پایگاه خبری خانه فوتبال:

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1403با سقف مالیاتی جدید مشخص شد.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد.حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود.حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد.میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

جزئیات اعمال افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان امسال بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای دومین سال متوالی بدون تاخیر، افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه منظور شود.
به نقل از ایرنا، پیش از دولت سیزدهم، بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان دولت با تاخیر حداقل ۲ ماهه صادر می‌شد. یعنی یکبار احکام به نرخ سال گذشته برای سال جدید صادر می‌شد و کارکنان دولت حقوق بر اساس نرخ سال گذشته دریافت می‌کردند، بعد بخشنامه و بر اساس آن اصلاحیه احکام صادر و مابه التفاوت حقوق ماه‌های قبل محاسبه و پرداخت می‌شد.
بخشنامه اجرایی افزایش حقوق امسال بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای دومین سال متوالی بدون تاخیر، افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه منظور شود.
صدور احکام جدید علاوه بر جلوگیری از تاخیر در افزایش حقوق کارمندان، به معنای صرفه جویی حداقل ۳ میلیون برگ کاغذ است. بدین ترتیب با اصلاح این فرایند در دو سال گذشته، در مصرف حداقل ۶ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است.

سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان افزایش می یابد؟

حقوق کارمندان

گفتنی است اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با افرایش سقف معافیت های مالیاتی گفته بود: احتمالا پایه معافیت مالی حقوق بگیران از ده میلیون تومان بیشتر شود. از آنجا که هم اکنون پایه معافیت مالیاتی ده میلیون تومان در ماه است احتمال دارد در آخرین نسخه از لایحه بودجه که رئیس جمهور به مجلس ارائه می کند ، عدد معافیت برای سال آینده افزایش یابد.
لازم به ذکر است در شرایطی لزوم افزایش سقف معافیت های مالیاتی ضروری به نظر می رسد که با توجه به سال های اخیر، قدرت خرید حداقلی بگیران و دهک های پایین جامعه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. در این شرایط اگر سقف معافیت های مالیاتی افزایش پیدا نکند، عملا افزایش حقوق کارمندان، با توجه به اینکه مشمول مالیات می شود عملا کمتر از ارقام اعلام شده است.

ساز و کار افزایش سقف معافیت های مالیاتی در حقوق کارمندان چگونه است؟

بر همین اساس انتظار می رود تا با درخواست وزیر اقتصاد، رئیس جمهور لایحه ی اصلاحی بودجه را در خصوص اصلاح سقف معافیت های مالیاتی به مجلس فرستد تا در آخرین نسخه لایحه بودجه که توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم می شود، این موضوع اصلاح شده باشد.
از طرفی نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که با توجه به سهم ۱۰ درصدی مالیات بر حقوق، از کل درامد های مالیاتی، عملا دست دولت برای افزایش سقف معافیت های مالیاتی چندان بسته نیست و دولت می تواند این بند لایحه بودجه را دستخوش تغییراتی کند.
از منابع مطلع در دولت حاکی است، احتمالا سقف معافیت های مالیاتی درآمد حقوق بگیران در بودجه سال آینده از ۱۲۰ میلیون تومان در سال به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، حقوق های زیر ۱۲.۵ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: