به گزارش پایگاه خبری نشان :

زنده یاد ناصر حجازی و هادی نراقی در دوران بازیگری از محبوب‌ترین چهره‌های استقلال بودند. حجازی در لیگ تخت‌جمشید یکی از بهترین سنگربانان استقلال بود که مثل یک ستاره می‌درخشید و در تیم ملی هم جای ثابت خود را پیدا کرده بود و در جام جهانی ۱۹۷۸ توانایی‌های خودش را نشان داد. هادی نراقی، مهاجم استقلال هم در اوج جوانی راهی این تیم شد و توانست جای ثابتی برای خودش پیدا کند و محبوب هواداران شود. این عکس مربوط به دهه ۵۰ است.

ناصر حجازی

زندگینامه کامل ناصر حجازی اسطوره استقلالی های پایتخت

نام :ناصر

نام خانوادگی :حجازی

تاریخ تولد :23 آذر ماه 1328

تاریخ وفات :2 خرداد ماه 1390

پست :دروازه بان

فعالیت ها :بازیکن ، مربی

 

بیوگرافی ناصر حجازی

ناصر حجازی دروازبان و مربی مشهور فوتبال اهل ایران بود . او دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و 2 قهرمانی در جام ملت های آسیا، 1 قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم چنین به هم راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه های آسیا را تجربه کرده است.

ضمن آنکه حجازی به عنوان چهل و یکمین دروازه بان برتر قرن بیستم جهان از نگاه فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، برگزیده روزنامه نیونیشن چاپ سنگاپور به عنوان یکی از 10 برترین گلر جهان در تاریخ 27 فوریه 1980 و جزو 10 بازیکن برتر قاره آسیا در تمامی ادوار مسابقات جام جهانی از نگاه سایت ورزشی و معتبر ESPN FC معرفی شده است. ناصر حجازی دارای رتبه 134 جهان و رتبه دوم ایران با رکورد 837 دقیقه در بسته نگاه داشتن دروازه از نگاه فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان است.

مربی گری موفق ناصر حجازی در استقلال تهران

حجازی در دوران مربی گری هم تیم استقلال تهران را به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان رساند.

خواهر و برادرهای ناصرحجازی

ناصر حجازی در تهران به دنیا آمد.او همراه پدر و مادر و 4 خواهر و یک برادر در تهران زندگی می کرد. پدرش متولد محله لاله تبریز بود و در تهران آژانس املاک داشت و مادرش متولد ابهر بود.

وی دوره دبستان را در دبستان هخامنش و دوره دبیرستان را در دبیرستان های ابومسلم، سعادت، سینا، سهند و شرق طی کرد. وی در تیم فوتبال دبیرستان ابومسلم در پست گوش راست و دروازه بانی بازی می کرد. همچنین در تیم بسکتبال این دبیرستان حضور مستمر داشت. دبیرستان ابومسلم در خیابان ابوسعید در نزدیکی میدان منیریه تهران، حوالی منزل سابق وی واقع شده بود. در سال 1350 وارد مدرسه عالی ترجمه شد و در سال 1356 لیسانس خود را دریافت کرد. در دوره مربیگری تیم ماشین سازی تبریز منطقه لاله تبریز (زادگاه پدرش) پاتوق تفریحی ناصر حجازی بود.