پایگاه خبری خانه فوتبال:

جلوگیری از تکرار ماجرای استراماچونی در لیگ ایران!
توافقی که مدیران فولاد خوزستان با مارتینز انجام داده، یک پرونده سنگین علیه این باشگاه را در مجامع بین‌المللی از بین برد.
به گزارش "ورزش سه"، اگرچه مسئولان فولاد خوزستان هنوز برای انتخاب سرمربی جدید خود به جمع‌بندی نهایی نرسیدند و این تیم بدون سرمربی کارش را دنبال می‌کند، اما از این باشگاه خبر می‌رسد که فسخ قرارداد سرمربی اسپانیایی از نظر مالی یک بار سنگین را از روی دوش باشگاه برداشته است.
ایگناسیو مارتینز سرمربی اسپانیایی بود که در پایان هفته چهارم لیگ برتر و با جدایی علیرضا منصوریان، هدایت فولاد خوزستان را برعهده گرفت. او اما در پایان نیم فصل اول به واسطه نتایج چندان خوبی که کسب نکرده بود، از سوی مدیریت باشگاه قطع همکاری کرد.
مارتینز و دو دستیار اسپانیایی او در شرایطی فولاد خوزستان را ترک کردند که تا پایان فصل آینده لیگ برتر با این تیم قرارداد داشتند و اگر فسخ قرارداد آنها به‌صورت توافقی صورت نگرفت، می‌توانست یک پرونده سنگین فیفایی را علیه باشگاه خوزستانی در فیفا ایجاد کند.
بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما رقم قرارداد مارتینز و دستیاران او برای دو فصل بدهی سنگینی را برای فولاد ایجاد کرده بود و اگر مدیریت باشگاه به‌صورت توافقی این قرارداد را فسخ نمی‌کرد، چه بسا یک اتفاق تلخ برای فولادی‌ها رقم می‌خورد.

مربیان اسپانیایی فولاد با توافق صورت گرفته حدود یک میلیون دلار از مبلغ قرارداد خود را دریافت نکردند و با امضای توافق‌نامه به کشور خود رفتند. توافقی که با نرخ روز ارز بیش از 50 میلیارد تومان از بودجه سال آینده به سود فولاد خواهد بود. رقمی که با احتساب مبلغ قرارداد باقی‌مانده و دریافتی امسال به بالای 100 میلیارد تومان می‌رسید. اتفاقی که اگر جلوی آن گرفته نمی‌شد، چه بسا پرونده‌ای سنگین‌تر از استراماچونی یا ویلموتس را برای یک باشگاه ایرانی در فیفا ثبت می‌کرد.

حالا مدیریت فولاد با تخفیف خوبی که در این خصوص از مارتینز گرفتند، اگرچه از نظر صرفه‌جویی مالی به موفقیتی خوب رسیدند، اما باید هرچه سریع‌تر سرمربی جدید خود را انتخاب و معرفی کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: