پایگاه خبری خانه فوتبال:

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم یارانه طرح فجرانه الکترونیک از ۱۸ اسفندماه خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.
 علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است. 
وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.
با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

معاون وزارت رفاه با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۱۸ ماه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.‌

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم.شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد:همزمان با روزهای پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، انواع حبوبات با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون همچنین در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود. کارفرمایان ما کارگران، روستاییان و عشایر هستند. آن‌ها سهامدار ما هستند. چشم معیشتی این نسل در حال رصد ما هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها بیمه‌شدگان هستند افزود: ما باید وارد حوزه سرمایه‌گذاری شویم. شرکت‌های اقتصادی باید از بنگاه‌داری خارج شوند. در برخی شرکت‌ها فرایندها دست و پاگیری هستند که از دستگاه‌های نظارتی بیرونی بر ما تحمیل می‌شوند. مساله دیگر حقوق کم است تمام این‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما باید حوزه‌های قوی اقتصادی کشور و بنگاه‌های پرقدرت را حفظ کنیم. درک درستی از صاحب سهام پیدا ‌کنیم، بهره‌وری را در کنار خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار دهیم تا به بهره‌وری در حوزه اقتصاد دست یابیم. باید به حوزه صادرات نیز توجه داشت این حوزه بسیار مهم است و رگ حیات اقتصاد ما به حساب می‌آید. تولید محصولات اولیه ما آنقدر پایین است که کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند. باید در این حوزه کار درست انجام بدهیم.

استعلام یارانه معیشتی و کالابرگ با کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰

یارانه

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

مبلغ دقیق یارانه ۱۷ اسفند اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که «نزدیک به ۳۷ میلیون نفر از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند»، عنوان کرد: مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و بعد از آن دو ماه به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

به طور مثال یک خانواده ۲ نفره مبلغ ۱ میلیون و ۲۴۰ هزارتومان یارانه جدید دریافت کرده اند.

افزایش یارانه تشویقی کالابرگ به ۲۲۰ هزار تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

کد دستوری یارانه جدید + لینک ثبت کد دستوری

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم.

منبع: عصرایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: