پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

به گزارش سایت خبر روز، در این میان اما فعالان بازار خودرو افزایش نرخ دلار را یکی از دلیل رشد قیمت خودرو های پرتیراژ داخلی در بازار می دانند، بطوریکه طی روزهای اخیر بازار شاهد نوسان قیمت دلار بود، نوسانی که توانست این بازار را به خود همراستا کند. طی روزهای اخیر نرخ دلار در بازار روند رو به بالا به داشته و این امر موجب شده تا سایر بازارهای دارایی از جمله بازار خودرو نیز رشد قیمت داشته باشد.

از سوی دیگر در یکماه گذشته خوش بینی به رفع تحریم ها تعدیل شد که این امر نیز بر روند افزایش قیمت در بازار اثرگذار بوده است، از رفع تحریم ها به عنوان یکی از عوامل انتظاری در بازار یاد می کنند عاملی که می تواند شکل بازار خودرو را تغییر دهد. تا چندی پیش امید بسیاری نسبت به رفع تحریم ها در بازار به وجود آمده بود و این امر موجب شده بود تا بازارهای مانند خودرو نوسان اندک قیمت داشته باشند و غالب خودروها بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شوند، اما این روند در حال حاضر تغییر کرده و اظهار نظرهای که در خصوص لغو تحریم ها مطرح می شود موجب شده تا این امید کمرنگ شود و بازار شکل صعودی به خود گیرد.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  » ، «سمند LX با موتورEF7  » و «سمند سورن» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو امروز «سمندLX  » ، «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» با افزایش 5 میلیون تومانی بیشترین رشد قیمت را در میان خودروهای پرتیراژ داشته اند.  با این شرایط می توان گفت امروز «سمند LX» در بازار 240 میلیون تومان قیمت خورد.

«پژو 206 تیپ 5» نیز با افزایش 5 میلیون تومانی در بازار 285 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو 206 صندوقدار» نیز با این افزایش قیمت در بازار 285 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز افزایش 2 میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به 250 میلیون تومان رسید. اما «سمند LX با موتورEF7» هم با رشد یک میلیون تومانی در بازار 259 میلیون تومان قیمت خورد.

 در میان خودروهای پرتیراژ ایران «سمند سورن» امروز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 265 میلیون تومان عرضه شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: