پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش سایت فردا، روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۲۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

افت قیمت دلار در روزهای اخیر به اندازه‌ای شدید بوده است که انتظار برخی معامله‌گران برای ادامه روند کاهشی را بالا برده است. این در حالی است که گروه دیگری باور دارند، حمایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در بازار دلار بسیار سنگین است و معامله‌گران به راحتی این کف را از دست نخواهد داد.

قیمت دلار

از نگاه آنها، بازار در همین هفته یا اوایل هفته بعد از کف۷۵روزه بلند خواهد شد و به سوی کانال ۲۵ هزار تومانی حرکت خواهد کرد. در مقابل، کاهشی‌ها باور دارند، ایجاد گشایش واقعی در اقتصاد و رفع تحریم فروش نفت موجب خواهد شد قیمت دلار به راحتی تا مرز ۲۰ هزار تومانی افت کند. این دسته از معامله‌گران باور دارند، جنس نوسان دلار از نوع تضعیف سمت عرضه بوده است.

به این ترتیب، باور دارند که افزایش صادرات نفتی، درآمدهای ارزی دولت را بالا می‌برد و موجب می‌شود که دیگر اجازه نوسانات سنگین را به سفته‌بازان ندهد. زمانی که سفته‌بازان امیدهای افزایشی خود را از دست بدهند، فروش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت و قیمت دلار به سمت سطوح پایین‌تر حرکت می‌کند.

افزایشی‌های بازار ارز اعتقاد دارند که بین ایران و آمریکا اختلافات زیادی وجود دارد و به راحتی توافق اساسی بین آنها صورت نخواهد گرفت. در کنار این آنها معتقدند گشایش‌های مقطعی نیز دیگر چندان زمینه‌ساز افت‌های سنگین در بازار نخواهد شد، چرا که بازار بخش زیادی از افت انتظاری خود را تجربه کرده است.

قیمت دلار ظرفیت رشد دارد

آنها باور دارند کسری بودجه دولت سنگین است و به همین دلیل دلار در صورت هر اتفاق سیاسی نیز ظرفیت رشد در سال جاری را خواهد داشت. از نگاه حواله‌ای نیز، قیمت دلار همچنان بالای مرز ۲۴ هزار تومانی قرار دارد. در واقع دیروز قیمت حواله درهم در محدوده ۶ هزار و ۶۲۰ تومان بود.

با این قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در محدود ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان باشد. به نظر می‌رسد حجم انتظارات کاهشی و فروش ارز توسط بازارساز به اندازه‌ای بوده است که بین قیمت اسکناس و حواله چنین اختلافی ایجاد شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: