کد خبر : 650 / /
/

یارانه معیشتی/یارانه/زمان واریز یارانه

رئیسی یارانه معیشتی را افزایش می دهد؟

اولین یارانه واریزی مهر همانند ماه‌های قبل یارانه معیشتی بنزین است.

رئیسی یارانه معیشتی را افزایش می دهد؟

 یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای کاهش یا افزایش مبلغ یارانه‌ها در مهر نداشته باشد و واریزی‌های در ماه آینده نیز همانند ماه‌های گذشته انجام شود. غیر از یارانه‌ها، کدام گروه‌ها در مهر دریافتی دارند؟

با این که در یک ماه گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری برای افزایش یارانه‌ها و یارانه جدید زده می‌شد، از آنجایی که دولت جدید هنوز برای افزایش یا کاهش یارانه‌ها تصمیم قطعی نگرفته است، طبق زمان‌بندی که از دی سال ۹۸ تکرار شده، در ماه آینده نیز دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین در ماه آینده نیز واریز می‌شود.

اولین یارانه واریزی مهر همانند ماه‌های قبل یارانه معیشتی بنزین است.

واریز این یارانه از اذر سال ۹۸ آغاز شد و در مهر امسال بیست و سومین مرحله آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود. یعنی یارانه معیشتی مردم در مهر حدود دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.

همچنین مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون بدون تغییر بوده، به نحوی که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

همچنین حدود هفت میلیون خانوار یارانه‌بگیر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که اقساط آن از یارانه ماهانه آنها کسر می‌شود. دولت در مهر دهمین قسط این وام را از یارانه برداشت می‌کند.

یارانه نقدی، دومین واریزی مهر است. این یارانه نیز براساس زمانبندی باید در روز بیستم مهر به حساب سرپستان خانوار واریز شود.

مبلغ این یارانه نیز طی چندین سال گذشته بدون تغییر بوده، به نحوی که همه‌ی خانوارهای مشمول مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر یک از اعضای خانواده دریافت می‌کنند.

این خانوارها نیز در خرداد پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی را گرفتند که اقساط آن را از یارانه نقدی خود می‌پردازند. شانزدهیمن قسط از مرحله اول وام کرونا از یارانه نقدی مهر ۲۱ میلیون خانوار برداشت می‌شود.

اما احتمالا اولین پولی که در مهر به حساب مردم واریز می‌شود وام بازنشستگان است که به گروه کوچکی از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری پرداخت می‌شود.

در هفته اول مهر چهارمین نوبت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز می‌شود. در خصوص بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز احتمالا در مهر گروهی از متقاضیان وام هفت میلیون تومانی بگیرند.

وعده افزایش یارانه معیشتی 

یارانه معیشتیدر زمان مبارزات انتخاباتی ابراهیم رئیسی شش وعده معیشتی برای خانوارها داده بود که دو وعده آن مربوط به پرداخت کارت اعتباری معیشتی ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی بود.

ابراهیم رئیسی وعده داده بود  در صورتی که رئیس جمهور شود، به خانوارهای دهک اول، دوم و سوم کارت اعتباری معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی بدهد و به خانوارهای دهک چهارم و پنجم کارت معیشت ۱۰۰ هزار تومانی.

اما او همان زمان هم گفته بود که این وعده به مخض روی کار آمدن دولت او محقق نمی‌شود و احتمالا مشمولان از آذرماه باید منتظر اجرای این طرح و دریافت یارانه جدید باشند. پس بر این اساس باید گفت مبلغ یارانه شهریور ماه تغییری نخواهد کرد و به روال قبل است.اما ترکیب تیم اقتصادی کابینه رئیسی هم به گونه‌ای است که احتمال می‌رود مساله افزایش یارانه‌ها در این دولت کلید بخورد.

حجت‌الله عبدالملکی که به عنوان وزیر کار دولت رئیسی معرفی شده است، طرفدار افزایش یارانه‌هاست. او در سال ۹۶ مساله افزایش یارانه نقدی را مطرح کرده و گفته بود « قابلیت سه برابر شدن یارانه‌ها برای سه دهک اول وجود دارد.»حالا چنانچه او بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد احتمالا یکی از برنامه‌های او افزایش یارانه نقدی است. البته اگر بودجه دولت اجازه بدهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.