایی کودکان»، ۵ بهمن‌ماه برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ شد
این طرح تاکنون در سه مرحله انجام شده است. در مرحله نخست ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت کار معرفی شد و اعتبار ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک به حساب سرپرستان کودکان مشمول واریز شد

بر اساس فهرست جدید تعدادی از یارانه‌بگیران از فهرست یارانه‌ نقدی حذف شدند.

 بدون اطلاع قبلی دهک بندی یارانه ها تغییر کرد و یارانه دی ماه ۶۰ هزار خانوار حذف شد. بر این اساس، تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار، از دریافت یارانه نقدی حذف شدند. قبل از اعلام رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر حذف یارانه نقدی برخی از خانوارها، عده‌ای گمان می‌کردند که واریز یارانه دی ماه مختل شده است.

دلیل حذف یارانه نقدی بیان شد

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، با اشاره به اینکه در مرحله ۱۵۵ واریز یارانه نقدی در دی ماه تعدادی از مردم از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند، گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته است و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.

دهک بندی جدید یارانه نقدی چیست؟

یارانه نقدی

به گفته او، طبق دهک بندی جدید یارانه تعدادی از یارانه بگیران حذف شده است، اما جزئیات و شاخص حذف دهک بندی را وزارت رفاه باید اعلام کند. هم اکنون سازمان هدفمندی آمار تقریبی از حذف یارانه بگیران دارد و تعداد دقیق آن را باید وزارت رفاه اعلام کند.
سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه اختلالی در پرداخت یارانه رخ نداده است، افزود: تمامی سرپرستان خانوارهایی که یارانه دی ماه آنها واریز نشده است، برمبنای دهک بندی جدید پردرآمد شناخته شدند. طبق قانون سازمان هدفمندی یارانه هرماه باید لیست کدملی سرپرستان خانوار را به وزارت رفاه اعلام کند، حال اینکه وزارت رفاه هرماه یا هرچند وقت یکبار دهک بندی را انجام می دهد، جزئیات دقیق را خود باید اعلام کند.

کدام گروه درآمدی یارانه نمی‌گیرند؟

معیارهای درآمدی برای حذف یارانه‌ها بگیران اعلام شد.در این معیارهای اعلامی اگر درآمد ماهانه شما بیش از ۳۵میلیون تومان باشد، شما جز صدک بالای جامعه محسوب می‌شوید و ۹۹درصد مردم درآمدی کمتر از شما دارند و اگر در سال درآمدی کمتر از سی میلیون تومان را داشته باشید در دهک اول درآمدی جای می‌گیرید. البته مقامات رسمی هنوز مبنای درآمدی را برای حذف یارانه‌ها اعلام نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد دولت خیزی برداشته است تا یارانه را به همان هفت دهک تحخصیص دهد و فعلا سه دهم را از فهرست یارانه‌گیران ایرانی خارج کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: