تغییرات مهم در سهام عدالت تیر ماه+ جزئیات

کد خبر: 1051117

سهام عدالت در دو هفته گذشته روند صعودی با افزایش قیمت را داشته است. در این هفته سهام عدالت چه تغییراتی کرد؟

تغییرات مهم در سهام عدالت تیر ماه+ جزئیات

 سهام عدالت یارانه ای است که در دولت احمدی نژاد ایجاد شد.  سهام عدالت در اردیبهشت 99 آزادسازی شد.  سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم لست.   سهام عدالت در هفته اخیر افزایش قیمت داشته است. جدیدترین اخبار سهام عدالت را در فردانیوز دنبال کنید.

 

تغییر در سهام عدالت

سهام عدالت در دو هفته گذشته روند صعودی با افزایش قیمت را داشته است. در این هفته سهام عدالت چه تغییراتی کرد؟

چند روز گذشته بازار سهام باز هم روند متعادل و مثبتی را در پیش گرفت. سهامداران حقیقی رکورد خود را برای حضور مجدد در بورس زدند و به نظر می‌رسد اعتماد در بازار دوباره در حال شکل‌گیری است.

سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم از هفته پیش تا به حال ۷۴ هزار تومان افزایش قیمتی را داشته است. سهام عدالت هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان بود و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته پیش از تعطیلی شش روزه تهران و البرز در قیمت ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان به کار خود پایان داد.

همچنین روز گذشته مصوبه جدید شورای عالی بورس خبری خوش را به سهامداران عدالت داد. طبق مصوبه شورای عالی بورس به مشمولان سهام عدالت به روش مستقیم اجازه می‌دهد از این به بعد بتوانند در مجامع شرکت‌های سهام‌عدالت حضور پیدا کنند و از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شوند.

 جدیدترین خبر سهام عدالت 

دارندگان سهام عدالت یکسال است می‌خواهند سهام خود را بفروشند و آن را نقد کنند. اما نمی‌شود. در مقابل دولت یا وعده دریافت وام را به این افراد می‌دهد و یا سازمان بورس مدعی است که به این افراد امتیازات ویژه داده است. اما خبر جدید درباره سهام عدالت چیست؟

سود سهام عدالت

 حالا شورای عالی بورس هم می‌گوید که به دارندگان سهام عدالت امتیاز ویژه داده است. اینکه دارندگان سهام عدالت می‌توانند در مجامع شرکت‌های سهام‌عدالت حضور پیدا کنند و از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شوند.

اما این امتیاز شامل ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت نیست و فقط شامل آن دسته از افرادی است که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند. یعنی ۱۹ میلیون از میان ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت.

براساس تصمیم جدید شورای عالی بورس، آن ‌دسته از مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند در مجامع ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر شرکت کنند و از طریق اعمال رأی خود در تصمیم‌گیری‌های این شرکت‌ها مشارکت کنند و از طریق سامانه سهام‌عدالت میزان سهام خود را در هریک از این شرکت‌ها ببینند.

البته این امکان فقط برای آن دسته از دارندگان سهام عدالت مستقیم است که بالای سن قانونی هستند. اما افرادی که هنوز زیر سن قانونی هستند می‌توانند از طریق ولی یا وکیل در مجامع رای بدهند.

مردم از سهام عدالت چه می‌خواهند؟

اگرچه این مساله می‌تواند خبر خوبی برای دارندگان سهام عدالت باشد، اما مهم‌ترین سوال آنها این است که قفل سهام عدالت آنها چه زمانی باز می‌شود و آنها چه زمانی می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند.

سهام عدالتی که در مرداد سال ۹۹ قیمت آن از مرز ۲۰ میلیون تومان هم گذشته بود. اما حالا در آستانه مرداد سال ۱۴۰۰، ارزش آن دقیقا نصف شده و به ۱۱.۵ میلیون تومان رسیده است.

کارت اعتباری سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت امیدوار بودند که ارزش سهامشان روز به روز بیشتر شود و حتی به گفته حسن روحانی، هم‌قیمت ملک و خانه شود. اما نه تنها ارزش این سهام رشد نکرد که در مقاطعی به زیر ۱۰ میلیون تومان هم رسید.

با قفل شدن فروش سهام عدالت، دولت مساله پرداخت وام از طریق سهام عدالت را مطرح کرد و مجلس هم مدعی بررسی طرحی شد که قرار بود سهام عدالت افراد ضمانت خرید خودرو شود. طرح‌هایی که در حد حرف باقی ماند و آنهایی که اجرا شد، هم چندان موثر نبود.

مانند پرداخت وام سهام عدالت ۷ میلیون تومانی که با وجود هیاهوی بسیار مشخص شد که وام نقدی نیست و دریافت‌کنندگان فقط امکان خرید کالا از فروشگاه‌های خاص را دارند.

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها