پایگاه خبری خانه فوتبال:

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از عجیب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران در شعبه ۲۶۴ دادگاه خانواده به اجرا گذاشته شد.یک کیلو بال مگس! سال ۸۶ زنی با مراجعه به دادگاه خانواده به قاضی گفت تنها در صورتی حاضر به طلاق می‌شود که همسرش دو کیلو بال مگس مهریه او را بپردازد!حالا این کارشناس حقوقی به این مهریه‌های عجیب و غریب واکنش نشان داد و گفت: «از بال مگس گرفته تا قلب مادر شوهر، هیچ کدام مهریه محسوب نمی‌شود!»

عجیب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران

شیوه عجیب زوجین برای طلاق رایگان مد شده است

رسانه ها از شیوه جدید طلاق بین زوجین برای دور زدن دادگاه خبر می دهند.
به گفته رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه افراد اقدام به ثبت طلاق عادی می‌کنند که هزینه و جریمه‌ای برای آن‌ها نداشته باشد و بعد از یکی دو سال به دادگاه مراجعه می‌کنند و با هزینه کم طلاق خود را ثبت می‌کنند.
طلاق عادی در دفترخانه‌ها باب شده و باید جلوی این کار گرفته شود که افراد از فیلتر قانونی رد شوند، و دادگاه باید جریمه سنگینی برای این افراد لحاظ کند.

مدارک مورد نیاز برای طلاق چیست؟

طلاق

مدارک مورد نیاز برای طلاق را باید همه افراد بشناسند تا هنگام طلاق دچار مشکل نشوند. گاهی به دلیل عدم ارائه مدارک لازم برای درخواست طلاق، ممکن است دادگاه، دادخواست طلاق را رد کرده یا اینکه نیاز به اصلاح آن باشد که در این صورت، طرفین درگیر اطاله دادرسی می‌شوند. (زمانی که دادرسی و رسیدگی به یک پرونده بنا به دلایلی به شکل غیرمعمولی طولانی می‌شود، در حقیقت اطاله دادرسی رخ داده است.)

مدارک مورد نیاز برای انواع طلاق‌ها متفاوت خواهد بود.
مدارک مورد نیاز برای طلاق از طرف زن
شناسنامه و کارت ملی زوجه
عقدنامه یا سند ازدواج؛ البته درصورتی‌که سند ازدواج گم شده یا در دسترس نباشد، می‌توان با گرفتن رونوشت سند ازدواج برای طلاق، اقدام نمود.
درصورتی‌که درخواست طلاق از طرف زن، با مشارکت وکیل دادگستری انجام شود، وکالت‌نامه وکیل، باید ضمیمه دادخواست شود تا دادگاه، به دادخواست رسیدگی کند.
ارائه نتایج مشاوره‌های قبل از طلاق از دیگر اسناد و اطلاعات موردنیاز برای درخواست طلاق نتایج مشاوره است و آن جزو اسناد و منضمات دادخواست طلاق محسوب می‌شود. در حال حاضر، انجام مشاوره‌های قبل از طلاق، الزامی و اجباری است.

درصورتی‌که حکم طلاق، توسط دادگاه صادر شود، گواهی عدم بارداری زوجه نیز درخواست می‌شود که البته، ارائه گواهی عدم بارداری، جزو مدارک لازم برای دادخواست طلاق توسط زن نیست و لزومی به ارائه آن در اسناد و منضمات درخواست طلاق از طرف زن نیست؛ اما برای ثبت طلاق در محضر لازم است. درهرحال، باردار بودن زن، مانع طلاق از طرف زن محسوب نمی‌شود.

گاهی زن و شوهر به خاطر هر مسئله کوچکی با هم جر و بحث می‌کنند و گاهی هم روزها و حتی ماه‌ها با یکدیگر حرف نمی‌زنند؛ این زن و شوهر اختلافاتشان به جایی می‌رسد که دیگر هیچ توجهی به هم ندارند و اصلاً بود و نبود همسرشان برای آنها فرقی ندارد؛ در اینجا طلاق شکل گرفته است.

طلاق عاطفی یا همان طلاق خاموش نوعی از جدایی است که در آن زن و شوهر اگر چه با هم در زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما هیچ مهر و محبت و عاطفه‌ای بین آن‌ها حاکم نیست، در این نوع زندگی تنها چیزی که زوجین را به هم متصل می‌کند، عمدتاً همان قراردادی است که در ابتدای زندگی آن را پذیرفته‌اند؛ قراردادی که معمولاً هر دو طرف در زمان امضای بند بند موارد آن، مهر و محبتی را در دل احساس کرده‌اند، اما پس از گذشت سال‌ها، اکنون این رابطه شیرین و گرم به سردی و خاموشی گراییده است، مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری.

وجود این مشکل در یک رابطه باعث بی‌مهری و کم شدن انرژی مثبت در خانواده می‌شود، زوج‌ها در بیگانگی دنیای یکدیگر گم شده‌اند و فقط برای هم حکم یک هم‌خانه یا یک مصاحب که به او عادت کرده‌اند را دارند؛ این افراد با فاصله‌ای که از لحاظ روحی و جسمی با یکدیگر دارند خط قرمزهایی را برای همدیگر مشخص کرده‌اند و هرکدام در خلوت خود دیگری را متهم می‌کند.

درک نکردن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی خود همه و همه ‌دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها به‌وجود بیاورد.

اولین عامل اختلافات منجر به طلاق عاطفی، آمادگی نداشتن برای ازدواج است، چرا که هنوز مهارت لازم برای ازدواج و زندگی مشترک را نیاموخته‌اند، به همین دلیل تأکید فراوان شده که قبل از ازدواج برای جوانان جلساتی برای آموزش مهارت ازدواج گذاشته شود.

دومین عامل، ازدواج اجباری است؛ در گذشته ازدواج اجباری از سوی خانواده‌ها به فرزندان تحمیل می‌شد، اما امروز، بعضاً خود افراد به خودشان یک ازدواج را تحمیل می‌کنند. مثلاً به خود فرد علاقه‌ای ندارند، اما به ثروت و یا موقعیت اجتماعی طرف مقابل علاقه‌مند هستند و این نوع ازدواج نیز می‌تواند نوعی ازدواج تلقی شود که خود فرد برای خویش رقم می‌زند.

سومین عامل، اعتیاد به سیگار و سایر موادمخدر و عادات ناپسند است؛ یکی دیگر از دلایل طلاق‌ها که پیش لرزه‌اش طلاق عاطفی است، اعتیاد است؛ اما اعتیاد تنها گرایش به موادمخدر نیست، اعتیاد به اینترنت نیز می‌تواند موجب پیدایش بیوه اینترنت بشود؛ یعنی فرد با اینکه همسر دارد، اما همسر او به قدری مشغول به اینترنت می‌باشد و آنقدر به همسر خود بی‌توجه است که گویی همسر وی دچار بیوه‌گی شده است.

چهارمین عامل، ازدواج مصلحتی است؛ جوانانی هستند که با قصد حل مشکلات بین دو خانواده و فامیل با طرف مقابل زندگی می‌کنند و این نوعی ازدواج مصلحتی است.

پنجمین عامل، شاید بچه‌دار نشدن زوجین باشد؛ زوجینی که تا چندین سال پس از ازدواج صاحب فرزند نمی‌شوند، به مرور روابط آن‌ها به سردی می‌گراید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: