کد خبر: 620265
تاریخ انتشار :

قیمت دلار در صرافی ملی امروز 17خرداد 1400+جدول

قیمت جدید دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز 17خرداد 1400+جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار در بازار امروز اعلام شد.قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار طلا و سکه دارد.قیمت دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ساله سقوط کرد.قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا روند تغییراتی داشته است.آخرین خبرهای مربوط به قیمت دلار را با ما بخوانید.

قیمت خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۹۷۵۱ ریال تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش ۲۸۵۹۹۱در صرافی‌ ملی ریال اعلام شده؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸۰۳۲۷ ریال قیمت خورده است.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۳۴۳۹۳ ریال اعلام شد. 

قیمت دلار

 

شاخص قیمت دلار  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۳۳۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ثبات قیمت دلار کی اتفاق می افتد؟ 

سرمایه‌گذاران انتظار دارند بسته مالی عظیم امریکا و واکسیناسیون گسترده این کشور آن را پرچمدار ریکاوری اقتصادی جهان کند.

نرخ برابری دلار در مقابل ین ژاپن ۰.۳۴ درصد تقویت شد و به رکورد یک ساله ۱۱۰.۷۲ واحد رسید.

شاخص دلار در معاملات امروز تا ۹۳.۴۳۹ واحد بالا رفت که بالاترین رقم در ۵ ماه اخیر است.

شاخص دلار ابتدای این ماه را نزدیک به ۹۰ واحد آغاز کرده بود و حالا بهترین ماه خود از ۲۰۱۶ تا کنون را به ثبت رسانده است.

نوسانات قیمت دلار 

قیمت دلاربدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت طلا ، سکه و ارز را برای مخاطبان فراهم کند.بر هیچکس پوشیده نیست که نوسانات نرخ دلار بیشترین تاثیر را بر روی قیمت کالاهای مصرفی دارد.

هرچند نرخ دلار دولتی که برای واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا می کند مدت هاست ۴۲۰۰ تومان باقی مانده، اما قیمت دلار در بازار آزاد نوسان بسیاری داشته است.

بازار آزاد ارز با کوچکترین تحولات سیاسی و اقتصادی جهان دستخوش تغییر می شود؛ حال اگر یک طرف این تحولات ایران باشد، تاثیر آن بر قیمت دلار و سایر ارزها دوچندان می شود.

در گفتگو با محمد غفاری، تحلیلگر بازار ارز به بررسی روند دلار در معاملات چند روز اخیر پرداخته‌ایم و این سوال را مطرح کرده‌ایم که آیا در صورت تکرار الگوی سنتی بازار دلار مبنی بر کاهش عرضه صرافی‌های مجاز در روزهای پایانی سال، در روزهای آینده تا عید شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود؟

همچنین به مرز روانی ۲۵ دلار برای دلار پرداخته‌ایم و اینکه در معاملات امروز به زیر این کانال نزول پیدا کرد. آیا بانک مرکزی با همین عدد دلار را به سال آینده تحویل خواهد داد؟ و در صورتی که دلار نتواند سطح پایین‌تر از ۲۵ هزار تومان را در روزهای آینده حفظ کند، آیا سال ۱۴۰۰ برای ارز پر فشار خواهد بود؟

 در پایان نیز به بررسی ارتباط قیمت دلار و درهم پرداخته‌ایم. اینکه آیا معامله گران حرفه‌ای بازار قیمت دلار را با دو دو تا چهارتا کردن قیمت درهم محاسبه می‌کنند و فرصت آربیتراژ شناسایی می‌کنند؟

شناسایی عوامل نزولی در قیمت دلار

شرایط برجامی همچنان در هاله‌ای از ابهام است و چندان تحول مثبتی در مسیر احیای توافق نیفتاده است. البته احتمال حل اختلافات طرفین این توافق هم هست و به همین خاطر افراد با اطمینان به خرید ارز نمی‌پردازند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد وعده‌های ارزپاشی رئیس‌جمهور موجب احتیاط خریداران شده است. روحانی که قبلا وعده دلار ۱۵ هزار تومانی را داده بود، بار دیگر گفته است که در صورت آزادسازی منابع ارزی در کره و عراق، نرخ دلار را به قیمت واقعی آن نزدیک می‌کنند.

در همین حال خبرها حاکی از آن است که احتمال تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان هم کم نیست. برخی منابع اطلاع داده‌اند که تیم ۵ نفره دولت دفاع خوبی در این مجمع داشته است و با توضیح آنکه در صورت عدم پذیرش لوایح، حداقل ۲۰ درصد از هزینه‌های کل کشور افزایش می‌یابد، به نظر ممکن است نظر برخی از اعضای مجمع جلب شود. باهنر، یکی از اعضای مجمع هم گفته است به احتمال زیاد لوایح تصویب شوند. از سوی دیگر مجلس هم در تلاش است بار دیگر این لایحه‌ها را بررسی کند.

اگر آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها کاهش یابند، پذیرفتن این لوایح می‌تواند در انتقالات ارزی با خارج از کشور تعیین‌کننده و حتی ضروری باشد. از این رو دسترسی به منابع ارزی راحت‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود در اینصورت هزینه‌های دولت هم کاهش خواهد یافت. چراکه هم‌اکنون ایران برای هر تراکنش بین‌المللی بین ۸ تا ۱۴ درصد از مبلغ حواله را با عنوان کارمزد به واسطه‌ها و دلالان پرداخت می‌کند.

به طور تاریخی نیز معمولا این بازار واکنش مثبتی به رد این لوایح یا بازگشت به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی نداشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها