پایگاه خبری خانه فوتبال:

نشست خبری امیر قلعه نویی پس از تأخیری چند دقیقه ای، بالاخره آغاز شد.
​به گزارش "ورزش سه"، پس از تأخیر نسبتا طولانی، بالاخره نشست خبری امیر قلعه‌نویی آغاز شد. مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانیم:

این بازی می‌توانست در فینال باشد

به نظر من این بازی می‌توانست روز فینال انجام شود هر چند الان هم یک نوع فینال است. اما می‌توانستند فینال اصلی را برگزار کند.

آنالیز ژاپن را از قبل آغاز کرده بودیم

ژاپن تیم با برنامه‌ای است و نشان دادند که با آمادگی وارد مسابقات شده‌اند. بازی مرحله گروهی آنها با بازی الان آنها متفاوت است و انرژی اصلی خودشان را گذاشتند الان انجام دهند. ما آنالیز ژاپن را از چند ماه قبل آغاز کرده بودیم.

بازی با سوریه یکی از بهترین بازی‌های ما بود

باید از بازیکنان تیمم هم تشکر کنم. یکی از بهترین بازی‌های خود را طی ماه‌های اخیر برابر سوریه انجام دادند. سوریه کمترین موقعیت را به حریفان طی بازی های اخیرش داده بود اما ما ۱۱ تا موقعیت داشتیم. این تحلیل ها برای بیرون از زمین است و نتیجه اصلی زمانی است که داور سوت را می‌زند

قانونا باید 72 ساعت برای ریکاوری زمان می‌داشتیم

شما در صحبت‌هایتان به نداشتن وقت کافی برای ریکاوری اشاره کردید. چرا AFC بین مراحل حذفی و گروهی هشت روز زمان برای استراحت گذاشته است ولی برای این مسابقه حساس فقط سه روز زمان وجود داشت؟ قلعه نویی در پاسخ به این سوال گفت: این سوال فنی و خوبی است. پس از بازی با امارات هشت روز استراحت کردیم. قانونا باید بین این دو بازی، شما باید 72 ساعت زمان ریکاوری داشته باشید. که متأسفانه ما این زمان را نداشتیم. با این حال، ریکاوری‌های پزشکی را داشتیم. سپس با استفاده از مکمل ها نیز ریکاوری کردیم. اعتقاد من این است که می توانست از ان ور زمان کمتری باشد و الان فرصت بیشتری داشته باشیم اما برنامه ریزی به این شکل شده و ما جلو می رویم.

برخی بازیکنان در تیمشان وزنه محسوب می شوند

صحبت در مورد بزرگی نکردن برخی بازیکنان؟ شما یک سری بازیکنان فنی داری و همان افراد می توانند وزن تیم را بالا ببرند. این موضوع در باشگاه ها و سایر تیم ها صدق می کنند. این بازیکنان وزن تیم هستند که ما نیز از این افراد در تیممان داریم. از نظر فنی آن روز خوب بودند اما باید خودشان بازی را اداره می‌کردند و دقیقه ۷۰ کار را تمام می‌کردند.

بحث من در مورد بزرگی نکردن بازیکنان فنی بود

بحث من، فنی بود. اینکه بعضی افراد آنگونه برداشت می کنند، نظر خودشان است. من از بچه هایم رضایت دارم و در این چند سالی که من مربیگری می کنم، چنین جو خوبی را ندیده ام. مربی باید صداقت داشته باشد، جایی که باید حقایق را بگوید، باید اینکار را بکند. یک روز بد است بگوید و همینطور برعکس. اینکه بازیکن در حد خودش نبوده، بازیکن باید آن را بداند.

اینجا 85 میلیون نفر نتیجه تیم ملی را دنبال می کنند

اینجا تیم ملی است و 85 میلیون نفر دنبال نتیجه تیم ملی هستند. چه داخل کشور و چه خارج از کشور همه تیم ملی شان را دوست دارند و یک بازیکن باید بداند برای هشتاد میلیون بازی کند.

باید به پیراهن تیم ملی عرق و تعصب داشته باشیم

من یک خاطره بگویم. بازی ایران و بحرین بود که ان اتفاق برای علی دایی افتاد. من بالای سر او رسیدم. او هفتاد دقیقه با طحالی که پاره شده بود بازی کرده بود. ما این عرق و تعصب را باید به پیراهن تیم ملی داشته باشیم. خیلی ها سرشان شکست و پای شان بانداژ شده بود. احسان حاج صفی کتفش در رفته بود و کار را دنبال کرده بود. این پیراهن تیم ملی است. من می گویم باید بزرگترهای تیم دقیقه ۷۰ بازی را اداره می کردند. اما تجزیه و تحلیل ها متفاوت است و هر کس نظر خودش را می گوید.

آمار دوندگی همه بازیکنان بالا بود

فقط احسان حاج صفی نبود و من همه بازیکنان را می گویم که زحمت کشیدند. واقعا زحمت کشیدند و آمار دوندگی آنها بالا بود. من فقط احسان را مثال زدم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: