پایگاه خبری خانه فوتبال:

فرش‌های ماشینی با توجه به پیشرفت صنعت فرش ماشینی روزبروز از نظر طراحی متنوع‌تر می‌شوند و شامل تنوع زیادی شده‌اند. فرش‌ وینتیج یا کهنه نما یکی از جدیدترین سبک‌های فرش ماشینی است که دارای طراحی منحصربفردی نسبت به دیگر طرح‌های فرش ماشینی است و از استقبال بسیار زیادی در بازار فرش ماشینی برخوردار شده‌است. در ادامه این مقاله بیشتر با فرش وینتیج و تفاوت آن با فرش مدل ساده یا کلاسیک آشنا می‌شوید.

فرش طرح وینتیج یا کهنه نما

اصطلاح فرش وینتیج (vintage rug) یا کهنه نما از اینجا برگرفته شده است که بسیاری با دیدن فرش‌های دستبافت کهنه و قدیمی، احساس نوستاژی خاصی را دارند؛ از این رو فرش‌های ماشینی کهنه نما یک نوع بازگشت به گذشته است که علاوه بر حس نوستالژی دارای تم مدرن نیز می‌باشد.

بررسی تفاوت فرش ماشینی ساده با فرش وینتیج

فرش‌های ماشینی مدل ساده یا همان کلاسیک از طراحی منظم و با قاعده‌ای برخوردارند و دارای رنگ‌بندی اصیل  و سنتی هستند. از فرش‌های ساده می‌توان در انواع دکوراسیون‌ها استفاده کرد و از نظر فروش، یکی از پرفروش‌ترین فرش‌های موجود در بازار می‌باشد. فرش‌های کلاسیک در انواع مختلف شانه و تراکم تولید می‌شوند که شبیه‌ترین آن به فرش دستبافت، می‌توان به فرش 1500 شانه اشاره کرد.

فرش‌های 1500 شانه به طور معمول با تراکم 4500 شانه تولید می‌شوند و بیشترین تراکم را در بین تمام فرش‌های ماشینی موجود در بازار دارند. اگر بدنبال فرش زیبا و در این کلاسیک هستید؛ فرش 1500 شانه از بهترین انتخاب‌های موجود است که در انواع طرح‌های مدل ساده (کلاسیک) تولید شده است.

فرش سبک ساده

فرش‌های وینتیج یا کهنه نما از نظر طراحی به سبک کهنه‌نما، پتینه، آبرنگی و .... طراحی می‌شوند و دارای سبک فرش‌های کهنه شده‌ی قدیمی هستند؛ از مشتریان این فرش می‌توان به مشتریانی که به فرش‌های دست‌بافت قدیمی علاقه‌مند هستند و توان خرید فرش دستبافت را ندارند اشاره کرد. همچنین بدلیل داشتن طراحی مدرن و خاص این فرش‌ها، مشتریانی که بدنبال فرشی برای ست کردن با دکوراسیون مدرن هستند از فرش‌های وینتیج استقبال می‌کنند.

از تفاوت‌های دیگر فرش وینتیج با فرش ساده یا کلاسیک می‌توان به نحوه استفاده آن در انواع دکوراسیون‌ها اشاره کرد. فرش وینتیج با توجه به طراحی آن بیشتر مناسب دکوراسیون‌های اسپرت و مدرن است و در بین جوان‌ترها از استقبال بیشتری برخوردار است. فرش‌های سبک ساده یا کلاسیک متناسب مبلمان‌های سلطنتی و دکوراسون‌های سبک کلاسیک و رسمی است؛ از این رو به تفاوت آن باید دقت کافی را داشت.

تفاوت فرش وینتیج با فرش‌های سبک ساده از نظر جنس نخ، شانه و تراکم

در این قسمت به تفاوت جنس نخ و همچنین شانه و تراکم این دو سبک فرش ماشینی می‌پردازیم. فرش وینتیج از نظر کیفیت مواد اولیه و همچنین شانه و تراکم، با فرش‌های ماشینی طرح ساده، دارای ویژگی‌های یکسانی است و فقط از نظر طراحی این نوع فرش‌ها دارای، طراحی متفاوتی می‌باشند. فرش‌های ماشینی با جنس نخ آکریلیک یکی از بهترین فرش‌های موجود در بازار هستند که از نظر دوام و ماندگاری نیز، دارای طول عمر بسیار زیادی می‌باشند. از متداول‌ترین جنس نخ بکار رفته در این سبک فرش‌ها می‌توان به نخ آکریلیک و در کنار آن به نخ‌های فیلامنت، بامبو و .... اشاره کرد.

فرش وینتیج 1200 شانه طرح افشان سفید

قیمت فرش ماشینی وینتیج با توجه به نوع جنس نخ، شانه و تراکم دارای تفاوت‌‌های می‌باشد که بر روی قیمت فرش تاثیر گذار است. به طور معمول چه فرش‌های سبک ساده و چه وینتیج در انواع فرش 700 شانه، 1000، 1200 شانه و 1500 شانه تولید می‌شوند و از نظر تنوع دارای طراحی و رنگ‌بندی متنوعی هستند.

خرید فرش وینتیج (کهنه نما)

شما خریداران عزیز می‌توانید با مراجعه به نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال از جدیدترین طرح‌های فرش کهنه نما (وینتیج) ما دیدن نمایید. همچنین برای راحتی خرید فرش وینتیج مورد نظر خود می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فرش این شرکت اقدام به خرید آنلاین از میان تنوع بالایی از طرح‌ها کنید. فرش‌های وینتیج علاوه بر ایران در دیگر کشور‌های جهان نیز از استقبال بالایی برخوردار هستند که می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی Amazon و … اشاره کرد.

فرش وینتیج طرح گنبد

شرکت فرش نگین مشهد هلال علاوه بر خرید فرش به صورت نقدی، خرید قسطی فرش را نیز برای آسایش و رفاه شما خریداران گرامی فراهم آورده است.

از فرش وینتیج در چه دکوراسیون‌هایی استفاده کنیم؟

با توجه به سبک طراحی این فرش‌ها میتوان از فرش‌های کهنه نما در انواع دکوراسیون‌های مدرن امروزی و دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک استفاده کرد. استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون کلاسیک مانند استفاده از یک فرش دستبافت قدیمی می‌باشد و زیبایی خاصی را به دکوراسیون شما می‌بخشد.

استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون‌های مدرن باعث تضاد و زیبایی منحصربفردی در دکوراسیون شما می‌گردد. همچنین طرح‌های وینتیج دارای سبک‌های مختلفی هستند که برای اکثر سلایق طرح‌های متفاوتی تولید شده است.

مشاهده و خرید جدیدترین فرش‌های وینتیج جدید و فرش مدل ساده

برای مشاهده جدیدترین فرش‌های ماشینی طرح وینتیج یا کهنه نما و فرش‌های سبک ساده می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت فرش نگین مشهد هلال مراجعه نمایید و از جدیدترین فرش‌های طرح وینتیج و فرش ماشینی مدل ساده دیدن نمایید. شرکت فرش نگین مشهد هلال دارای یکی از کلکسیون‌های وینتیج با تنوع بسیار بالا است که جهت خرید فرش وینتیج به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت این شرکت فرش مراجعه نمایید.

فرش وینتیج طرح کنده کاری

از ویژگی‌های خرید اینترنتی می‌توان به بررسی انواع محصولات، مطالعه نظرات و مقایسه محصولات اشاره کرد و بدلیل امکان مشاهده تنوع بالای محصول یکی از بهترین روش‌های خرید می‌باشد.

از جمله شرایط ویژه فروش این شرکت می‌توان به فروش اقساطی فرش تا سقف 36 ماه اشاره کرد که جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت فرش نگین مشهد هلال به نشانی www.neginhelal.com از جدیدترین اخبار این شرکت اطلاع پیدا کرده و یا از طریق شماره تماس 09393618183 جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل کنید.

نتیجه‌گیری تفاوت فرش وینتیج با فرش ساده:

با توجه به افزایش طرح و رنگ‌های مختلف در فرش‌های ماشینی، انتخاب یک فرش مناسب به دقت و تحقیق کافی قبل از خریداری نیازمند است. در این مطلب به صورت مختصر سعی گردید به تفاوت فرش وینتیج (کهنه نما) با فرش مدل ساده اشاره شود و امید است توانسته باشیم شما را در انتخاب بهتر و صحیح‌تر فرش ماشینی موردنظرتان راهنمایی کرده باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: