پایگاه خبری خانه فوتبال:

تحقیقات نشان می‌دهند که داشتن خواب راحت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر بهبود سلامت انسان‌ها داشته باشد. انتخاب یک تشک مناسب می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد، اما هنوز هم افراد بسیاری در سراسر دنیا، اهمیت انتخاب صحیح تشک را نادیده می‌گیرند و در نتیجه انتخاب نادرست نیز با مشکلات سلامتی مواجه می‌شوند. یک تشک خوب می‌تواند تضمین خواب راحت و سالم شما باشد که در نتیجه آن نیز پس از بیدار شدن سرحال‌تر خواهید بود.

انتخاب یک تشک مناسب، شاید در ابتدا به نظرتان ساده باشد، اما پیش از انتخاب لازم است نکاتی را بدانید و با آگاهی نسبت به این نکات، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این که چه سایز تشکی مناسب شماست و یا کدام نوع از انواع تشک سلامت شما را بهبود می‌بخشد. در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع تشک، انتخاب تشک مناسب برای کمر درد، همچنین قیمت انواع تشک با شما در میان خواهیم گذاشت.

انواع تشک تخت خواب

بدون شک پیش از انتخاب و خرید تشک مناسب به آشنایی با انواع تشک نیاز خواهید داشت. آشنایی با انواع تشک می‌تواند سبب گردد با مزایا و معایب هر یک از انواع آشنا شوید و با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید. در ادامه به معرفی 5 نوع تشک مختلف خواهیم پرداخت:

تشک فنری

تشک‌های فنری شناخته شده‌ترین و رایج‌ترین نوع تشک هستند که مدت‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه در سال‌های اخیر انواع دیگر تشک‌ها نیز پا به عرصه گذاشته‌اند، اما تشک‌های فنری هنوز هم محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان تشک‌های فنری، برای ساخت این نوع تشک از نگهدارنده فنر مارپیچ استفاده می‌شود. سپس این فنرها با با موادی پوشانده می‌شوند تا تبدیل به یک تشک راحت شوند. این نوع از تشک‌ها معمولا هزینه مناسب‌تری دارند و به همین خاطر نیز هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

تشک فوم

تشک‌‎های فوم تماما با فوم ساخته می‌شوند و به گونه‌ای هستند که راحتی در تمام قسمت‌ها و گوشه‌های آن‌ها وجود دارد. گفته می‌شود تشک‌های فومی برای افرادی مناسب است که در خواب زیاد جا به جا می‌شوند و مدام در حال تغییر موقعیت خود روی تشک هستند. ضمنا لازم است بدانید که تشک‌های فوم در وزن‌ها و تراکم‌های متفاوتی موجود هستند. پس در نتیجه دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند.

تشک مموری فوم  

این نوع تشک‌ها که تحت عنوان تشک هوشمند نیز شناخته می‌شوند، نوعی از تشک هستند که اولین بار برای جلوگیری از تخریب صندلی‌ها در هواپیماها استفاده شدند. از آن جایی که این پروژه با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد، در نتیجه طراحان از این تکنولوژی در تولید تشک نیز کمک گرفتند. مموری فوم‌ها تحت تاثیر دما قرار گرفته و شکل بدن فرد را به خود می‌گیرند. به همین خاطر نیز برای کسانی که با درد در بدن خود مواجهند، انتخاب مناسبی است.

تشک هیبرید

تشک‌های هیبرید دارای دو ویژگی بسیار مهم هستند. دارای فنر بوده و از فوم ساخته می‌شوند که ترکیب این دو با هم سبب می‌گردد که تشک‌های هیبرید، نوعی از راحت‌ترین تشک‌ها به حساب آیند. لایه راحت این تشک‌ها می‌تواند از فوم و یا لاتکس ساخته شود. تکنولوژثی متفاوت این تشک‌ها سبب می‌گردد که انتقال حرکت‌ها و جا به جایی روی تخت کاهش یافته و در نتیجه آن، فرد خواب راحت‌تری داشته باشد. تشک‌های هیبرید حرارت بدن را کنترل می‌کنند و فشار بر نواحی مختلف بدن را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‎‌دهند. از همین رو این نوع از تشک‌ها برای تمام افراد با مدل‌های خواب مختلف مناسب می‌باشد.

تخت

تشک لاتکس

در ابتدا تشک‌های لاتکس قیمت بالایی داشتند و همین موضوع سبب گشته بود که کمتر از سایر انواع تشک رواج داشته باشند. اما اگر از طرفداران این نوع تشک هستید، باید به شما این مژده را بدهیم که امروزه تشک‌های لاتکس، با پیشرفت تکنولوژی، ساده‌تر تولید می‌شوند و در نتیجه هزینه آن‌ها نیز کمتر است. تشک‌های لاتکس از لایه‌های لاتکس ساخته شده و منعطف‌ترین نوع تشک شناخته می‌شوند. منعطف بودن تشک‌های لاتکس سبب می‌گردد که فشار کمتری به کمر و مفاصل وارد شود و به همین خاطر نیز محبوبیت زیادی در میان افرادی که با مشکلات سلامتی مواجهند، یافته است.

مناسب‌ترین تشک تخت خواب برای کمر درد کدام است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که معمولا کمر درد دارید، لازم است بدانید که انتخاب تشک تخت مناسب اهمیت بیشتری برای شما دارد. با انتخاب تشکی که از ستون فقرات شما پشتیبانی کند، می‌توانید درد کمر خود را تا حدودی کاهش دهید. به‌طور کلی می‌توان گفت که بهترین نوع تشک برای افرادی که کمر درد دارند، تشک‌های لاتکس و تشک‌های مموری فوم هستند. تشک‌های لاتکس دارای فنر می‌باشند و می‌توانند راحتی بسیار زیادی را برای کسانی که کمر دارند، فراهم نمایند.

تشک‌های لاتکس معمولا قیمت بالاتری نسبت به تشک مموری فوم دارند و علت این موضوع نیز زمان و انرژی بسیار زیادی است که برای تولید تشک لاتکس صرف می‌شود.

تخت

لازم است بدانید که امروزه برندهای مختلف تولیدکننده تشک نیز تشک‌های طبی زیادی تولید می‌کنند که برای افرادی که کمر درد دارند، مناسبند. اینکه یک تشک طبی یا ارتوپدیک نامیده شود، دلیل کافی بر مناسب بودن آن نیست. برای اطمینان از مناسب بودن یک تشک برای کمر درد، حتما به هنگام خرید، چند دقیقه روی تشک استراحت کنید تا از آن مطمئن شوید.

در گذشته بسیاری بر این گمان بودند که تشک‌های نرم بهترین انتخاب برای افرادی هستند که کمر درد دارند، در حالیکه این باور اشتباه است. بسیاری نیز معتقدند که تشک افرادی که کمر درد دارند، باید سفت باشد، اما لازم است بدانید که تشک مناسب تشکی است که سفنی و نرمی متوسطی داشته باشد.البته سفتی مناسب تشک برای هر فرد می‌تواند متفاوت از فرد دیگر باشد.

 

کدام برند تشک تخت خواب مناسب است؟

برند های تشک در بازار بسیار هستند دو برندی که قیمت های مناسبی دارند و گارانتی خوبی نیز دارند دو برند تشک رویال خواب آسایش  و مهر آسا می باشد تشک های خواب مهرسا لول بندی دارند و از مهراسا یک تا مهرسا هشت می باشد اما تشک های  رویال خواب آسایش مدل های متفاوتی دارند مانند

1   تشک رویال خواب آسایش فنری مخصوص طرح البرز

2 تشک طبی اسفنجی ویژه ایرسا

3- شک تشک سوپر فنری رویال خواب آسایش طرح آیناز

4- تشک طبی فنری رویال آسایش طرح آرمیس

5- تشک سوپر طبی فنری آرمیتا 

 

قیمت انواع تشک

تشک‌ها در اندازه‌های مختلفی به صورت تشک یک نفره و دو نفره تولید و به مشتریا عرضه می‌شوند. طبیعتا اندازه تشک یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند در قیمت انواع تشک تاثیرگذار باشد. نوع تشک انتخابی شما نیز به نوبه خود، تاثیر بسزایی بر قیمت یک تشک دارد. تشک‌های لاتکس معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر تشک‌ها دارند، اما به طور کلی نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای هر نوع تشک با شما در میان بگذاریم. برای آگاهی از قیمت انواع تشک می‌توانید به وب سایت https://moblomiz.com/Products/Mattress مراجعه کنید

تخت

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: