پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبر روز، جدیدترین قیمت دلار را د رجدوال زیر مشاهده می کنید.

قیمت دلار

دلار آمریکا قیمت‌هایی زیر 24 هزار و 400 تومان را به ثبت رساند، نزدیک شدن به پایان فصل مجامع شرکت‌ها و تعطیلی شش روزه تهران می‌تواند از دلایل افت قیمت دلار باشد.

 

4 عامل کاهش قیمت دلار/ مرز مهم سکه از دست رفت

به گزارش اقتصادنیوز، دلار آمریکا معاملات امروز را با کاهش 150 تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 24 هزار و 500 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در همان ساعات ابتدایی معاملات باز هم افت کرد و زیر 24 هزار و 500 تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقد بودند با قرار گرفتن دلار در این نواحی قیمتی تقاضای این ارز افزایش می‌یابد و قیمت به سمت بالا حرکت می‌کند. اما قیمت دلار باز هم کاهش یافت و حتی رقم‌هایی زیر 24 هزار و 400 تومان را به ثبت رساند. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار و 400 تومان قرار گرفت. (دلار در مقابل از دست دادن مرز 24 هزار و 400 تومان مقاومت کرد)

کاهش قیمت دلار می‌تواند تحت تاثیر عوامل متعددی اتفاق افتاده باشد.

یکی از این عوامل سیگنال کاهشی است که دیروز از بازار سلیمانیه دریافت شد. مسئله دیگر به احتمال تعطیلی شش روزه تهران و احتیاط در بازار ارز مربوط می‌شود. در حال حاضر فعالان بازار ارز اینکه قیمت دلار یک جهش منفی داشته باشد را محتمل می‌دانند و با احتیاط رفتار می‌کنند.

دوم:تعطیلی بازار ارز به مدت شش روز احتمالا برخی از بازیگران محتاط بازار ارز را به فکر تبدیل دلارهای خود به یک دارایی دیگر انداخته است تا بعد از تعطیلی با قدرت عمل بیشتر تصمیم بگیرند.

سوم:مسئله دیگر که شاید بیشتر از همه بر بازار تاثیر داشته باشد به مذاکرات احیای برجام مربوط می‌شود، مثل اینکه بخشی از بازار احتمال می‌دادند که آمریکا و دولت جدید ایران وارد مذاکره نشوند و انتظارات خود را بر این اساس شکل دادند، گذشته از شانس به نتیجه رسیدن مذاکرات، اخبار و فضای حاکم نشان می‌دهد که آمریکا و دولت جدید ایران به احتمال زیاد وارد مذاکره خواهند شد. خود این مسئله انتظارات کاهشی در بازار را تقویت کرد.

چهارم:یک دلیل دیگر نیز می‌توان برای کاهش قیمت دلار مطرح کرد و آن نزدیک شدن به پایان فصل مجمع شرکت‌هاست. شرکت‌های صادرکننده به صورت خاص باید پیش از مجمع درآمدهای دلاری خود را برای توزیع سود به ریال تبدیل کنند، این مسئله احتمالا حجم عرضه دلار در بازار را بالا برده و در کاهش قیمت دلار موثر بوده است. احتمال دارد افزایش عرضه در بازار متشکل نیز از این مسئله تاثیر گرفته باشد. (زیرا بخش مهمی از دلار بازار متشکل از طریق صادرکنندگان تامین می‌شود)

قیمت دلار/ کاهش قیمت سکه امامی

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت 1812 دلار به پایان رساند. طلا در اولین ساعات معاملات امروز روند کاهشی را دنبال کرد و رقم‌هایی زیر 1805 دلار را نیز به ثبت رساند. تغییرات قیمتی دلار نیز منفی بود. در نتیجه سکه شانس زیادی برای صعود نداشت. (البته حباب سکه روز گذشته بسیار کوچک بود و در صورت وجود انتظارات افزایشی سکه می‌توانست رشد کند، اما تقاضا در بازار سکه پایدار است و فعالان سکه با احتیاط رفتار می‌کنند). قیمت سکه عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 520 هزار تومان قرار داشت. سکه معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 490 هزار تومان آغاز کرد، سکه تا پایان معاملات نیمه اول روز روی همین رقم باقی ماند. در نتیجه سکه در معاملات صبح امروز مرز حساس 10 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد.

بازار ارز

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا در طول معاملات نیمه اول روز مسیر کاهشی را دنبال کرد. برای افت قیمت دلار دلایل متعددی می‌توان مطرح کرد، از جمله این دلایل می‌توان تعطیلی شش روزه تهران، نزدیک شدن به پایان فصل مجامع شرکت‌ها، سیگنال کاهشی از بازار مجاور و اخبار مربوط به مذاکرات را بر شمرد. قیمت طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز روند نزولی را دنبال کرد، همراه شدن این امر با افت قیمت دلار موجب کاهش قیمت سکه و قرار گرفتن آن زیر مرز حساس 10 میلیون و 500 هزار تومان شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: