پایگاه خبری خانه فوتبال:

فرشید سمیعی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، مجددا درباره مسائل امروز باشگاه صحبت کرد.
به گزارش "ورزش سه"، سمیعی که در برنامه مجله فوتبال حاضر شده بود، در پاسخ به سوالات مجری برنامه، اختلاف شدید بین نکونام و خطیر را همزمان رد و تکذیب کرد! و البته ابراز امیدواری کرد اگر ۵۰ درصد نکونام و ۵۰ درصد خطیر با هم جمع بشوند، آبی‌ها قهرمان این فصل لیگ خواهند شد.
سمیعی که شهرت او در فوتبال ایران ایران به دلیل حضورش در امور حقوقی است، در این مصاحبه شبیه یک وکیل صحبت می‌کند و اگر شما هم می‌خواهید بدانید که او دقیقا چه چیزی درباره این مسئله مهم فعلی فوتبال ایران به زبان آورده باید جمع‌بندی حرف‌هایش را در نظر بگیرید، نه جزئیات این صحبت‌ها که دقیقا مشخص نیست او چه موضعی در قبال مسائل پیش آمده دارد.
من در فصل قهرمانی مسئول مصاحبه‌ها و رسانه‌ها بودم و بعد از قهرمانی گفتند هر کس به کار تخصصی خودش برگردد. پس از آن هجمه سنگین به جواد نکونام را دیدم و طاقت نیاوردم و از آقای آجورلو و مشاورش درخواست کردم به کار قبلی‌ام برگردم و فضا را آگاه کنم که آقای نکونام گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند استقلال را به قهرمانی برساند. الان همه اذعان دارند که اگر سال گذشته آقای نکونام بود، احتمال قهرمانی ما بسیار زیاد بود. من در مقابل فحاشی‌های وحشتناکی که بود، ورود کردم و به آقای نکونام حق می‌دهم که نپذیرفتند. من دو هفته فضا تعطیل کردم و دقیقا مقابل همین افراد بودم که امروز پشت آقای نکونام قایم شده‌اند.

این مسیر ادامه پیدا کرده و این افراد با فعالیت زیادی که داشتند، آن زمان آمدند و فحاشی و توهین کردند. علیرغم تلاشی که من کردم و خبرنگاران و رسانه‌های رسمی صادق و سالم همراه شدند، متاسفانه آقای نکونام یکی دو هفته بعد تصمیم‌شان را گرفتند و انصراف دادند و از باشگاه خارج شدند.

اگر امسال اینها تغییر مسیر دادند به این علت است که می‌بینند همه جامعه هواداری استقلال پشت آقای نکونام است. اگر پشت آقای خطیر بودند، مطمئنا پشت آقای خطیر قرار می‌گرفتند، چون نمی‌توانند با همکاری و همیاری این دو شخص به منظور خودشان برسند.

آقای نکونام به درستی و به دقت اعتقاد دارد که برای قهرمانی در ایران، ۵۰ درصد داخل زمین است و ۵۰ درصد بیرون از زمین. از قضا اگر این دو نفر همکاری کنند، همانطور که آقای نکونام به راحتی و با آن اقتدار و دانش و نفوذ و ارتباط خوبی که با بازیکنان برقرار کرده و حاضرند جان‌شان را برایش بدهند، می‌تواند ۵۰ درصد را دربیاورد و علی خطیر هم به راحتی و به دلیل سابقه‌ای که در فدراسیون و فوتبال ایران و دانش فوتبالی بالایی که دارد، می‌تواند ۵۰ درصد بیرون زمین را دربیاورد. به همین دلیل آمده‌اند و مدام به مسائل حاشیه‌ای دامن می‌زنند و ۹۰ درصد خبرهای جعلی را ایجاد می‌کنند و دو نیروی جوان نخبه را به جان هم می‌اندازند که اختلاف ایجاد شود. این وسط لجبازی ایجاد شده است، به شکلی که ما بازیکنی مثل اورونوف را به حالت خنده‌داری از دست می‌دهیم. ما اوستون اورونوف را به راحتی جذب کرده بودیم.

جذب اورونوف: من با آقای نکونام صحبت کردم ‌و ایشان گفتند از این ۶ بازیکن، دو بازیکن را برای من بگیرید و این بازیکن هم جذب شود. زمانی که آقای خطیر به من گفتند، گفتم که شما جذبش کنید. گفتند به من پیغام داده‌اند اما گفتم نه، من می‌دانم اگر او و این دو بازیکن را بگیرید، ایشان مشکلی ندارد. اما این وسط باز هم صحبت‌های بیگانه و حاشیه‌ای از افرادی که هیچ مسئولیتی نداشتند، باعث شد که این اتفاق بیفتد.

این افراد، دارای درآمد هستند و هیچ تخصصی ندارند. اینها افرادی هستند که از کشورهای همسایه به دلیل برپایی مراکز لهو و لعب اخراج شده‌اند. سابقه آنها موجود است. برخی از آنها سابقه‌دار هستند و امروز توسط نهادهای ذیربط شناسایی شده‌اند. اینها اجازه نمی‌دادند. اما امروز اعتقاد دارم با توجه به اینکه وزارت ورزش ورود کرده و فعلا شانس تعامل را به دو عزیز داده، باز هم ما باید نهایت تلاش را بکنیم.

الان باید فقط همکاری کرد و از جواد نکونام حمایت کرد. جواد نکونام این توانایی را دارد که قهرمانی را برای ما بیاورد. هیئت مدیره تمام قد پشت جواد نکونام است و مدیرعامل هم طبق جلسات و صحبت‌هایی که داشتیم، این قصد را دارد. ما خواهیم خواست که همین ادامه پیدا کند‌ و اگر لازم باید در ادامه فصل هیئت مدیره در وسط جریان قرار خواهد گرفت.

برخلاف چیزی که گفته می‌شود، هیئت مدیره ورود کرده و با آقای نکونام و آقای خطیر ارتباط دائم وجود دارد. علت این بود که هم وزارت ورزش، هیئت مدیره و هم بقیه نهادهایی که در این موضوع حضور داشتند. به هر حال باشگاه استقلال بر چنین میلیون نفر تاثیر مستقیم دارد، افراد مختلفی نظر می‌دهند.

فعلا قرار است نهایت تلاش صورت بگیرد و این اختلافات در حد قابل کنترلی باشد. الان صرفا همه پشت جواد نکونام قرار بگیرند که شاهکار کرده و با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد. جواد نکونام شخصی است که اگر ما بتوانیم کاری کنیم که تمرکز روی کار خودش داشته باشد، مطمئنا می‌تواند قهرمانی را برای استقلال بیاورد. اگر قهرمان نشویم، او مقصر نشویم و اگر قهرمان شویم، کاری است کارستان از سوی جواد نکونام.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: