پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 15 روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بارها از غیرممکن ها عبور کرده ایم و به موفقیت رسیده ایم. مرد روزهای سختیم! هیچ وقت از نام و آوازه حریفان نترسیده ایم. اصلا حماسه 8 آذر اینگونه در فوتبالمان خلق شد؛ آن روزها راه آسان صعود به جام جهانی را رد کردیم تا به بازی پلی آف و استرالیا برسیم و از ملبورن به جام جهانی صعود کنیم.

در جام ملت ها چهارشنبه گذشته در بازی سوریه در حالیکه توپ و میدان را در اختیار داشتیم آنقدر گل سوزی! کردیم تا یک توپ روی دروازه مان آمد و بازی 120 دقیقه و ماراتن گونه شد! هرچه بود گذشت حالا همه مردم ایران منتظر پیروزی بزرگ تر و دشوارتر مقابل ژاپن هستند تا با یک برد کام ملت شیرین شود و همه در این روزهای خوب و مبارک جشن ملی و فوتبالی بگیریم.

ژاپن در واقع تبدیل به تیمی از منتخب باشگاه های جهان شده .تیمی که بیش از نیمی از بازیکنانش در باشگاه های اروپایی چون لیورپول ، موناکو، مونشن گلادباخ، براتیون، سلتیک اسکاتلند و ... بازی می کنند. 

تیمی که قبل از جام ملت های آسیا به حریفان خود بیش از 3 گل می زد اما شکست ناپذیر نیست و اتفاقا دفاع و دروازه بان قدرتمندی ندارد. همین ژاپن پرستاره در مرحله گروهی مقابل عراق 2 بر یک شکست خورد، از ویتنام 2 گل و از اندونزی هم یک گل دریافت کرد تا همه بدانیم دفاع ژاپن متزلزل و شکننده است.

صد حیف که مقابل این تیم ژاپن مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم! البته مهاجمان خوبی در تیم ملی داریم، کریم انصاری فرد، سردار آزمون، شهریار مغانلو هم می توانند جای خالی طارمی را پر کنند. مهدی قائدی هم یکی از بهترین های تیم ملی است که در دیدار با ژاپن تکنیک نابش می تواند برایمان گره گشا باشد.

 مجید حسینی دیگر مدافع مصدوم تیم هم بعید است به این بازی حساس برسد ولی خوشبختانه حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاع حضوردارند. مشکل اصلی تیم مل شاید خستگی ملی پوشان باشد که باید در کمتر از 72 ساعت بعد از بازی سنگین به میدان بروند.

برخی کارشناسان می گویند این مسابقه فینال واقعی جام ملت هاست. تیم های اول و دوم آسیا در رده بندی فیفا در حالی روبه روی هم قرار می گیرند که هر دو مدعی قهرمانی هستند اما یکی باید حذف شود.

امیدواریم ملی پوشان ما مثل بازی با امارات هماهنگ، هجومی و شجاع بازی کنند تا ژاپن را شکست بدهند و به جمع 4 تیم نیمه نهایی برسند. در صورت پیروزی مقابل ژاپن می توانیم بگوییم که 70 درصد راه قهرمانی را طی کرده ایم و ادامه مسیر تا رسیدن به جام برای مان آسانتر از تقابل با سامورایی ها خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: