پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدت مطالعه:1 دقیقه

هفته گذشته وزیر نفت اعلام کرد که باتوجه به مصوبه بودجه، بهره برداری از کارت بنزین و گازوئیل شخصی باید به ۹۵ درصد برسد که احتمالا این قانون در هفته آینده اجرایی خواهد شد.
با نزدیک شده به ضرب العجل وزیر نفت در خصوص محدودیت شدید در بهره برداری از کارت سوخت جایگاه ها، به نظر می رسد پس از تعطیلات عید فطر می بایست منتظر تغییراتی در حوزه سوخت باشیم.
هفته گذشته وزیر نفت اعلام کرد که باتوجه به مصوبه بودجه، بهره برداری از کارت سوخت شخصی باید به 95 درصد برسد که احتمالا این قانون در هفته آینده اجرایی خواهد شد.

سه سناریو احتمالی دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟

بنزین

به نقل از نفت ما،‌اما یک منبع آگاه گمانه زنی ها در خصوص چند و چون اجرایی شدن این قانون از سه سناریو محتمل آن خبر داد.وی ادامه داد: در سناریو نخست اعمال قیمت جدید بنزین برای سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه ها که همان نرخ سوم خواهد بود، با این توضیح که هر فردی که می خواهد از کارت جایگاه استفاده کند بایستی قیمت بیشتری پرداخت کند و عملا قیمت بنزین سه نرخی خواهد شد.

در سناریو دوم اعمال کارمزد و مالیات استفاده از کارت بنزین جایگاه ها خواهد بود به عبارت بهتر اگر فردی از کارت سوخت جایگاه استفاده کند ضمن پرداخت مبلغ سه هزار تومان هزینه سوخت، هزینه کارمزد و مالیات هم پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اما در سناریو سوم که احتمال اجرایی شدن آن بسیار ضعیف است افزایش قیمت بنزین خواهد بود.

اما باتوجه به تکذیب افزایش نرخ بنزین از سوی دولت، اجرایی شدن دو سناریو اول بسیار محتمل است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: