پایگاه خبری خانه فوتبال:

دولت طی هماهنگی با تولیدکنندگان عمده و همچنین سیستم بانکی کشور، در نظر دارد طی هفته های پیش رو از یک طرح بزرگ وام فوری پیش خرید اعتباری لوازم مصرفی رونمایی کند.
به نقل از تسنیم‌، در این طرح، بسته به اعتبار افراد در سیستم بانکی در سامانه اعتبارسنجی، وام فوری در طبقات مختلف تا سقف 100 میلیون تومان برای تامین لوازم مصرفی تخصیص خواهد یافت.
اقشار مختلف مردم نیز با توجه به رتبه خود در سیستم اعتبار سنجی بانک‌ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
پیگیری ها نشان می دهد، پرداخت این تسهیلات انحصار در سرپرستان خانوار ندارد و تمام افراد بالای 18 سال دارای رتبه اعتباری در سیستم بانکی مجاز به استفاده از این طرح اعتباری می باشند.
در این طرح کارمندان دولت هم بسته به رتبه اعتباری از تسهیلات 90 تا 100 میلیون تومانی جهت تامین انواع کالاها و لوازم خانگی بهره مند خواهند شد.

هماهنگی این طرح که می تواند آثار مثبت ضد رکودی نیز در پی داشته باشد با بانکهای عامل  نهایی شده و شرکتهای بزرگ تولیدکننده نیز مقدمات طرح مذکور عملیاتی کرده اند، که بزودی جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد.

وام فوری بازگشت به روستا بگیرید

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح جزئیات وام مهاجرت معکوس به روستاها، گفت:‌ سامانه ثبت‌نام تحویل زمین در روستاها به‌زودی بازگشایی می‌شود.
مجید جودی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای تشویق مردم به مهاجرت معکوس به روستاها، اظهار کرد:‌ این طرح برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهاست که می‌خواهند به روستاها مهاجرت معکوس داشته باشند.
وی با بیان این‌که بر اساس برنامه یک میلیون قطعه زمین در این طرح به مردم واگذار می‌شود، افزود:‌ تاکنون 600 هزار قطعه زمین تملک شده که به‌صورت اجاره 99 ساله به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.
وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در این زمین‌ها از وام 550 میلیون تومان نهضت ملی مسکن با سود 18 درصدی استفاده کنند. البته می‌توانند از وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی با سود 5 درصدی نیز برای ساخت و ساز استفاده کنند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به حذف دو شرط فاقد مسکن بودن و ساکن روستاها برای واگذاری زمین، گفت: به‌زودی سامانه ثبت‌نام این طرح در وزارت راه و شهرسازی بازگشایی می‌شود.
جودی یادآور شد: اسامی روستاهای دارای ظرفیت واگذاری زمین مشخص شده و در حال بارگذاری در سامانه است.

شرایط وام فوری ویژه خرید موتور اعلام شد

وام فوری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران جزئیات تازه ای را از نحوه عرضه موتورسیکلت برقی ارائه کرد.
​موتورسیکلت های برقی، یکی از وسایل نقلیه پاک محسوب می شود که تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش آلودگی هوا دارد و می تواند کمک بزرگی به ناوگان حمل و نقل باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران جزئیات نحوه عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران را تشریح کرد و گفت: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای آنها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
پوریا علیمردانی با تشریح جزئیات عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران اظهار کرد: شهرداری تهران قصد دارد طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌های کار را به اجرا درآورد و در این راستا طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های کار بنزینی با موتورهای برقی توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران به‌زودی کلید خواهد خورد.
وی ادامه داد: حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند که بر اساس گزارش‌های موجود تقریبا ۲۱ درصد آلایندگی گازی و ۱۰ درصد آلودگی ناشی از ذرات معلق هوای شهر تهران توسط موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد می‌شود.

تولید ذرات معلق هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موتورهای موجود در سطح شهر از نوع کاربراتوری و فرسوده هستند و هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند.
وی افزود: از این رو در سال‌های اخیر قوانینی وضع شده که بر اساس آن، نه‌تنها تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ موظف شده‌اند بخشی از تولید خود را به موتورهای برقی اختصاص دهند بلکه فعالان حوزه حمل و نقل بار و کالا یا به عبارتی شرکت‌‌های پیک موتوری نیز باید از موتورهای برقی در ناوگان خود استفاده کنند.
علیمردانی گفت: موتورهای برقی مزایای متعددی دارند که مهمترین آن، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، شتاب اولیه بالا و راحتی استفاده از آن است اما به دلیل قیمت نسبتا بالا و هزیه باتری، این نوع موتورها در سال‌های گذشته با استقبال چندانی مواجه نشد.
به گفته وی، در این راستا شهرداری تهران در نظر دارد برای تسهیل کردن شرایط خرید و رفع موانع استقبال از موتورهای برقی، طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای برقی را با ارائه تسهیلات بلندمدت و حذف هزینه باتری از طریق شبکه سوآپ باتری اجرا کند.
۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان، رقم پیش پرداخت برای ثبت نام متقاضیان| ارائه وام ۷۰ تا ۱۰۰ میلیونی

وی با بیان اینکه به زودی زمان ثبت نام برای دریافت موتورسیکلت‌های برقی، اعلام می‌شود،ادامه داد: متقاضیان خرید این نوع موتورهای برقی که طراحی ویژه‌‌ای برای حمل بار و مسافردارد، می‌توانند با اسقاط موتورسیکلت فرسوده خود که حدود ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد و به عنوان پیش پرداخت برای متقاضی لحاظ می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. افرادی که فاقد موتورسیکلت هستند نیز می‌توانندمبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت، بپردازند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران تصریح کرد: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰  تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای آنها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۵ ساله و با سود ۴ تا ۱۰ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود که نیازی به ضامن ندارد و سند به عنوان ضمانت در رهن بانک باقی می‌ماند؛ البتهدر حال مذاکراتی هستیم تا وام موتورها به صورت قرض‌الحسنه ارائه شود.
وی درباره باتری موتورهای برقی نیز، اظهار کرد: باتری موتورهای برقی به صورت سوآپ یعنی باتری‌های قابل تعویض است بنابراین متقاضیان هزینه‌ای برای باتری نمی‌پردازند و بعد از عمر مفید آنها، می‌توانند با مراجعه به شرکت ارائه دهنده باتری، نسبت به تعویض آن اقدام کنند.
شارژ شدن موتورهای برقی طی ۴ تا ۷ ساعت|عمر مفید ۵ تا ۱۰ ساله باتری 
علیمردانی با بیان اینکه ۵۰ ایستگاه شارژ در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده است و شهرداری به دنبال افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ است، خاطرنشان کرد: شارژ موتورسیکلت‌های برقی بین ۴ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامدو قابلیت ۸۰تا ۱۱۰  کیلومتر پیمایش دارد. باتری این موتورها لیتیومی و عمر مفید آنها ۵ تا ۱۰ سال است.
به گفته وی، از آنجایی که این موتورها برای حمل بار و مسافر طراحی شده‌اند، امکان تحمل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن و پیمایش در شیب ۳۰ درجه را دارند.
وی با بیان اینکه ثبت نام موتورهای برقی پیش از نوروز ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد، افزود: طی چند ماه آینده حدود ۲۰ هزار موتور عرضه می‌شود که تا پایان سال آینده آن را به ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

برقی شدن نیمی از موتورسیکلت های شهر تهران تا ۲ سال آینده

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک باید طی ۲ سال آینده، نیمی از موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران برقی شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: