پایگاه خبری خانه فوتبال:

درست در هیاهوی جام ملت‌های آسیا سقف بودجه باشگاه‌ها حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، افزایش ۱۰ درصدی سقف بودجه باشگاه‌ها در حالی است که فقط ۳ یا ۴ باشگاه خاص از این قانون سود می‌برند و بقیه قطعاً متضرر خواهند شد. در واقع فاصله طبقاتی بین باشگاه‌های ثروتمند و باشگاه‌های معمولی که قبلاً کاملاً مشهود بود،حالا بیشتر و مشهودتر شده است.

به اینکه همان ابتدای فصل هم بعضی از باشگاه‌ها سقف بودجه را رعایت نکردند،کاری نداریم اما تصمیم جدید بار دیگر ثابت می‌کند که تفکر مسئولان فوتبال کشور به دنبال تقویت تیم‌های پولدارتر است.

قاعدتاً افزایش سقف بودجه به سود تیم‌های پولدار و مدعی قهرمانی می‌شود و البته باید دید آیا با شرایط جدید هم بعضی از آنها این قانون را رعایت می‌کنند یا قرار است اتفاقات ابتدای فصل دوباره تکرار شود؟ای کاش یک نفر در فدراسیون فوتبال توضیح می‌داد که بر چه اساسی این قانون تصویب شد و چرا دوباره ۱۰ درصد به سقف بودجه اضافه کردند؟آیا با این کار باشگاه‌هایی که فقیرتر بودند، مشکلاتشان بیشتر نمی‌شود و مجبور به از دست دادن معدود ستاره‌های خود نخواهند شد؟به نظر می‌رسد روی اصل ماجرا که همان وضع قانون سقف بودجه است باید آسیب شناسی بیشتر و بهتری صورت بگیرد.حالا هم این تصمیم فقط به سود باشگاه‌های پولدار است و به قول معروف فاصله طبقاتی در فوتبال ایران را بیشتر می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: