کد خبر : 2462 / /
/

سیما سادات لاری گفت: طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌ها ، تا پاییز امسال تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال کشور علیه بیماری کرونا واکسن دریافت خواهند کرد.

واکسن کرونا می تواند منجر به جلوگیری از اپیدمی کرونا شود. کشورهای دیگر نیز تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده اند. واکسن کرونا در حال حاضر از روسیه به ایران وارد می شود. واکسن کرونا در ایران هم ساخته شد و در حال حاضر در مرحله تست است. واکسن کرونا به پاکبانان نیز تزریق شده است.

جمعیت بالای ۱۸ سال کشور تا پاییز امسال واکسینه می‌شود/ واکسن‌های درون شبکه بهداشت رایگان است

سخنگوی وزارت بهداشت:

جمعیت بالای ۱۸ سال کشور تا پاییز امسال واکسینه می‌شود/ واکسن‌های درون شبکه بهداشت رایگان است.

واکسن کرونا

سیما سادات لاری گفت: طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌ها ، تا پاییز امسال تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال کشور علیه بیماری کرونا واکسن دریافت خواهند کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونای مازندران در ساری گفت : در حال حاضر روند واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در کشور با دریافت سهم  ایران از سبد جهانی کواکس سرعت گرفته است .

او با اعلام این که تاکنون در مجموع ۶۲۱ هزار و ۸۲۲ دوز واکسن به ۴۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر طی ۲ مرحله تزریق شده است ، پیش بینی کرد که تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان اعم از گروه دانشجویان ، دستیاران و مراکز درمانی بخش خصوصی ، بیماران خاص و جانبازان بالای ۷۰ درصد واکسنشان را دریافت کنند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : کمبود واکسن کرونا یک معضل جهانی است و خوشبختانه در حال حاضر سرعت انجام واکسیناسیون در ایران افزایش یافته است.

سادات لاری از مازندران به عنوان یکی از استان های پایلوت واکسن ایرانی پاستور نام برد و افزود که در حال حاضر واکسن برکت و پاستور وارد مرحله سوم کارآزمایی شده است.

آغاز ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران

او ابراز امیدواری کرد که تا تیر ماه این دو واکسن در کشور به تولید انبوه برسد و تاکید کرد : با این روند در پاییز امیدواریم واکسیناسیون بقیه گروه ها انجام شود.

واکسن کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روسیه ، گفت : برای دریافت و تزریق این واکسن زمان خاصی قابل تخمین و پیش بینی نیست.

او در پاسخ به برخی گمانه زنی ها در باره عوارض واکسن آسترزانکا و احتمال وجود چنین عوارضی در واکسن روسی ، اظهار کرد: اگر چه ما تاکنون در کشور عوارضی از واکسن روسی را شاهد نبودیم ، ولی هر واکسنی ممکن است عوارضی داشته باشد. واکسن روسی به دلیل استفاده بیشتر بالطبع ممکن است آثار بیشتری هم داشته باشد. ممکن است عوارض این واکسن حتی از هر ۲۰۰ هزار نفر در یک نفر بروز کند. با این حال بر اساس نظر کارشناسان هر واکسنی که در اختیار هست باید تزریق شود و ما تاکنون در کشور عوارضی در زمینه تزریق واکسن روسی را شاهد نبوده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت : تمامی واکسن های موجود در شبکه بهداشت و درمان کشور رایگان است و واکسیناسیون طبق اولویت بندی وزارت بهداشت پولی نیست و نخواهد بود.

او افزود: هیچ واکسنی در سبد شبکه بهداشت و درمان کشور پولی نخواهد بود و واکسیناسیون بر اساس اولویت بندی به طور رایگان در حال انجام است.

سادات لاری در باره واکسن هایی که توسط بخش خصوصی وارد می شود ، اظهار کرد: واردات واکسن توسط شرکت های بخش خصوصی یه تصمیم راهبردی برای سرعت بخشی به انجام واکسیناسیون است ولی واکسن های وارداتی توسط این شرکت ها نیز با نظارت وزارت بهداشت و بر اساس قیمت های مصوب توزیع خواهد شد.

او افزود : در حال حاضر سلامت و امنیت مردم در اولویت دولت قرار دارد و برای انجام هرچه بیشتر واکسیناسیون از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.