پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: مهران غفوریان از هنرمندان شناخته شده ایرانی است. مهران غفوریان بازیگر، کارگردان، کمدین و فیلم نامه نویس ایرانی سینما و تلویزیون و رادیو است. مهران غفوریان فارغ التحصیل رشته ی نقاشی - نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می باشد. مهران غفوریان یک بردار به اسم مهدی دارد. مهران غفوریان در برنامه 1377، با مهران مدیری هم بازی شد.

مهران+غفوریان

مهران غفوریان سوم شهریورماه سال ۱۳۵۳ بدنیا آمد. مهران غفوریان در تهران متولد شد. مهران غفوریان بازیگر، کارگردان، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی سینما و تلویزیون و رادیو است. مهران غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی می‌باشد.

مهران غفوریان در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد و بزرگ شده تهرانسر و محله دریاست. پدرش ناخدای نیروی دریایی و اهل تهران و مادرش معلم و اهل تبریز است. یک برادر به نام مهدی دارد که از او ۵ سال بزرگتر است و آهنگسازی می‌کند.

اولین بار سال ۱۳۷۳ در ۲۰ سالگی به پیشنهاد یکی از دوستانش در تست برنامه آیتمی ۳۹ به کارگردانی داریوش کاردان شرکت کرد و قبول شد.

اما اوج شهرت او برای ساخت مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر بود که از بهترین و پر مخاطب ترین سریال های چند دهه اخیر تلویزیون بود که سری دوم و سوم آن را نیز ساخته و خودش نیز در نقش بهروز خالی بند نقش آفرینی کرده بود.

سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یوسف تیموری، امین حیایی، محسن تنابنده و پیمان قاسم‌ خانی از جمله دوستان بسیار خوب و صمیمی‌ مهران مدیری هستند.

به جز کار در سینما و هنر ،شغل دوم نیز دارد و دارای یک فروشگاه آجیل و شیرینی فروشی می باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: