واکسن مناسب کودکان| واکسن کرونا کودکان| واکسیناسیون کرونت

واکسن مناسب کودکان اعلام شد| معرفی واکسن

سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی از صدور مجوز واکسن کوبایی «سوبرانا۰۲» (Soberana۰۲) برای مصرف اضطراری گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در این کشور خبر داد.

واکسن مناسب کودکان اعلام شد| معرفی واکسن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کیانوش جهانپور روز دوشنبه در این توییت نوشت: واکسن Soberana۰۲ که در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا ۲ (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در ۶ شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.

واکسن مناسب کودکان

دیدگاه خود را ارسال کنید