پیش بینی وضعیت بورس امروز 16 تیر 1400/ سیگنال های مهم برای بورس/ مجامع کدام نمادها نزدیک است؟

کد خبر: 1059062

روز گذشته بازار سهام با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد.

پیش بینی وضعیت بورس امروز 16 تیر 1400/ سیگنال های مهم برای بورس/ مجامع کدام نمادها نزدیک است؟

وضعیت بورس در روزهایگذشته روند مثبت داشته است. وضعیت بورس تحت تحت تأثیر قیمت دلار قرار دارد. دامنه نوسان بازار پیامد منفی در وضعیت بورس دارد. وضعیت بورس به نوسانات قیمت ارز واکنش نشان می دهد. آخرین اخبار درباره وضعیت بورس را اینجا پیگیری کنید.

وضعیت بورس / روند مثبت بورس ادامه دارد؟

کاهش حاشیه‌های حول و حوش بازار سرمایه و دستکاری در قوانین و مقررات بازار سهام توانست تا حد زیادی تعادل را به بازار برگرداند و به بهبود کلی روند بازار کمک کند.

وضعیت بورس

بازار سهام در روزهای گذشته با بازدهی مثبت و رشد قابل توجه شاخص کل به کار خودش پایان داد. در دو روز گذشته شروع حرکت نمادهای کوچک و قفل در صف فروش بازار آغاز شده است و این تک سهم‌ها توانستند تحرکات کلی بازار را تحت تاثیر خود قرار بدهند.

میثم مسلمان زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سهام در گفتگویی با تجارت‌نیوز درباره اثر کلی تغییرات نمادهای کوچک بورسی گفت: باز شدن بدون دامنه نوان این نمادها و اصلاح قیمتی که به صورت گسترده در این سهم‌ها اتفاق افتاد علی رغم ارزندگی که داشتند برای ورود بسیاری از سهامداران جذاب شده یود و در قیمت‌های خوبی بعد از اصلاح قرار گرفتند.

مسلمان زاده در بخش دیگری گفت: تحرکات مثبت نمادهای کوچک می‌تواند تاثیر بسزایی در نمادهای بزرگ بازار بگذارد در هفته‌های گذشته حمایت‌های خوبی از نمادهای بزرگ بازار شد اما این حمایت‌ها کافی نبود و این نمادها از طریق نمادهای کوچک هم باید مورد توجه قرار می‌گرفتند تا روند کلی بازار تغییر کند.

مسلمان زاده در آخر تاکید کرد: روند مثبت در نمادهای کوچک بازار شروع شده است و این نمادها بعد از اصلاحاتی که داشته‌اند در قیمت‌های فعلی برای خرید جذاب شده‌اند. وی افزود: بازار در روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و نمادهای کوچک بازار هم روند قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند.

دنیای اقتصاد نوشت:

خیز سبز قیمت‌ها

روز گذشته شاخص کل بورس رشد به‌نسبت قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشت و در حالی که چند روز قبل را با عملکردی تقریبا ناامیدکننده به پایان برده بود، موفق به اوج‌گیری در سطح یک‌میلیون و ۲۸۱هزار واحد (بیشترین سطح شاخص کل از ۱۴فروردین) شد. بررسی روند معاملات گذشته بورس حکایت از آن دارد که افزایش ۱۲/ ۲درصدی میانگین وزنی قیمت‌ها (بیشترین رشد درصدی از ۳تیر) در بورس طی این روز از ابتدای سال جاری بی‌سابقه نبوده، اما دلیلی شده تا برخی از رکوردهای موجود در این بازار شکسته شوند. این‌‌طور که به نظر می‌آید آنچه سبب شده معاملات بورس تهران در روز سه‌شنبه تا این حد پررونق باشد، خوش‌بینی به عوامل متعدد ازجمله چشم‌انداز افزایشی قیمت ارز است که می‌تواند بخش مهمی از سهام موجود در بازار سرمایه را با خود همراه کند و در نهایت بر روند صعودی موجود بیفزاید. با این حال اگر بخواهیم قضاوتی منصفانه از حال و روز این روزهای بازار سهام ارائه دهیم، توجه به این نکته نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که طی ماه‌های گذشته و همزمان با وخیم‌شدن اوضاع بورس در روند نزولی، این بازار شاهد چند گام افزایشی بوده که در هر یک از آنها امیدواری به بازگشت روند صعودی تقویت شده و در نهایت افزایش عرضه امید بسیاری از مردم از جمله سرمایه‌گذاران خرد متضرر در این بازار را ناامید کرده است. در تمامی این گام‌ها هم خالص خرید حقیقی مثبت شده و هم ارزش معاملات خرد بیشتر از قبل شده، اما هیچ یک از این موارد نتوانسته در نهایت بازار را در روند صعودی قرار دهد.

روز گذشته بازار سهام  با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد و در سومین روز هفته جاری با بازدهی مثبت شاخص کل هم‌وزن به  پایان رسید. برای بازار امروز کدال چه سیگنال‌های مهمی را منتشر کرده است.

وضعیت بورس

روز گذشته بازار سهام  با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد و در سومین روز هفته جاری با بازدهی مثبت شاخص کل هم‌وزن به پایان رسید.  برای بازار امروز کدال چه سیگنال‌های مهمی را منتشر کرده است.

_دستور توقف فعالیت شرکت‌های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق صادر شد.

_ در مجمع «زاگرس» روز گذشته به ازای هر سهم ۲۳۰۰ تومان ود نقدی تصویب شد همچنین در مجمع «فاسمین» به ازای هر سهم این نماد ۱۰۰ تومان سود نقدی تصویب شد.

_ قیمت نفت به بالاترین سطح ۶ سال اخیر رسید. هر بشکه بیش از ۷۷ دلار قیمت خورد.

_ امروز نمادهای «نوری»، «تکشا» و «ختور» به دلیل مجمع عمومی عادی سالیانه با موضوع تصویب صورت‌های مالی خود متوقف هستند.

_ امروز «خبهمن» به دلیل مجمع عادی به صورت فوق‌العاده بسته و متوقف است همچنین «وچرخش» هم به علت برگزاری مجمع عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده متوقف است.

_ گروه سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا) در مجمع خود به ازای سهم سود نقد ۴۲ ریال را تصویب کرد. سود انباشته این شرکت ۶۵۲ میلیارد تومان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها