کد خبر : 11844 / /
/

قیمت خودرو در روز شنبه تغییرات زیادی را نداشته است و به برخی بر این عقیده هستند که با توجه به اخبار مذاکرات، بازار خودرو در انتظار مشخص شدن عوامل موثر همچون قیمت دلار است.

قیمت خودرو امروز تغییر زیادی را به ثبت نرساند. قیمت خودرو در هفته های گذشته افزایش داشته است. قیمت خودرو تحت تأثیر نتیجه مذاکرات قرار خواهد گرفت. قیمت خودرو تحت تأثیر قیمت دلار هم قرار دارد. آخرین جزئیات درباره قیمت خودرو را با « خبر روز» دنبال کنید.

قیمت خودرو در روز شنبه تغییرات زیادی را نداشته است و به برخی بر این عقیده هستند که با توجه به اخبار مذاکرات، بازار خودرو در انتظار مشخص شدن عوامل موثر همچون قیمت دلار است.

جدیدترین قیمت خودرو در بازار

 قیمت خودرو در بازار روز شنبه ۱۳ آذر تغییرات زیادی را نداشته است. بسیاری از خودروها در بازار شنبه با نوسان یک تا سه میلیون تومانی همراه بودند.

با توجه به نوسان قیمت دلار در بازار روز شنبه برخی از فعالان بازار عقیده دارند تا ثابت نشدن نرخ ارز قیمت خودروها در بازار نوسان زیادی نخواهند داشت.

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار در نرخ ۱۷۱ میلیون تومان است. پراید ۱۳۱ با نرخ ۱۵۳میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با نرخ ۱۸۶ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۴ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ پنج در قیمت ۳۰۵ میلیون در بازار موجود است.

 قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ 

بنا بر افزایش قیمت دلار در بازار روز شنبه و نزدیک شدن نرخ آن به کانال ۳۰ هزار تومان، احتمال دارد در روزهای آینده قیمت خودرو در بازار نوسان‌هایی داشته باشد.

از طرفی با توجه به افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته احتمال دارد افزایش قیمت دلار در بازار خودرو بی‌اثر باشد و قیمت خودرو نوسان زیادی را ثبت نکند.

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نطام ایراداتی به طرح وارد کرده است که به مجلس منتقل خواهد شد اما به طور کلی شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ابهام و ایرادی ندارد. 

قیمت خودرو دناپلاس در آستانه نیم میلیاردی شدن!

افزایش قیمت خودروی صفر داخلی همچنان وجود دارد. اما آیا این افزایش قیمت‌ در بازار موقتی است؟ برای آگاهی از قیمت خودرو گزارش زیر را بخوانید.

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار در نرخ ۱۷۱ میلیون تومان است. پراید ۱۳۱ با نرخ ۱۵۳میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

قیمت خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با نرخ ۱۸۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۴ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ پنج در قیمت ۳۰۵ میلیون در بازار موجود است.

قیمت خودرو

 خبر مهم درباره آزادسازی واردات خودرو 

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نطام ایراداتی به طرح وارد کرده است که به مجلس منتقل خواهد شد اما به طور کلی شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ابهام و ایرادی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از کیفیت و کمیت خودروهای داخلی انتقاد کرد. محمد‌باقر قالیباف همچنین از طرح واردات خودرو در ازای صادرات قطعه که هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، حمایت کرد.

حمایت اساسی از طرح واردات خودرو

قالیباف در این گفت‌وگو با انتقاد از تولیدات خودروسازان اظهار کرد که حاشیه امن به وجود آمده برای خودروسازان منجر به آن شده که آنها هر بنجلی را تولید کنند و رقابت منطقه‌ای و جهانی رقیبی نداشته باشد و پراید را با مدیریت غلط دولتی ۱۷۰ میلیون تومان بفروشند. مدت‌هاست که مجلس در تلاش برای مصوب کردن طرحی است تا قطعه‌سازان و هر بخشی که توانایی صادرات داشته باشد بتواند خودرو وارد کشور کند، این مصوبه تابه‌حال توسط شورای نگهبان تایید نشده و با ایراداتی که شورای نگهبان از این طرح گرفته است برای اصلاح به صحن مجلس برگشت خورده است. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از این طرح در مصاحبه تلویزیونی خود به انتقاد از تولیدکنندگان خودرو و شرکت‌های خودروسازی پرداخت، گفت: خیلی از کشورها تولید‌کننده خودرو نیستند، اما بزرگ‌ترین صادرکننده قطعه به دنیا هستند و کشور ما با توجه به امکانات موجود می‌تواند قطعات نیرو محرکه تولید و صادر کند و به‌جای آن خودرو خارجی وارد کند تا مردم مجبور نشوند با ۱۷۰ میلیون تومان پراید سوار شوند.

نماینده مجلس: معامله خودروسازان با مردم غش دارد!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان خودروهایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو در بازار صرف نمی‌کند، حاضر نیستند این خودروها را به بازار بیاورند.

لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه شورای نگهبان به طرح واردات خودرو ایراد وارد نکرده است، اظهار داشت: آنچه شورای نگهبان درباره اجرای این طرح گفته، تنها ۳ ابهام بوده که هر ۳ ابهام با حضور نماینده شورای نگهبان و نماینده بانک مرکزی بررسی شد که هر ۳ ابهام را رفع کردیم. حتی در این حوزه نظر بانک مرکزی هم تأمین شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین از نظر ما پاسخ لازم درباره این طرح را به ایرادها و ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته دادیم و به نظر می‌رسد که دیگر ابهام و مشکلی وجود نداشته باشد و اعتقاد داریم که شورای نگهبان طرح واردات خودرو را تأیید خواهد کرد و این کش‌وقوس‌ها تمام خواهد شد.

سیاهکلی در ادامه این گفتگو فاصله خیلی‌زیاد بین میزان عرضه و تقاضا را دلیل التهاب در قیمت خودرو دانست و ادامه داد: در حال حاضر تقاضای میلیونی داریم، ولی عرضه ما ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه است. البته تولیدکننده‌ها توان تولید بالاتر از این را دارند؛ یعنی می‌توانند تاتولید کنند، ولی به ما می‌گویند که این میزان تولید خودرو برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

دکمه سردست و گیره کراوات طلا و جواهر، هدیه‌ای نفیس برای مردی که دوستش دارید

وی یادآور شد: ضمن اینکه امروز خودروسازان خودروهایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو رد بازار صرف نمی‌کند، حاضر نیستند این خودروها را به بازار بیاورند. بنابراین امروز امروز اگر خودروسازی ادعا کند که می‌توانم تولید خودرو را بالا ببرم، چون تولیدکننده‌ها به خاطر قیمت موجود حاضر نیستند تولیدشان را افزایش بدهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو نبود تناسب بین تقاضا و عرضه خودرو را دلیل اصلی بالا رفتن قیمت و کاهش کیفیت خودرو دانست و گفت: چون بازار انحصاری است و مردم هم مجبور هستند که خودروی داخلی را بخرند، خودروساز هر چقدر هم قیمت خودرو را بالا ببرد، کیفیت را زیاد نمی‌کند. اما آیا اجبار مردم به خرید سبب حلال شدن معامله خودروسازان می‌شود؟

سیاهکلی افزود: معامله بین خودروسازان و مردم یقیناً معامله یکطرفه و غلطی است که در این معامله غش وجود دارد. چرا که قیمت خودرو بالا و کیفیت آن پایین است. از طرفی رقابت هم در کشور وجود ندارد و فقط ۲ خوردوساز هستند که با عرضه پایین کفه تقاضا را تحریک می‌کنند. در چنین شرایطی معلوم است که بازار دارای التهاب می‌شود و اینجا مصرف‌کننده و مشتری ضرر می‌بیند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.