پایگاه خبری خانه فوتبال:

انتخاب اسم سگ یکی از مهمترین وظایفی است که باید در جریان نگهداری از این حیوانات انجام بدهید. دقت کنید که در همین قدم اول شما را با یک مسئولیت آشنا می ‌کنیم. انتخاب اسم سگ بدون ‌شک وظیفه کلیدی است که باید به درستی از پس انجام آن برآیید. اگر فکر می‌ کنید ماجرا در یک نامگذاری ساده خلاصه ‌شده است، قطعا با چالش ‌های پیش روی این جریان به ‌ظاهر ساده آشنا نیستید. پس بهتر است با ما در این مقاله همراه شوید تا از نکات در راهنمای انتخاب اسم سگ مطالبی مفید را مطرح کنیم.

چالش ‌ها در انتخاب نام سگ

حضور سگ خانگی در کنار شما یعنی حضور یک فرد با شخصیتی مستقل که حالا در کنار شما زندگی می ‌کند. سگ ‌ها گاهاً آنچنان رفتارهایی دارند که به مانند یکی از اعضای خانه پذیرفته می‌ شوند. البته هر کسی که قصد نگهداری از سگ خانگی را دارد، در نهایت علاقه دارد این سگ تا چنین جایگاه شخصیتی مطلوب برسد. یعنی به ‌عنوان یکی از اعضای خانه پذیرفته شود. قطعا زمانی می‌ توانید سگ خانگیتان را به چنین جایگاهی برسانید که برای او از یک نام مناسب انتخاب کرده باشید.

برای انتخاب نام سگ با چالش ‌هایی مواجه هستید. در این ‌باره باید به جنسیت سگ، نژاد سگ، شکل و ظاهر و حتی خلقیات او توجه کنید. از طرفی هر نامی می ‌تواند ریشه ‌هایی از کلمه ‌هایی با معنی داشته باشد. اینجاست که لازم است اندک تحقیق در مورد  معنی اسم سگ انجام بدهید.

برای تربیت حیوان خانگی خصوصا سگ‌ ها و گربه ‌ها به یک اسم مناسب نیاز دارید. تا سگ خانگی شما اسمی نداشته باشد، هرگز نمی ‌توانید او را به آن شکلی که می ‌خواهید تربیت کنید. اما سگ‌ ها باهوش هستند و نسبت ‌به عکس ‌العمل اطرافیان حساس می ‌شوند. قاعدتاً سگ خانگی شما هیچ برداشت منطقی از نامی که گذاشته ‌اید ندارد. اما متوجه عکس ‌العمل اطرافیان نسبت ‌به نام خود می ‌شود. پس نمی ‌توانید هر نامی را برای هر سگی انتخاب کنید.

سگ

مثلاً فرض کنید از یک سگ نژاد دوبرمن نگهداری می‌ کنید. ذات چنین سگی در ابهتی ریشه ‌دار خلاصه شده ‌است. شخصیت سگ هم در امتداد وقار باعظمتی شکل می ‌گیرد. حالا اگر شما از یک اسم سگ بامزه برای او انتخاب کرده باشید، قطعا باعث تعجب و گاهاً خنده و یا رفتارهای نامعمول در اطرافیان خود می‌ شوید. سگ نژاد دوبرمن شما احتمالاً متوجه این تضادها می ‌شود و قطعا نمی‌ تواند حضور چنین رفتارهایی را تحمل کند. این یک مثال کلی است که قرار است به اهمیت ماجرا اشاره کند. پس برای انتخاب نام سگ باید دقت زیادی داشته باشید. البته ماجرا خیلی سخت نیست و در این راهنمای اسم سگ می‌ توانید با چالش ‌های این ماجرا کنار بیایید.

  • در انتخاب نام سگ به ‌ظاهر حیوان توجه کنید: اسم سگ بامزه را برای سگ بامزه انتخاب کنید و در انتخاب اسم سگی که ظاهری مغرور و پرابهت دارد، به ‌دنبال یک نام پرطمطراق باشید. قطعا ابعاد و اندازه سگ در نامگذاری آن تاثیرگذار است. گاهی همین اندازه بدن سگ دلیل کافی برای انتخاب نام حیوان می ‌شود. از طرفی می‌ توانید از رنگ پوست حیوان در نامگذاری آن استفاده کنید. مثلاً اگر سگ خانگی شما پوستی سیاه و تیره دارد، در نامی که یادآور چنین فضایی است جستجو کنید. برای سگ‌ هایی که اندامی با رنگ روشن دارند می‌ توانید از نام ‌های فانتزی استفاده کنید.
  • در انتخاب نام سگ از نمادها غافل نشوید: یک راه ‌حل ساده برای انتخاب اسم سگ استفاده از نمادهایی آشنا و شناخته ‌شده است. مثلاً می ‌توانید یک جستجوی ساده در فیلم ‌های کارتون ‌های کلاسیک و مورد علاقه خودتان بزنید و از انبوه شخصیت ‌های کارتونی و یا سگ ‌ها در فیلم ‌های سینمایی و تلویزیونی استفاده کنید. این نام ‌ها گاهاً خیلی جذاب می ‌شوند و حضور سگ شما را به یک حضور برجسته تبدیل می ‌کند. این اسم ها غالبا از محبوب ترین اسم های سگ هستند. البته در این سبک نامگذاری دقت کنید که لااقل شکل و ظاهر سگ شما به سگ شخصیت کارتونی و سینمایی نزدیک باشد. مثلاً نمی ‌توانید برای یک سگ از نژاد هاسکی نام زنبه را انتخاب کنید!!!
  • از شخصیت و رفتار حیوان کمک بگیرید: یکی از بهترین ایده ‌ها در انتخاب نام سگ استفاده از شخصیت و خلق ‌و خوی حیوان است. به ‌این ‌ترتیب نامی که انتخاب کرده ‌اید، دورادور یادآور یک سبک زندگی حیوان خواهد شد. سگی که خلق و خویی آرام دارد، بهتر است از یک نام آرام داشته باشد. اما می ‌توانید برای یک سگ هیجانی از یک نام هیجانی استفاده کنید. البته دقت کنید که این نام زمینه تمسخر و یا تحقیر سگ را فراهم نکند. مثلاً اگر سگ شما زیادی استراحت می‌ کند، دلیل نمی ‌شود تا او را با اسم ‌هایی مانند خپل و... صدا بزنید.
  • از اسم آدم ‌های معروف استفاده کنید: خیلی ‌ها علاقه به یک خواننده معروف و یا بازیگری شهیر دارند و نام آن فرد مشهور را برای سگ خود انتخاب می‌ کنند. اما توصیه اکید می ‌شود که در این نوع نامگذاری حتما از نام افراد مشهور خارجی استفاده کنید. هرگز از نام ‌های ایرانی چه برای سگ‌ های نر و یا ماده انتخاب نکنید. زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که با افرادی همنام سگ خود مواجه شوید و شاید عکس ‌العمل ‌های نامناسبی منتظر شما و سگ شما باشد. از طرفی چندان هم جالب نیست که یک نام فارسی را برای سگ خانگی خود انتخاب کنید. مطمئن هستیم که حتی خود شما هم از این تیپ نامگذاری لذت نمی ‌برید.

سگ

  • از اسم سگ ‌های معروف و تاریخی استفاده کنید: کم نیستند سگ‌ هایی که در لحظات حساس تاریخ جهان کارهای بزرگی کرده ‌اند و یا همراه آدم ‌های بزرگی بوده‌ اند. نام این سگ‌ های اسطوره‌ ای باعث ایجاد شخصیتی حساس، تاثیرگذار و البته قابل احترام برای سگ خانگی شما می ‌شود. نام ‌هایی مانند الیور، رومئو، جانی، رکس و... از این نمونه ‌ها هستند.
  • از نام های خارجی استفاده کنید: اگر در خیل نام‌ های رایج برای سگ هیچ گزینه جذابی وجود ندارد، شاید بد نباشد نیم ‌نگاهی در نام ‌های خارجی بیاندازید. در میان اسم های خارجی احتالا می توانید اسم سگ قشنگی را پیدا کنید. قطعا در داخل ایران کسی را با این نام ‌ها پیدا نمی ‌کنید. پس حساسیتی وجود ندارد. در عین ‌حال این نام ‌ها همیشه جذاب و پسندیده هستند.

انتخاب اسم قشنگ برای سگ و گربه تاثیر مستقیم در روش تربیت حیوان دارد. اگر این نام را مناسب ظاهر و یا رفتار سگ انتخاب کرده باشید، مطمئن باشید که خیلی زود سگ باهوش شما متوجه نام مناسب خود می شود و در قبال این توجه شما هر چه صمیمی تر و حرف گوش کن تر خواهد شد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: