پایگاه خبری خانه فوتبال:

منطقه 22 تهران (چیتگر) کجاست؟

منطقه 22 که در شمال غربی شهر تهران واقع شده است، از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران کرج، از شرق به منطقه 5 شهرداری تهران و از غرب به محدوده ورد آورد شمالی محدود می شود. دسترسی منطقه 22 به سایر مناطق تهران از طریق بزرگراه های شهید خرازی، شهید همدانی، آزادگان، اتوبان تهران کرج و آزادراه تهران شمال میسر می شود. این منطقه که بیشترین میزان برج سازی در تهران را دارد، از 6 ناحیه تشکیل شده که هر ناحیه دارای 7 یا 9 بخش می باشد.

معرفی پروژه های منطقه 22 تهران

در ادامه به معرفی مهمترین پروژه های منطقه 22 تهران می پردازیم:

پروژه ایران مال

ایران مال که به بازار بزرگ ایران معروف است، یکی از مراکز تجاری مهم ایران و خاورمیانه محسوب می شود که به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان در منطقه 22 تهران شناخته شده و برخی بخش های آن در حال تکمیل است. ایران مال شامل مجموعه ای از بخش های تجاری، تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری می باشد که هرکدام از آن ها دارای امکانات بی نظیری می باشند. بخش تجاری ایران مال وسعتی حدود 300 هزار مترمربع دارد و 700 واحد تجاری را در خود جای داده است. این مجموعه  دارای انواع مراکز تفریحی نظیر سالن های ورزشی، شهربازی، هتل، کافه، رستوران و سینما نیز می باشد.

image_2021-12-22_12-57-47

پروژه هزار و یک شهر

پروژه هزار و یک شهر یکی از مهمترین پروژه های منطقه 22 تهران می باشد که می توان آن را با بهترین مراکز تفریحی دنیا مقایسه کرد. پروژه هزار و یک شهر در مساحتی حدود 139 هکتار معادل با یک میلیون و 390 هزار مترمربع در منطقه 22 تهران در دست احداث بوده و تا اواخر سال 1400 بخش های مهمی از آن به بهره برداری می رسد. پروژه هزار و یک شهر از تعدادی زیر پروژه شامل اولین تم پارک ایران، تعداد زیادی مجتمع تجاری، خیابان سرگرمی، برج های چهارگانه اداری، هتل 3 ستاره سندباد، هتل 4 ستاره سیراف، هتل 5 ستاره اورنگ، هتل زیست بوم، پارک آبی، مرکز مطالعات اسلامی و نگارستان تهران تشکیل شده است. این مجموعه تفریحی دارای امکاناتی مانند مجموعه سوارکاری، زمین تنیس، برکه ماهیگیری، رستوران و کافی شاپ نیز می باشد.

image_2021-12-22_12-57-58

پروژه ستین

پروژه ستین چیتگر از جمله پروژه های بزرگ و معروف مسکونی در منطقه 22 تهران است که توسط شرکت آرین سازه و در زمینی به مساحت 19000 متر مربع در حال ساخت بوده و از طریع تعاونی ستاره توسعه همت غرب در مرحله پذیره نویسی قراردارد. شرکت ساختمانی آرین سازه از سال 1384 و به مدت 16 سال در زمینه های مختلفی از جمله ساخت پروژه های اداری، درمانی، تجاری، مسکونی و ... در حال فعالیت بوده و دارای رتبه 1 انبوه سازی مسکن، رتبه 1 در رشته ابنیه، رتبه 3 در رشته تاسیسات و تجهیزات و رتبه 5 در رشته آب و راه می باشد. ازجمله پروژه های موفق این شرکت می توان به پروژه های پدافند هوایی ارتش،ستین، کانتراست مال، آبشار و... اشاره کرد.لازم به ذکر است از سال 1397 پروژه های این شرکت در اختیار تعاونی ستاره توسعه همت غرب قرار گرفته است.

پروژه ستین دارای 12 برج 12 طبقه بوده که طبقات 1 تا 10 هر طبقه 8 واحد و طبقات 11 و 12 هر طبقه 5 واحد دارد و در مجموع شامل 1100 واحد است.متراژ واحدهای آن نیز 60، 90، 120، 150، 160، 170، و 180 متری می باشد. ستین از لحاظ دسترسی و نزدیکی به مراکز تفریحی، گردشگری، تجاری و... از موقعیت مکانی خیلی خوبی برخوردار است.قرار گرفتن پروژه در بلواراردستانی دسترسی مناسبی را به بزرگراه های تهران کرج، خرازی، حکیم و... ایجاد و رفت و آمد را برای ساکنین آسان نموده است. از طرفی نزدیکی به پروژه های ایران مال، مجموعه هزار و یک شهر، باغ ملی گیاه شناسی، بام لند و... از دیگر مزایای این پروژه محسوب می شود. سالن بدنسازی و ایروبیک برای هر بلوک، سالن اجتماعات، لابی مجلل، مهدکودک، بیش از 1000 مترهایپرمارکت و... از جمله امکانات منحصر به فرد این پروژه است.

image_2021-12-22_12-58-08

پروژه پدافند ارتش

پروژه پدافند هوایی ارتش پروژه ای خاص و مدرن و جزء بلندترین برج های منطقه 22 تهران است که توسط شرکت آرین سازه و با مشارکت تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در پهنه C شهرک چیتگر و در موقعیت مکانی عالی در حال ساخت می باشد. این پروژه در غرب دریاچه چیتگر و در همسایگی پروژه های بزرگ و مهمی چون بازار بزرگ ایران مال، مجموعه هزار و یک شهر و باغ ملی گیاه شناسی قرار گرفته است و دسترسی مناسبی به اتوبان شهید همت، حکیم، فهمیده و آزادگان دارد. برج های پدافند ارتش دارای 2 بلوک C  و H بوده که بلوک C، 32 طبقه و بلوک H 40 طبقه دارد و تعداد کل واحد ها به 560 واحد می رسد.در این پروژه امکانات متنوعی چون سالن ورزشی، سالن اجتماعات و تاسیسات به روز و کارآمدی چون سرمایش و گرمایش مرکزی و.. را شاهد هستیم.

image_2021-12-22_12-58-19

پروژه لکسون

پروژه برج مجلل لکسون یکی از پروژه های خاص منطقه 22 تهران محسوب می شود .چشم انداز بی نظیر این برج مجلل به دریاچه و پارک جنگلی چیتگر دلیلی بر این ادعاست. برج مجلل لکسون دارای 30 طبقه می باشد که 260 واحد اداری و 90 واحد تجاری در این طبقات طراحی شده اند. این برج که در مجاورت مجموعه بام لند و باغ آرامش واقع شده است، دارای امکانات بی نظیری مانند سالن آمفی تئاتر، تالار پذیرایی، زمین بازی کودکان، مهدکودک، کتابخانه، سیستم اعلام و اطفاء حریق و آسانسورهای مختلف حمل بار می باشد.

پروژه مرواریدشهر

پروژه مروارید شهر یک پروژه مسکونی و مدرن می باشد که در ناحیه 3 منطقه 22 در دست تکمیل است. این پروژه تعاونی ساز از 59 برج 21 تا 30 طبقه تشکیل شده که 8 برج این مجموعه تکمیل و مابقی برج ها در مرحله ساخت یا گودبرداری قرار دارند. موقعیت مکانی خوب، آب و هوای مطبوع، دارا بودن امکانات رفاهی نظیر مجموعه های ورزشی، فضای سبز، مراکز آموزشی و پاساژهای مختلف، سبب شده تا شهرک مرواریدشهر در میان پروژه های منطقه چیتگر به پروژه ای محبوب در میان خریداران تبدیل شود.

پروژه نارنجستان

پروژه نارنجستان یکی دیگر از پروژه های منطقه 22 تهران می باشد که در 4 فاز در دست ساخت می باشد. فاز 1 این پروژه متشکل از یک برج 10 طبقه 84 واحدی، فاز 2 آن شامل 2 برج 14 طبقه 66 واحدی، فاز 3 این پروژه شامل 2 برج 14 طبقه و در نهایت فاز 4 پروژه نارنجستان  از 2 برج به هم پیوسته 16 طبقه ای تشکیل شده است که هر برج آن 144 واحد دارد. واحدهای مسکونی فازهای مختلف پروژه نارنجستان دارای سالن های چند منظوره برای بازی کودکان، سیستم آنتن مرکزی، سیستم گرمایش و سرمایش مستقل برای هر واحد، سیستم اعلان و اطفای حریق و درب ضد سرقت برای هر واحد می باشد.

image_2021-12-22_12-57-39

پروژه شهرک شهید خرازی

پروژه شهرک شهید خرازی یکی از بزرگترین پروژه های مسکونی منطقه 22 تهران به شمار می آید. این شهرک تعاونی ساز که دارای 8032 واحد مسکونی است، شامل 44 برج 32 طبقه می باشد که هر طبقه دارای 8 واحد است. شهرک شهید خرازی که زیر نظر چندین تعاونی وابسته به سپاه ساخته شده، دارای امکاناتی نظیر سالن ورزش و اجتماعات، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، شوتینگ، سیستم اعلام و اطفاء حریق و مانیتورینگ می باشد.

پروژه برج های پارلمان

پروژه برج های پارلمان، یکی دیگر از پروژه های مدرن منطقه 22 تهران می باشد که در مجاورت دریاچه چیتگر و مجموعه ایران مال واقع شده است. مجموعه پارلمان شامل 3 بلوک می باشد که هر بلوک آن از دو برج 15 و 16 طبقه تشکیل شده است. برج های پارلمان را می توان مدرن ترین مجتمع های مسکونی شخصی ساز منطقه 22 نامید، چرا که در ساخت آن از بهترین متریال درجه یک دنیا که از اروپا وارد شده، استفاده شده است. این برج ها دارای بالاترین استاندارد بین المللی به لحاظ ایمنی و ساخت می باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: