پایگاه خبری خانه فوتبال:

اصول اصلی طراحی و دکوراسیون مغازه براساس جنس،رنگ،سایز و...است.طراحی ویترین،طراحی ورودی،چیدمان محصولات و...از نکات مهم طراحی و دکوراسیون مغازه می باشد و ما در گروه معماری مهران طاهری به تمام این موارد پرداخته ایم.

شاید برای شما هم تعجب انگیز باشد زمانی که چندین مغازه در کنار یکدیگر هستند و در یک صنف کار می کنند.یک مغازه نسبت به مغازه های دیگر پرفروش تر است به نظر شما راز مغازه پرفروش در چیست؟در این مقاله به بررسی طراحی و دکوراسیون مغازه و نقش آن در جذب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر مغازه می پردازیم.

طراحی ویترین مغازه

زمانی که مشتری مقابل یک مغازه می ایستد اولین نکته تعیین کننده برای ورود مشتری به مغازه نحوه چیدمان اجناس پشت ویترین مغازه است اصول طراحی و دکوراسیون مغازه بر اساس جنس ، رنگ ،سایز اجناس و.. است. تصور کنید یک مغازه عروسک فروشی زمانی که نزدیک روزهای ولنتاین است ویترین مغازه خود را پر از خرس های سفید و صورتی با سایزهای مختلف کند این دکوراسیون متفاوت و خارج از عرف تا چه میزان می تواند مشتری را به سمت مغازه جذب کند. نکته ی مهم در طراحی و دکوراسیون مغازه استفاده از ایده های نو و جذاب است. گاهی اوقات برای طراحی دکور مغازه باید ساختار شکنی کرد.برای طراحی داخلی مغازه علاوه بر چیدمان داخل ویترین، نورپردازی داخل ویترین ،رنگ پس زمینه و قاب ویترین بسیار حائز اهمیت است .شاید با خود بگویید طراحی مغازه دکوراسیون داخلی کاملا سلیقه ای است و با توجه به اجناسی که به دست فروشنده می رسد باید طراحی شود و فروشنده نمی تواند هر روز ویترین مغازه خود را تغییر دهد.بله درست است طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کاملا مربوط به سلیقه ی فروشنده است. اما فروشنده با در نظر گرفتن سلیقه عموم مردم و پیروی از یک نوع سبک برای یک مدت یک ماه و یا با توجه به مناسبات مختلف سال می تواند برای ویترین مغازه خود یک دکور جذاب و پویا طراحی کند که در جذب مشتری بسیار موثر است.

دکوراسیون

طراحی و دکوراسیون مغازه(ورودی) با اخرین متد در شرکت مهران طاهری :

قسمت ورودی مغازه با توجه به وسعت مغازه نقش تعیین کننده ای در جذب مشتری دارد.در دکوراسیون مغازه های کوچک یک اشتباهی که اکثر فروشندگان می کنند این است که در قسمت ورودی مغازه به وسیله رگال ها و آویزها اجناس خود را می چینند و با این کار در نظر دارند که هم از حداکثر فضای مغازه استفاده کنند و هم به اشتباه تصور می کنند نقش عمده ای در جذب مشتری دارد.این کار سبب می شود مشتری از شلوغی و بهم ریختگی طراحی مغازه کلافه شود. حتی اگر اجناس قیمت مناسبی هم داشته باشند خریدی نداشته باشد و از مغازه خارج شود .چیدن اجناس جلوی در ورودی به مشتری این موضوع را القا می کند که شما با یک فروشگاه درجه چندم مواجه هستید و به طبع اجناس داخل مغازه همه فیک و تقلبی هستند و جنس و کیفیت خوبی ندارند.ورودی مغازه باید کاملا خلوت باشد و حس دعوت کنندگی را برای مشتری القا کند.

نحوه چیدمان محصولات مغازه

یکی از نکات مهم در طراحی و دکوراسیون مغازه نحوه چیدمان محصولات داخل مغازه است .مغازه هایی که انواع اجناس را به در و دیوار مغازه نصب می کنند سبب شلوغی و بهم ریختگی در مغازه می شوند و بازخورد منفی در ذهن مشتری دارد. چیدمان محصولات باید براساس رنگ و جنس و سایز باشد.هر چقدر یک مغازه منظم تر باشد تاثیر بیشتری بر روی مشتری دارد زیرا مشتری می تواند با خیال آسوده به محصولات نگاه کند.همچنین استفاده از نورپردازی مناسب برای نشان دادن اجناس بسیار مهم است مشتری با نور مناسب می تواند به راحتی رنگ و سایز مناسب محصول خود را انتخاب کند .در مغازه های کوچک برای رنگ دیوارها معمولا از رنگ های روشن استفاده می کنند که سبب بزرگ تر نشان دادن مغازه می شود.مغازه هایی با رنگ دیوارهای تیره حس مرموزی را به مشتری القا می کند گاهی اوقات مشتری سعی دارد به سرعت این مکان ها را ترک کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: