پایگاه خبری خانه فوتبال:

روبرتو مانچینی و یورگن کلینزمن در میان ۲۴ سرمربی حاضر در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌روند.
به گزارش ورزش سه، در یکی از مهمترین و حساس‌ترین بازی‌های مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، تیم ملی عربستان و تیم ملی کره جنوبی در یک فینالی زودرس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
کره جنوبی در جریان ۳ بازی مرحله گروهی ابتدا مقابل بحرین با نتیجه سه بر یک پیروز شد، پس از آن در دو دیدار مقابل اردن و مالزی متوقف شد تا با کسب ۵ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن راهی مرحله حذفی شود.
در طرف مقابل عربستان اگرچه در بازی نخست مقابل عمان مقداری متزلزل نشان داد اما با پیروزی در همان دیدار موفق شد سه امتیازی مهم را ثبت کند و در دو بازی بعدی ابتدا قرقیزستان را در هم شکست و در جدال با تایلند با حضور اکثریت نفرات نیمکت خود، با نتیجه بدون گل متوقف شد.

این جدال، یک جدال تمام اروپایی برای فوتبال آسیا به شمار می‌آید چرا که یورگن کلینزمن و روبرتو مانچینی دو نامه پر سر و صدای فوتبال اروپا در طی ۳۰ سال اخیر، قرار هست برای ۹۰ دقیقه در دل فوتبال آسیا مقابل یکدیگر با ۱۱ مهره شطرنج بازی کند.

البته این جدال، رقابتی میان دو سرمربی گران فوتبال آسیا نیز محسوب می‌شود.

این ۲ چهره اروپایی مسابقات پیش از شروع جام ملت‌ها، تیم‌های یکدیگر را از مدعیان اصلی می‌دانستند و جدال عربستان و کره جنوبی با توجه به کنار رفتن یک مدعی باعث شده تا اهمیت بسیار بالایی پیدا کند.

روبرتو مانچینی در تابستان ۲۰۲۳ حاضر شد با قبول دریافت سالانه ۲۵ میلیون یورو با قراردادی ۴ ساله سکاندار فوتبال عربستان سعودی شود؛ اختلاف دستمزد او و همتای آلمانی‌اش بسیار زیاد است اما به هر ترتیب کلینزمن با دریافت ۲.۲ میلیون یورو دومین سرمربی گران قیمت فوتبال آسیا به شمار می‌رود.

این دیدار در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: