پایگاه خبری خانه فوتبال:

حجت‌الاسلام موحدنژاد،عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب گفت: بنابر پیش‌بینی کارشناسان، این هلال به راحتی دیده خواهد شد و انتظار این است که رمضان امسال ۲۹ روزه و روز چهارشنبه اول ماه شوال و عید فطر است.

 

 بنابر اعلام دو عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، روز چهارشنبه به عنوان عید سعید فطر ۱۴۰۳ خواهد بود و ماه رمضان امسال ۲۹ روزه است.در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، تمهیدات لازم برای برپایی نماز عید هم در پایتخت اندیشیده شده است. 
مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این باره گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات رایگان حمل و نقلی به شهروندان از تمامی نقاط پایتخت به محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اندیشیده شده است و ناوگان اتوبوسرانی با آمادگی کامل در خدمت نمازگزاران گرامی خواهد بود.
عربستان سعودی روز سه شنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و چهارشنبه را عید سعید فطر اعلام کرد.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل مراسم با اختصاص ناوگان ویژه از تمام ظرفیت چه در بخش خصوصی و چه ملکی برای ارائه خدمات حمل و نقلی استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب هم درباره رویت هلال ماه شوال گفت: بنابر پیش‌بینی کارشناسان، این هلال به راحتی دیده خواهد شد و انتظار این است رمضان امسال ۲۹ روزه و روز چهارشنبه اول ماه شوال و عید فطر باشد.

همچنین پیش از این شاهد اعلام زمان عید سعید فطر بوده ایم، سیدمحسن قاضی میرسعید- پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان رویت ماه شوال و اعلام عیدفطر گفت: در روز شامگاه دوشنبه (۲۸ رمضان) در ساعت ۲۱:۵۲ مقارنه انجام می‌شود، در آن روز هلال ماه در هیچ جای دنیا قابل رویت نیست.

وی ادامه داد: در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

قاضی میرسعید در پایان گفت: این ماه در استرالیا و زلاندنو تحت هیچ شرایطی در غروب سه‌شنبه قابل رویت نیست، ضمنا در همین روز سه‌شنبه در غرب کره زمین یک خورشیدگرفتگی کامل را خواهیم داشت. بنابراین چهارشنبه(۲۳ فروردین‌ماه)‌ اول ماه شوال و عید فطر است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: